Problem z uruchomieniem S 301D

Porady i wskazówki remontowe, adresy sklepów, itp.
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

Witam wszystkich!

Wczoraj uratowałem ze złomu dwa esioki. Służyły jako napęd jakichś pomp ssąco-tłoczących.
Jednego już przytargałem do domu i wygląda tak: http://www.youtube.com/watch?v=osuDIwMQMfM

Drugiego przywiozę w poniedziałek.

Oczywiście chęć odpalenia esioka spowodowała, że już rano pojechałem po ON na stację i nowe przewody paliwowe (chwilowo z węża od powietrza). Stare przewody były mocno sparciałe. Odkryłem też, że kranik jest zatkany. W baku była jakaś czerwona ciecz o oleistej konsystencji.
Podłączyłem nowy wąż bezpośrednio do pompy wtryskowej i wlałem w niego ON. Pompę odpowietrzyłem. Podobnie odkręciłem przewód przed wtryskiwaczem i obserwowałem regularne, niewielkie "plucie" za którymś tam obrotem korby. Nie idzie jednak bydlęcia odpalić. O ile na początku smętny dymek wylatywał przez wydech przy próbie odpalenia, tak teraz wylatuje przez dolot powietrza... *dull* Ręka mnie już rozbolała od kręcenia. Przy zamykaniu odprężnika był zawsze tylko jeden "blup" i koniec. Nawet się nie zająknął by spróbować dwa razy przeskoczyć...

Podejrzewam też, że w czasie transportu mogło się paliwo gdzieś przelać (?), bo po ustawieniu w pion bak był pusty, a po jakimś czasie się napełnił *eek* Więc może się zalał? jak to zdiagnozować?

Na remont, malowanie i picowanie przyjdzie jeszcze czas, ale co proponujecie na początek by sprawdzić i posłuchać w końcu "pykania"? Od czego zacząć?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Skontroluj sobie kąt wyprzedzenia zapłonu,jeżeli to nie pomoże wymiana filtra paliwa,wtrysku i sekcji w pompie,koszt 80 zł.
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

Jak sprawdzić ten kąt? Gdzie jest regulator dawki paliwa?


Podałem mu przed chwilą gorące powietrze z opalarki ale nadal nic...

Mam wrażenie jakby zawór jakiś stał czy coś, albo mam takie wrażenie. Nie jestem w stanie tak go rozbujać by przeskoczył z rozpędu fazę sprężania. Jak zamknę rozprężnik to od razu staje w miejscu - może tak ma być?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Sprawa ma się tak:
Nad bagnetem masz tabliczkę ze strzałką ,na kole zamachowym masz nabite dwa punkty GMP i PT200.Odkręcasz przewód paliwowy na pompie i zakładasz jakąś przezroczystą rurkę,kręcąc wałem korbowym powoli za pomocą korby drgnięcie paliwa na pompie powinno nastąpić właśnie na punkcie PT2000 jeżeli jest inaczej to demontujesz pompę i pod nią jest palec ze śrubą z kontrą na niej regulujesz punk zapłonu.
Powinno wyglądać to tak:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/92b ... c17e7.html

Druga sprawa jeżeli opuszczasz odprężnik i kompresja ci odbija na korbie do na pewno jest dobra.
Dawkę paliwa ustawiasz na samo-regulatorze pod taką małą okrągłą pokryweczką na pokrywie kół rozrządu.
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

Dziękuję Ci bardzo za wskazówki.

Pomysł mam teraz taki: załaduję to całe żelastwo na przyczepkę i pojadę z tym na myjnie ręczną co by mi chłopaki ciśnieniem i chemią wymyli wszelkie brudy, włącznie z płukaniem baku, odkręcę też oczywiście wszelkie osłony.

Potem będzie już można przytargać te 113 kg do garażu (nie będzie śmierdziało z kilometra) i tam rozpocząć grzebanie.

Na dworze jest co raz zimniej i trudno mi się zabrać za dłubanie.

Czy to leniwe, wspomniane wyżej, wypluwanie paliwa przez pompę wtryskową można jakoś zinterpretować? Tak ma być czy też powinna sikać tą dawką na 20m?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Jeżeli masz możliwość wymycia tego silnika to jak najbardziej.
Co do leniwego "wypluwania" paliwa z przewodu to jest to w normie.
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

...ale jak odkręciłem odpowietrzenie na górze wtryskiwacza to nic się nie przelewało *no*
Może pompa nie ma siły... Zacznę od wtryskiwacza.
Czyli mogę kupić samą końcówkę wtrysku od C-330? A cały wtryskiwacz też będzie pasował?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Ta śruba na górze wtryskiwacza to jest przelew do baku to nie jest odpowietrzenie wtryskiwacza zostaw tą śrubę w spokoju.
Odpowietrzenie wtryskiwacza polega na odkręceniu przewodu wtryskowego i obracanie korbą do pojawienia się paliwa w rurce wtryskiwacza.Zakręcasz rurkę do wtryskiwacza i to wszystko(wcześniej odpowietrzasz filtr i pompę)patrz zdjęcia:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0d9 ... 53857.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1ea ... faeb3.html

Co do końcówki wtryskiwacza to pasuje od C-330,cały wtryskiwacz nie pasuje od C-330 do S301D.Ciśnienie na wtrysku ustaw sobie na 120 atm.(12MPa)
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

Dzięki!

Od czego zaadoptować kranik?

Czy ten filtr paliwa ma jakieś wymienne wkłady? Jak się go czyści? Na razie podałem paliwo bezpośrednio do pompy z węża, który służy jako bak ;)
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Kranik dopasujesz z Rometa typu Ogar,motorynka itp.
Wkłady filtra paliwa są wymienne Wytwórnia Filtrów Sędziszów symbol F3-06.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: baro »

W ładnym stanie ten silnik gdzieś ty je znalazl ? A słyszysz jak krecisz korba na podniesionym odprężniku wtryskiwacz? takie pstrykniecie charakterystyczne? na samostart albo na plaka prubowaleś odpalić? czy zawory pracują można sprawdzic w prosty sposow obręcasz na gorze silnika dekiel zaworowy to wielkie ucho i widzisz klawiaturę zaworową i wszystko sprzwdz luzy zaworowe nie zaszkodzi mu ssący i Wydech bodajze 0,20 ? Na Giełdzie na rybitwach w krk gosć miał dzis 1ca90 ale duuuuużo chcial 1200zł i nawet korby niemiał...



To koło pasowe na 2 paski jakiej masz srewdnicy? Niechchesz sprzedać?
vauxhall
Posty: 407
Rejestracja: 05 cze 2008, 22:07

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: vauxhall »

Witam czy ma ktos na zbyciu oslone ,owiewke (gorna czesc oslony nadmuchu powietrza na glowice,korbe i oslone na wal (rura przykrecana na 2 sruby m-8 - oslona walu rozrzadu,dokladniej-wewnatrz tej rury wklada sie
korbe we wal )-s-301d.
oraz: do 1ca90-laski popychaczy.
do s-231(s-15) w/w rure oslone do walu korby,zbiornik paliwa,filtr powietrza,tlumik,oslone klawiatury z mechanizmem odpreznika.
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

Zdjąłem dziś wtryskiwacz i przez otwór widać było że w cylindrze jest jakaś ciecz, albo jej resztki, czyli paliwo mogło się jakoś przelać czasie transportu? Albo wtryskiwacz sikał do środka w czasie prób odpalenia. Oto jego zdjęcie: http://img854.imageshack.us/img854/421/ ... 142836.jpg

Widać po nim, że coś jest nie tak? Jak wcisnąłem ten tłoczek do środka to wyleciało trochę tego czerwonego oleju co był w baku. Tak czy owak w poniedziałek jadę so Agromy w Stęszewie po 2 wtryski, kraniki itp. Komplet uszczelek już do mnie jedzie.
Kusi mnie żeby zdjąć głowicę i zajrzeć do środka :) Dużo z tym roboty?

W czasie kręcenie słychać tylko "oddychanie" tłoka, może wtryskiwacz też cyka ale się nie wsłuchałem.

Drugi silnik też nie ma tej osłony. Przyjrzę mu się bliżej jak go przytargam w poniedziałek.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: baro »

głowice zjdąć chwila moment. Może wtryskiwacz miałeś zalepiony? jak bys go mógł jakos wyczyscic. a jak go wyciagniesz z cylindra i przykrecisz do rurki krecisz korba to paliwo wytryskuje z niego w kształcie mgielki czy kapie?
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Zientas wyczyść cały układ paliwowy.
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

Faktycznie nie wpadłem na to żeby sprawdzić jego pracę. Jutro się pobawię.
Stare przewody paliwowe już wywaliłem, filtr też cały wyczyszczę i wkład wymienię.
Silnik chyba ostatnio pracował na jakiejś mieszance oleju spożywczego z opałówką - ale chyba mu to nie powinno zaszkodzić?

Zdjąłem też kapę zaworową i obserwowałem pracę zaworów - wszystko się rusza i wygląda na to że jest OK. Nie wiem jednak jak i gdzie sprawdzić szczelinomierzem ten luz.
Awatar użytkownika
oman7
Posty: 787
Rejestracja: 27 lut 2010, 23:01

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: oman7 »

Szczelinomierz wkładasz miedzy popychacz a końcówkę zaworu po tej stronie gdzie są sprężyny zaworowe.Luz sprawdzasz zawsze na zimnym silniku.
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: baro »

Ja bym nie dal za wygraną :D Sprawdzil bym stan oleju plak i jedziemy ja bym go musiał usłyszeć :>

Kolego Zientas co z tym kołem pasowym? Skąd jesteś?
Zientas
Posty: 62
Rejestracja: 15 sie 2009, 23:27

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: Zientas »

Zobaczymy jutro. Sprawdzę wtryskiwacz czy sika czy robi mgłę. Samostartu żadnego nie mam. Można go jakoś domowym sposobem zrobić? Aaaaa plak mam w garażu *flower*

Co do koła pasowego - na razie nie przewiduję sprzedaży żadnych części, wręcz pewnie sam będę poszukiwał jakichś drobiazgów to tego drugiego. Jestem z Komornik k. Poznania.

Tak wyglądały te silniki zaprzężone do pracy przy pompach ssąco-tłoczących:

Obrazek
Awatar użytkownika
baro
Posty: 583
Rejestracja: 19 sty 2010, 19:17

RE: Problem z uruchomieniem S 301D

Post autor: baro »

Ło jezu a cuz to za ustrojstwo ;| Nigdy czegoś takiego nie widzialem...
ODPOWIEDZ