TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Dyskusje na temat innych ciągników
junki81
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2012, 14:02

TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Post autor: junki81 »

Witam wszystkich

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem TV 521 z 86r.

Od 1,5 mca walczę z doprowadzeniem go do stanu używalności.

Chciałbym poprosić Was o pomoc w kwestii, którą aktualnie przerabiam.

Mój TV ma bardzo duży luz w rejonie zawiasu środkowego. Trzpienie górny i dolny samego zawiasu oraz gniazda nie maja kompletnie żadnego luzu. Nie jestem fachowcem w tej dziedzinie ale wg mnie luz zauważnalny jest w dwóch miejscach. Pierwsze z nich to łączenie zawiasu z tylnym mostem. Są tam 4 śruby i mimo bardzo solidnego ich dociągnięcia widoczny luz. Drugie z tych miejsc widocznego luzu to prawdopodobnie miejsce styku (wyrobienie się) trzpienia o średnicy ok 15-17 cm pracującego w gnieżdzie o średnicy która powinna byc do niego dopasowana.

Czy mógłbym poprosić Was o pomoc. Byćmoże ktoś miał do czynienia z podobnym problemem.

Będę wdzieczny za odpowiedź.

junki81
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Post autor: Bolszewik »

Rozbierz "rurę" tam gdzie idą wałki kardana.
Są tam dwa wielkie oringi jak je wymienisz i napchasz smaru to złapie poziom.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
junki81
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2012, 14:02

RE: TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Post autor: junki81 »

Dzięki

Zużyte oringi wyjęte. Jutro jadę dokupić nowe.

Dam znać o efektach.

Jeszcze raz dziękuję:)
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Post autor: Bolszewik »

U mnie pomogło, niestety nie wiem na jak długo.

Na pewno trzeba tam systematycznie wpychać smar.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
smyku1979
Posty: 6
Rejestracja: 13 sie 2012, 21:25

RE: TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Post autor: smyku1979 »

ja tez mam ten problem po równej powieszchni po prostu pływa co zrobić prosze o pomoc
junki81
Posty: 6
Rejestracja: 08 paź 2012, 14:02

RE: TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Post autor: junki81 »

Witam

Tak jak kolega napisał, wystarczyło wymienić smarowniczki i uzupełnić smar. U mnie to pomogło.

Dodatkowo, mój TV stoi pod plandeką na zewnątrz, więc chłód sprawia że smar w przegubie nie wylatuje zbyt łatwo i dodatkowo go usztywnia.

Pozdrawiam
lis
Posty: 47
Rejestracja: 07 wrz 2013, 19:49

RE: TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Post autor: lis »

Odgrzeje temat bo sam mam ten problem, te oringi to są normalne o przekroju okrągłym? i jakie mają wymiary? bo w instrukcji mam napisane pod pozycją 75 -rozmiar 158x152x3 i drugi pozycja 76-rozmiar 152x144x4, tak chyba oznacza się uszczelki o przekroju prostokąta-średnica zewnętrzna, wewnętrzna i szerokość. Takie chyba będzie trudno dostać, chyba, że w Skierniewicach. Może zastosować typowe oringi jak będą mieli takie wymiary.
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4855
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Post autor: Bolszewik »

My założyliśmy normalne okrągłe, wymiarów nie pamiętam.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
lis
Posty: 47
Rejestracja: 07 wrz 2013, 19:49

RE: TV 521 - problem z luzem w miejscu łamania

Post autor: lis »

Jednak to zwykłe oringi, zamówiłem w sklepie z oringami, teraz oznaczenia wyglądają tak-152x3 i 144x4, cena za dwa prawie 10zł.<br><br><br><br>W końcu nadszedł czas zlikwidowania luzu, dziś cały dzień pracy ale udało się, robiłem sam. Opisze w skrócie-odkręciłem sześć śrub M10 mocowania tulei, odkręciłem podnóżki, linkę sprzęgła, przewód hydrauliczny i rozpołowiłem rozsuwając koła.Następnie dwie godziny zajęło mi kruszenie gwintownika, który kiedyś się urwał w jednym z otworów M10, zostało go tam ponad 2cm ale stalowymi gwoździami pokruszyłem i wyciągnąłem.Potem wszystko wyczyściłem, założyłem nowe oringi i kalamitki, złączyłem i napchałem smaru. Najwięcej trudności sprawiło mi złączanie wałów, dolny WOM poszedł szybko, górny długo bo robiłem sam i trudno było wypoziomować łączenie. Luz został zlikwidowany, smar pod ciśnieniem robi swoje, stare oringi puszczały smar. Został mi jeszcze luz na sworzniach obrotnicy, kiedyś były tam łożyska igiełkowe, nie było można ich kupić, teraz są tuleje z brązu ale już mają luz. Zrobiłem kilka zdjęć, jak zgram to dołożę.

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/858 ... be09c.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/946 ... 60989.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a79 ... a1b14.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1cf ... f1710.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/dc9 ... 98d7a.html
ODPOWIEDZ