Przekaźnik w samochodzie z plusem na masie
Przekaźnik w samochodzie z plusem na masie
Planuję zamontować lampy dzienne i podłączyć na przekaźniku Zelmot 541. Znalazłem schemat podłączenia http://www.agrofoto.pl/forum/topic/3998 ... 0-lub-30a/, ale niestety w wersji z minusem na masie. Ktoś wie jak podłączyć go w samochodzie z plusem na masie?
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
RE: Przekaźnik w samochodzie z plusem na masie
Na upartego można zmienić kable pomiędzy 85 a 86 miejscami a reszta jest obojętna czy plus ma masie czy też minus (w gruncie rzeczy nawet jak nie zamienisz miejscami 85 a 86 to też będzie działać )
RE: Przekaźnik w samochodzie z plusem na masie
A to mają być diodowe czy na żarówki
RE: Przekaźnik w samochodzie z plusem na masie
Ok, spróbuję go podpiąć tak samo jak zwykle podłączałem tzn wg schematu i zobaczę co będzie 
Na zwykłych żarówkach będą

Na zwykłych żarówkach będą

Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Przekaźnik w samochodzie z plusem na masie
To zwykły przekaźnik elektromagnetyczny i nie ma znaczenia gdzie plus a gdzie minus.On załączy wszystko co do niego podłączysz ,oczywiście zwracając uwagę na ograniczenie obciążenia styków.
RE: Przekaźnik w samochodzie z plusem na masie
Podłączyłem wszystko tak jak było na schemacie i działa. Dziękuję wszystkim za porady 

Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;