dokręcanie głowicy zetor 3011
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Można źle ustawić rozrząd na setki sposobów między samymi zębami kół zębatych . Pewnie są znaki na kołach, jeśli nie było to jak ktoś nabił to mógł źle. Poczekaj na info dokładne o tym silniku.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
rozrząd jest dobrze o ile ma być tak samo jak w c-360. natomiast silnik dalej stuka a koniki dźwigienek huśtają się na boki. podkreślam że głowice są nowe
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
To są 3 tłoki, całkiem inne ustawienie rozrządu niż c360.
(wiem to z instrukcji do zetorów serii X9XX, więc 4911/5911/6911 - 3 tłokowce mają inny rozrząd)
(wiem to z instrukcji do zetorów serii X9XX, więc 4911/5911/6911 - 3 tłokowce mają inny rozrząd)
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Rozumiem że zawory wydechowe nie zdążają się domknąć ? Przyśpiesz o jeden ząb na kole zębatym i sprawdź bardzo powoli czy nie ma kolizji .
Mało prawdopodobne ale możliwe jest w sumie także że tłoki są nie od tego silnika. Jak i wałek nie teges . Może wpusty zjechane . Jeśli nie ma dostępnej instrukcji składania rozrządu musisz sobie w sumie sam to ogarnąć .
Mało prawdopodobne ale możliwe jest w sumie także że tłoki są nie od tego silnika. Jak i wałek nie teges . Może wpusty zjechane . Jeśli nie ma dostępnej instrukcji składania rozrządu musisz sobie w sumie sam to ogarnąć .
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
zawory ssące są odbite na tłokach, a wedle znaków takich jak w 360 to pasuje. zastanawia mnie jednak dlaczego te klawiatury tak wygina na boki luz zaworowy jest dobry, może popychacze za długie czy coś
jak założę dekle to aż nimi na boki rusza
w poprzednich postach pisałem że urywa śruby mocujące klawiatury i to właśnie od tego huśtania. może coś z wałkiem rozrządu?? miał ktoś taki problem? bo to cały problem tego silnika!
może zrobić większy luz na zaworach niż w instrukcji???
jak założę dekle to aż nimi na boki rusza
w poprzednich postach pisałem że urywa śruby mocujące klawiatury i to właśnie od tego huśtania. może coś z wałkiem rozrządu?? miał ktoś taki problem? bo to cały problem tego silnika!
może zrobić większy luz na zaworach niż w instrukcji???
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Czy aby na pewno między kołem wałka a pośrednim nie pomyliłeś kropek z zerem. Zwiększenie luzów zmniejszy nieco masakrę w rozrządzie, ale dzwonienie tłoków po zaworach pozostanie. Ktoś napisał aby przyspieszyć na kole rozrządu o jeden ząb. Ta czynność, i sprawdzenie prawidłowego zamocowania koła na wałku wyeliminuje kolizję w tym silniku. Jak wszystko ogarniesz to na koniec sprawdzić trzeba liniowość popychaczy, bo one też zdrowo oberwały. W starych silnikach gdzie nie ma hydrauliki zaworowej, nawet minimalna kolizja działa udarowo na klawiaturę.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
koledzy czy tak powinno być że jak ustawie koło zamachowe na znaku 0 i tłok jest w górnym martwym punkcie to zawory są zamknięte a gdy obrócę drugi raz to na tym samym znaku są otwarte mimo że tłok jest w gmp
stwierdziłem że może ktoś założył koło rozrządu od 360 a tam o 1 ząbek jest więcej. jak w takim przypadku ustawić rozrząd bo słyszałem że się da i co ile obrotów wałem powinny się zgrywać znaki na kołach??
stwierdziłem że może ktoś założył koło rozrządu od 360 a tam o 1 ząbek jest więcej. jak w takim przypadku ustawić rozrząd bo słyszałem że się da i co ile obrotów wałem powinny się zgrywać znaki na kołach??
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Bzdura...rozrząd od C-360 jest taki sam i nie ma różnicy w zębach.
Tak ale to duże silniki mają inaczej....zwykły Majorek ma tak samo jak C-360.svecla napisał/a:
To są 3 tłoki, całkiem inne ustawienie rozrządu niż c360.
(wiem to z instrukcji do zetorów serii X9XX, więc 4911/5911/6911 - 3 tłokowce mają inny rozrząd)
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Dwa razy obróć wałem co oznacza wykonanie 4 suwów i powrót do pozycji wyjściowej.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Po dwóch obrotach i tak nie najdzie z powrotem na znaki.
- Pronar 82A
- Posty: 262
- Rejestracja: 20 mar 2008, 22:51
- Lokalizacja: Opole
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Kit ze znakami w czasie kręcenia wałem - po 2 obrotach wałem ma mieć zawory tak jak miał startowo a nie po 1 obrocie .
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
To co? Pęknięty wałek rozrządu? W tych silnikach to się raczej nie zdarza.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
problem ogarnięty.teraz pozostało sprawdzić działanie traktoru w polu bo tak to działa jak zegarek
-
- Posty: 385
- Rejestracja: 10 cze 2012, 9:53
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
No ale co było nie tak ? W polu też tłok nie będzie tłukł o zawór .
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
panowie problemem była kumulacja problemów. po pierwsze w złym miejscu 0 na kole zamachowym do ustawienia gmp co za tym idzie źle ustawione zawory a kończąc na żle ustawionym rozrządzie. gdy ustawiłem rozrząd wedle znaków to po obserwacjach pracy zaworów ustawiłem je tak jak mają być i zniknęły wszystkie problemy które opisywałem w porzednich postach. gdyby ktoś miał pytania proszę śmiało pisać
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Na pewno wynajęcie mechanika zaoszczędziło by sporo kosztów i nerwów. Koło pompy i wałka jest identyczne, tylko złożone z przesunięciem o jeden ząb na wałku w stosunku do koła pośredniego. Dlatego wcześniej pisząc podejrzewałem w tym cały problem. Oznaczenie gmp nic tu nie zmienia i służy tylko do ustawienia wtrysku. Ten silnik jest prosty, ma kliny i nie da się tu zmieniać kątów otwarcia zaworów. Więc ciekawi mnie co tam ustawiałeś jeszcze po prawidłowym złożeniu kół na znaki.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Jesli Cie to tak bardzo zaintrygowało to zapraszam i bedziesz mógł sam zobaczyc ze sie jednak da bo jak to u nas w kraju sie mówi "polak potrafi" a tak wgl to prosiłem o rady dotyczące naprawy a nie komentarze mojej pracy. a co do mechanika jeśli cię na niego stać to się cieszę ale mnie nie a pozatym wolę zrobić sam i wiedzieć co i jak zrobiłem bo jak sam mówisz to prosty silnik
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
Przepraszam za nietrafioną poradę. Nie wiedziałem że jesteś mechanikiem. Nie doczytałem wcześniej gdzie pisałeś że koła są dobrze ustawione jak w c-360.
-
- Posty: 89
- Rejestracja: 21 sie 2015, 10:43
RE: dokręcanie głowicy zetor 3011
witam. dziś po długiej pracy w polu zauważyłem że woda cieknie mi pomiędzy głowicą a blokiem na 2 i 3 głowicy, panowie jakie mogą być przyczyny?