Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Witam jestem Władek w jesieni 2013 kupiłem ruska 79 rok i mój sprzedawca nie chce rozmawiać ze mną na temat awarii przez telefon.
Mam taki problem, że przy włączonym biegu kręci mi się wałek przekaźnikowy, a ciągnik nie idzie do przodu wy natomiast piszecie w swoich uwagach, że wałek wom nie powinien się kręcić. Podejrzewam sprzęgło łubkowe gdyż było by mniej pracy w naprawie, przy wyłączaniu silnika słyszę pukanie w łupkach. Nie wiem od czego zacząć naprawę nie ma do tego mechanika muszę działać sam.
Bardzo proszę o pomoc odpisanie na blogu. W razie potrzeby
Mój numer telefonu 510-932-726
Z góry dziękuję *annoy*
Mam taki problem, że przy włączonym biegu kręci mi się wałek przekaźnikowy, a ciągnik nie idzie do przodu wy natomiast piszecie w swoich uwagach, że wałek wom nie powinien się kręcić. Podejrzewam sprzęgło łubkowe gdyż było by mniej pracy w naprawie, przy wyłączaniu silnika słyszę pukanie w łupkach. Nie wiem od czego zacząć naprawę nie ma do tego mechanika muszę działać sam.
Bardzo proszę o pomoc odpisanie na blogu. W razie potrzeby
Mój numer telefonu 510-932-726
Z góry dziękuję *annoy*
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Bo sprzedał ci "ekstra okazyjnie traktor co nic nie robił tylko stał u dziadka w stodole" *flower*
A tak naprawdę kupiłeś złom. Nie ty pierwszy i nie ty ostatni ....
Pytania:
1. Na żadnym biegu nie chce jechać ?
2. Nie chce jechać na biegach terenowych ?
3. Wyłącz WOM i spróbuj wbić bieg terenowy i ruszyć ?
4. Wyłącz WOM i spróbuj wbić bieg zwykły i ruszyć ?
PS. Sugeruję przygotować się na remont kapitalny skrzyni, a przy okazji możesz sobie też wymienić i sprzęgło łubkowe.
A tak naprawdę kupiłeś złom. Nie ty pierwszy i nie ty ostatni ....
Pytania:
1. Na żadnym biegu nie chce jechać ?
2. Nie chce jechać na biegach terenowych ?
3. Wyłącz WOM i spróbuj wbić bieg terenowy i ruszyć ?
4. Wyłącz WOM i spróbuj wbić bieg zwykły i ruszyć ?
PS. Sugeruję przygotować się na remont kapitalny skrzyni, a przy okazji możesz sobie też wymienić i sprzęgło łubkowe.
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Na żadnych nie reaguje- terenowe, szosowe/przód tył?? W tej wersji T 25 masz 2 biegi wolnobieżne?? Jeśli tak to wrzuć taki i spróbuj ruszyć. Jeśli ciągnik pojedzie to może być coś z rewersem.
Jeśli łubki by się rozleciały albo kliny by zerwało to WOM też by się nie kręcił.
Odkręć osłonę wałka pośredniego, odpal ciągnik i zobacz czy się kręci.
Ale jak dla mnie skrzynia raczej do rozbebeszenia.
Jeśli łubki by się rozleciały albo kliny by zerwało to WOM też by się nie kręcił.
Odkręć osłonę wałka pośredniego, odpal ciągnik i zobacz czy się kręci.
Ale jak dla mnie skrzynia raczej do rozbebeszenia.
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
^Bolszewik
1. Jedynie tylko na biegu terenowym i tylko do przodu.
3.Jak wyłączę wom i chcę normalnie jechać to też nie idzie.
4.za kilka dziesiątym razem dopiero idzie
Jak go kupowialem to miał biegi tylko dodatkowo miał zamontowaną jeszcze jedą dzwignie do biegów i ta dźwignia zamontowana do redukcj. Ciężko ale udawaloo się włączyć bieg *rolleyes*
Dzięki, żę w ogole mi odpowiedziales juz się kompletnie załamałem
~SSaPeRR
Reaguje tylko na terenowych do przodu. Tak mam dwa biegi wolnobieżne, ale nie wiem co to jest rewers i wałek pośredni więc nie wiem za bardzo co mam zrobić.
Czekam na odpowiedz.:p
1. Jedynie tylko na biegu terenowym i tylko do przodu.
3.Jak wyłączę wom i chcę normalnie jechać to też nie idzie.
4.za kilka dziesiątym razem dopiero idzie
Jak go kupowialem to miał biegi tylko dodatkowo miał zamontowaną jeszcze jedą dzwignie do biegów i ta dźwignia zamontowana do redukcj. Ciężko ale udawaloo się włączyć bieg *rolleyes*
Dzięki, żę w ogole mi odpowiedziales juz się kompletnie załamałem
~SSaPeRR
Reaguje tylko na terenowych do przodu. Tak mam dwa biegi wolnobieżne, ale nie wiem co to jest rewers i wałek pośredni więc nie wiem za bardzo co mam zrobić.
Czekam na odpowiedz.:p
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Jaką dodatkową dźwignię ?
Zrób zdjęcia.
Skoro jest z 1979 to chyba wersja z dwom dźwigniami w układzie "zygzak".
Sprzęgło łubkowe będzie tu zapewne najmniejszym problemem.
Czy jadąc na terenowym biegu co chwilę szarpie ciągnikiem ? Jeśli tak to na pewno wyrwany jest ząb w trybie napędu WOM/terenowym. Jest to wspólny tryb i dlatego biegi terenowe są tylko do przodu.
Możliwe (choć to by była wersja nader optymistyczna) że to tylko kwestia regulacji wodzików wymiany kulek sprężynek itd.
Podnieś traktor nieco do góry tak by koła kręciły się swobodnie.
Spokojnie odkręć pokrywę skrzyni biegów i zobacz co jest w środku.
Po zdemontowaniu pokrywy zablokuj sprzęgło w położeniu wciśniętym i spróbuj zmieniać biegi ręcznie przesuwając wodziki. Odblokuj sprzęgło i zobacz skutek.
Nie odpalaj silnika i nie proś kogoś by Ci kręcił silnikiem.
Sam sobie biegaj i przy wyciągniętym odprężniku ciąg za pasek klinowy alternatora i obserwuj koła. Upierdliwe, ale nie pourywa ci palców.
Sprawdź zanim zdemontujesz pokrywę skrzyni biegów czy cięło blokady biegów jest dobrze wyregulowane.
To jest to małe ustrojstwo zlokalizowane mniej więcej pod prawą stopą zblokowane z pedałem sprzęgła. Jest tam regulacja na cięgiełku.
Zrób zdjęcia.
Skoro jest z 1979 to chyba wersja z dwom dźwigniami w układzie "zygzak".
Sprzęgło łubkowe będzie tu zapewne najmniejszym problemem.
Czy jadąc na terenowym biegu co chwilę szarpie ciągnikiem ? Jeśli tak to na pewno wyrwany jest ząb w trybie napędu WOM/terenowym. Jest to wspólny tryb i dlatego biegi terenowe są tylko do przodu.
Możliwe (choć to by była wersja nader optymistyczna) że to tylko kwestia regulacji wodzików wymiany kulek sprężynek itd.
Podnieś traktor nieco do góry tak by koła kręciły się swobodnie.
Spokojnie odkręć pokrywę skrzyni biegów i zobacz co jest w środku.
Po zdemontowaniu pokrywy zablokuj sprzęgło w położeniu wciśniętym i spróbuj zmieniać biegi ręcznie przesuwając wodziki. Odblokuj sprzęgło i zobacz skutek.
Nie odpalaj silnika i nie proś kogoś by Ci kręcił silnikiem.
Sam sobie biegaj i przy wyciągniętym odprężniku ciąg za pasek klinowy alternatora i obserwuj koła. Upierdliwe, ale nie pourywa ci palców.
Sprawdź zanim zdemontujesz pokrywę skrzyni biegów czy cięło blokady biegów jest dobrze wyregulowane.
To jest to małe ustrojstwo zlokalizowane mniej więcej pod prawą stopą zblokowane z pedałem sprzęgła. Jest tam regulacja na cięgiełku.
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Objawy jak nic wskazują na uszkodzenie mechanizmu nawrotu. Jak działają mu tylko biegi pełzające i do tego WOM to najprędzej rewers się rozsypał, w lepszym przypadku wytarty rowek oraz zęby na przesuwce (sprzęgle zębatym) rewersu + wytarte widełki. Dlatego też jedzie tylko do przodu.wladek909 napisał/a:
^Bolszewik
1. Jedynie tylko na biegu terenowym i tylko do przodu.
3.Jak wyłączę wom i chcę normalnie jechać to też nie idzie.
4.za kilka dziesiątym razem dopiero idzie
Jak go kupowialem to miał biegi tylko dodatkowo miał zamontowaną jeszcze jedą dzwignie do biegów i ta dźwignia zamontowana do redukcj. Ciężko ale udawaloo się włączyć bieg *rolleyes*
Dzięki, żę w ogole mi odpowiedziales juz się kompletnie załamałem
~SSaPeRR
Reaguje tylko na terenowych do przodu. Tak mam dwa biegi wolnobieżne, ale nie wiem co to jest rewers i wałek pośredni więc nie wiem za bardzo co mam zrobić.
Czekam na odpowiedz.:p
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Można zobaczyć,czy zabezpieczenie wałka(dostępne po odkręceniu kołpaka z prawej str.skrzyni)się nie rozpięło.Choć najprawdopodobniej naprawa rewersu jest nieunikniona.
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Powiedz gdzie kupiłeś ten ciągnik , pytam z ciekawości. Bo miałem niemiłą przygodę z pewnym oszustem z pod Opola.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 27 lis 2011, 16:33
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Cześć,odkręć dekielek za pompom hydrauliczną,sprawdź co tam się dzieje,niech ktoś spróbuje ruszyć,zobacz w tym momencie jak zachowuje się sprzęgło łupkowe spróbuj ostrzej puścić sprzęgło czy wałki połączone łupkowym równo się obrócą czy nastąpi poślizg jednego, potem zabrać się za skrzynie.
Było to opisywane..
Było to opisywane..
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Witam!
Nie umiem się bardzo posługiwać internetem i pisze mi to znajomy. W poprzedniej wiadomości napisałem, że
na wyłączonym wałku WOM nie jedzie a jest odwrotnie i wprowadziłem w błąd.
Będę się teraz bardziej koncentrował
jak cos piszę i z góry przepraszam:) Pytacie z jakich okolic kupiłem. Dokładnie już nie
pamiętam miejscowości, ale traktor pochodzi z mazur.
Jeżeli chcecie mi pomóc to jeszcze raz chciałbym napisać tak konkretnie o co chodziło.
Wszystkie biegi są do przodu i do tyłu, są polowe, szosowe i nie wyskakują. Najważniejsze jest to że:
NAJGORZEJ GDY SIĘ CHCE PRZEŁĄCZYĆ REDUKTOR DO TYŁU TĘ DRUGĄ DŹWIGNIE OD STRONY
KIEROWNICY, JAK SIĘ JĄ RUSZY TO POTEM DŁUGO TRZEBA SIĘ MĘCZYĆ I PO JAKIMŚ CZASIE WEJDZIE
ALE MOŻE OKAZAĆ SIĘ ŻE TO SĄ BIEGI NP. DO PRZODU NIE WAŻNE W JAKIM KIERUNKU ZNAJDUJE SIĘ DŹWIGNIA PRZEWAŻNIE JAK UDA
SIĘ WŁĄCZYĆ PRZÓD LUB TYŁ TO WAJCHA UCIEKA W LEWĄ STRONĘ (ale to chyba mało istotne).
Jest to bardzo skomplikowana awaria jak by mi ktoś pomógł rozwiązać tą zagadkę bardzo był bym wdzięczny i z góry dziękuje.*hilarious*
Nie umiem się bardzo posługiwać internetem i pisze mi to znajomy. W poprzedniej wiadomości napisałem, że
na wyłączonym wałku WOM nie jedzie a jest odwrotnie i wprowadziłem w błąd.
Będę się teraz bardziej koncentrował
jak cos piszę i z góry przepraszam:) Pytacie z jakich okolic kupiłem. Dokładnie już nie
pamiętam miejscowości, ale traktor pochodzi z mazur.
Jeżeli chcecie mi pomóc to jeszcze raz chciałbym napisać tak konkretnie o co chodziło.
Wszystkie biegi są do przodu i do tyłu, są polowe, szosowe i nie wyskakują. Najważniejsze jest to że:
NAJGORZEJ GDY SIĘ CHCE PRZEŁĄCZYĆ REDUKTOR DO TYŁU TĘ DRUGĄ DŹWIGNIE OD STRONY
KIEROWNICY, JAK SIĘ JĄ RUSZY TO POTEM DŁUGO TRZEBA SIĘ MĘCZYĆ I PO JAKIMŚ CZASIE WEJDZIE
ALE MOŻE OKAZAĆ SIĘ ŻE TO SĄ BIEGI NP. DO PRZODU NIE WAŻNE W JAKIM KIERUNKU ZNAJDUJE SIĘ DŹWIGNIA PRZEWAŻNIE JAK UDA
SIĘ WŁĄCZYĆ PRZÓD LUB TYŁ TO WAJCHA UCIEKA W LEWĄ STRONĘ (ale to chyba mało istotne).
Jest to bardzo skomplikowana awaria jak by mi ktoś pomógł rozwiązać tą zagadkę bardzo był bym wdzięczny i z góry dziękuje.*hilarious*
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Z tego co rozumiem masz problem z przełączeniem "do przodu-do tyłu",ale jak już się uda,to wszystko jest w porządku.Skoro jest,to maszyna z 79r.to wygląda na przerobioną (może niechlujnie),bo z tego co piszesz masz oddzielną wajchę do przełączania "przód-tył"która nie działa prawidłowo bo:
-może jest byle jak przerobiona
-źle siedzi w widełkach wodzika(mówisz,że ucieka w jedną stronę)
-widełki są luźne i lata to wszystko jak baba po supermarkecie.
-może jest byle jak przerobiona
-źle siedzi w widełkach wodzika(mówisz,że ucieka w jedną stronę)
-widełki są luźne i lata to wszystko jak baba po supermarkecie.
-
- Posty: 250
- Rejestracja: 24 mar 2013, 12:11
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Musisz odkręcić podłogę i potem kolumnę zmiany biegów, prawdopodobnie wtedy uda ci śię zobaczyć w czym problem, jak się przerabia na drugą wajchę to trzeba też zmienić widełki na nowy typ i dzwignia ma mniejszy luz, prawdopodobnie rewers też może być nienajlepszy, ale to po zdjęciu pokrywy skrzyni i musi być ktoś co zna skrzynię władka.
RE: Sprzęgło łubkowe we władku POMOCY!
Odkręć i sprawdź nie zapomnij zrobić zdjęć to będzie nam łatwiej pomóc.