C328 wałek sprzęgłowy
C328 wałek sprzęgłowy
Witajcie, prosze o porade , przy wymianie silnika zauwazyklem zyzyty wałek sprzęgłowy głowny -ten o mniejszej średnicy( troche zjechane frezy) i tu jest moje pytanie, jak najprosciej go wymienić? co mam zdemontować a co zostawic/? czy da sie wyjąć ten wałek do przodu? Prosze o szybka odpowiedz
RE: C328 wałek sprzęgłowy
witam, ten maly wałek to nie sprzęgłowy.
RE: C328 wałek sprzęgłowy
Musisz odkręcić dekiel z lewarkiem biegów bo w wałku jest łożysko igiełkowe i sie wysypie przy wyciąganiu do przodu. Najpierw zdemontować trzeba wałek zewnętrzny wraz z obudową łozyska a potem dopiero ten mniejszy. Przy okazji powymieniać uszczelnikenia wałków. A masz nowy na wymiane? Daj zdjęcie tego wałka bo może nie trzeba jeszcze wymieniać.
RE: C328 wałek sprzęgłowy
Dzięki Roman, zdjecia niestety nie dam bo juz zmontowałem- niestety na starym wałku.Do rzeczy, zdemontowałem ten wiekszy wałek wraz z łozyskamii stwierdziłem ze chyba do przodu nie wyjdzie(w kierunku sprzęgła)? nie mam racji? i postanowilem spowrotem zmontowac oczywiscie po wymianie simeringów w tej chwili traktor juz jest na chodzie. I tu mam drugie pytanie- po remoncie bardzo ładnie odpala(nowe zestawy, wtryski+pompa po regeneracji, ale mam zastrzezenie co do lekkich stukow pod obciążeniem i iskier z komina, mysle że chyba cos nie tak mam z zapłonem tylko nie wiem w ktorą stronę go ruszyć? Acha poszedłem z moja tarcza do sklepu, i wyszło że mam wałek raczej od 330 i tez taki kupilem
RE: C328 wałek sprzęgłowy
Powinien wyjść do przodu razem z łożyskiem bo do tyłu nie ma miejsca, tylko nie wiem czy są przy łożysku segery czy nie. Od c-330 ma drobne ząbki. Poszukaj temat na forum o sprzęgle do c-328, były tam zdjęcia i opis jak regenerowano sprzęgło.
Sprawdź ustawiene momentów wtrysku.http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=10779
Sprawdź ustawiene momentów wtrysku.http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php?t=10779
RE: C328 wałek sprzęgłowy
Pieknie opisana czynność ustawiania kąta wtrysku. Niestety trzeba wziąść pod uwagę także luzy na kołach zebatych rozrządu. Ustawiałem zapłon wg wcześniej opisanej procedury i traktorek nie za bardzo się sprawował. Miał niewielkie problemy z rozruchem. Dopiero poprawka " na słuch" sprawiła, że teraz pracuje normalnie. Po przemysleniu doszedłem do wniosku, że nie zmieniłem kól zębatych ( 3 szt) na rozrządzie i to powodowało dośc duży błąd.
RE: C328 wałek sprzęgłowy
Tak tak, są segery przy łożysku nawet dwa- jeden zewnetrzny a drugi wewnętrzny, nie zdejmowałem ich bo myslałem że wałek i tak mi nie wyjdzie bo będzie przeszkadzało koło zębate te na dole. A tak przy okazji nie wiem czy mój silnik nie ma za małego ciśnienia, mam wskaznik i kontrolke podłączone są do bloku na jednym trójniku , i tak na wskazniku wskazuje 0,1 a kontrolka swieci aż do uzyskania 550-600 obrotów wskażnik jest oryginalny i jest wyskalowany do 0,6.Przy 1400obr jest lekko ponad 0,2. Co mam zrobić? cieżko jest wyregulować ciśnienie na pompie?
RE: C328 wałek sprzęgłowy
Nie za bardzo jest co regulować, można wymienić sprężynkę na zaworze przelewowym, lub ją bardziej docisnąć przesuwając zawleczke. Najpierw sprwadź ciśnienie jakimś dokładnym zewnętrznym zegarem.
RE: C328 wałek sprzęgłowy
Cisnienie sprawdzone(całkowicie się zgadza ze wskaznikiem na desce) a wiec tak... temp. 75* 1500obr-prawie 3. Ok. 600obr.- w granicach 0,2#0,3 ponizej tych obr. spada całkiem. I teraz pytanie zostawic tak czy grzebać? olej troszke też chyba za dobry bo 15w-40. Acha podmieniłem już filtr oleju ze starego motoru i doszedł dziwny objaw , jak zgasze silnik z większych obrotów to wirnik w filtrze wyraznie sie jeszcze chwile kręci*eek*
RE: C328 wałek sprzęgłowy
jak po zgaszeniu silnika filtr jeszcze się kręci to znaczy że jest super bo filtrowanie oleju odbywa się na zasadzie odrzutu oleju na boczne scianki filtra. Pamiętam jak w 1985 roku mój dziadek kupil w agromie nówkę ursusa 912 to bąk kręcił się po zgaszeniu silnika tyle co wypalenie jednego popularnego
RE: C328 wałek sprzęgłowy
janusz, dzięki uspokoiłeś mnie, chociaż znam ten traktor od dziecka(może nawet to on bardziej mnie zna *annoy*) to nigdy tego objawu nie usłyszałem, niestety tata zmarł i już nie mam kogo podpytać jak ma być. Zaraz biore sie za zdejmowanie miski, przejze ta pompe, ewentualnie podmienie z tego zdemontowanego silnika i zobaczymy co sie zmieni. Mam tylko dziwne przeczucie , bo podczas mycia (wydmuchiwania)bloku przed remontem wypadł mi taki mały naparstek średnicy #10 mm czy to czasem on mi nie brużdzi
RE: C328 wałek sprzęgłowy
Dysza? czy tam tloki są spryskiwane olejem od dołu?
RE: C328 wałek sprzęgłowy
Jeśli słyszysz wirnik po zgaszeniu silnika to dobrze - tak jak powiedział Janusz. Ale jeśli słyszysz go zbyt mocno ( wibruje) , może to świadczyć o tym że jest mocno zanieczyszczony i stracił wyważenie. należy go wyczyścić. Poza tym zwróc uwagę, że masz dwa obwody cisnienia oleju. Jeden, ten który jest objęty pomiarem i kontrolowany na desce rozdzielczej - to obwód główny smarowania silnika i drugi, ten co doprowadza olej do filtra(bączka) oleju.
Praktycznie to wygląda tak, że w silniku jest pompa dwusekcyjna i każda sekcja służy innemu celowi. Do filtra ciśnienie podaje druga sekcja pompy i jest ono z reguły trochę niższe. Można je regulować zaworem który jest w podstawie tego filtra.
Powiem Ci tak: w moim traktorze wał jest po szlifie i ciśnienie główne nawet przy wolnych obrotach i nagrzanym silniku jest w granicach 4-5atm, ale w tych samych warunkach na drugim obiegu jest tylko ok. 0,2 atm. Wzrasta dopiero wraz ze wzrostem obrotów.
Praktycznie to wygląda tak, że w silniku jest pompa dwusekcyjna i każda sekcja służy innemu celowi. Do filtra ciśnienie podaje druga sekcja pompy i jest ono z reguły trochę niższe. Można je regulować zaworem który jest w podstawie tego filtra.
Powiem Ci tak: w moim traktorze wał jest po szlifie i ciśnienie główne nawet przy wolnych obrotach i nagrzanym silniku jest w granicach 4-5atm, ale w tych samych warunkach na drugim obiegu jest tylko ok. 0,2 atm. Wzrasta dopiero wraz ze wzrostem obrotów.
RE: C328 wałek sprzęgłowy
baro-tłoki w c 328 są smarowane rozbryzgowo, czytałem w książce,Wiesiek chyba masz racje wyczysciłem filter był faktycznie troche zalepiony,jednak wirnik dalej słysze ale chyba ma tak być,co do ciśnienia to sprawa opanowana- polużniłem pół obrotu śrybe regulacyjna na środkowej panewce i efekt jest taki że na ciepło ma 2 , a przy kreceniu rozrusznikiem juz gaśnie kontrolka, dodam że kontrolka gaśnie dopiero od 0,6, natomiast co do ciśnienia na filtrze to nie mam czym zmierzyć