Rs 09-schemat dzwigien
Rs 09-schemat dzwigien
Witam.Prosiłbym o pomoc przy moim rs.Otóż chciałbym się dowiedzieć od czego są poszczególne dźwignie które widać na zdjęciu opis poszczególnych przełączeń w rozdzielaczu .Mam także pytanie czy przy oryginalnym turze w rs09 siłowniki są obustronnego działania czy tur opuszcza się pod własnym ciężarem?
Za odpowiedzi z góry dziękuję.
Link do zdjęcia
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-02/2 ... 9.jpg.html
Za odpowiedzi z góry dziękuję.
Link do zdjęcia
http://fotoo.pl/hosting-zdjec/2011-02/2 ... 9.jpg.html
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Tak na szybko z pamięci:
1-włączanie/wyłączanie pompy hydraulicznej
2-podnoszenie góra-dół
3-powinien być gaz ręczny
4-Włączanie/wyłączanie wałka WOM
5/6-dźwignie przekładni WOM
Co do dwóch ostatni to na kolumnie kierowniczej powinna być tabliczka co dokładnie kiedy załącza.
Położenie dźwignie 5 i 6 w położeniu 1:1 pamiętam włącza oba wałki zależne od obrotów silnika, położenie 2:3 włącza napęd tylnego wałka WOM zależnego od jazdy
1-włączanie/wyłączanie pompy hydraulicznej
2-podnoszenie góra-dół
3-powinien być gaz ręczny
4-Włączanie/wyłączanie wałka WOM
5/6-dźwignie przekładni WOM
Co do dwóch ostatni to na kolumnie kierowniczej powinna być tabliczka co dokładnie kiedy załącza.
Położenie dźwignie 5 i 6 w położeniu 1:1 pamiętam włącza oba wałki zależne od obrotów silnika, położenie 2:3 włącza napęd tylnego wałka WOM zależnego od jazdy
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Dzięki za odpowiedż:)
- Szczepan-1990
- Posty: 628
- Rejestracja: 22 sty 2007, 13:46
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Przy ręcznym gazie bynajmniej u mnie jest mechanizm zapadkowy w celu blokowania obrotów np. na postoju czy coś. Pod lewą nogą powinieneś mieć pręt w kształcie litery L odwróconej do góry stopą i tam zblokowuje się zwolnice przy napędzie na 2 koła.
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Ma ktoś tabliczkę załączania wałków wom?Chodzi o te ostatnie dźwignie.Zamieśćcie jakieś foto takowej
RE: Rs 09-schemat dzwigien
witam kolegów ! jak pisałem jestem szczęśliwym posiadaczem również rs-a , i zakładam sprzęgło od syreny ( zresztą pasuje) tyle tylko że tam niema okienka do regulacji jak to poskładać ???? domyślam się że są tam jakieś wymiary przed założeniem silnika tylko jakie i od czego si ę to mierzy? proszę o pomoc .A co do wałka WOM chyba mam nie komplety egzemplarz bo jakoś nie mogę znaleźć go ani z tyłu ani z przodu . jest to możliwe że ktoś go zdemontował i nie ucieka olej, i gdzie go szukać , może poprostu jest pod jakąś przykrywką i go nie widzę . Pozdrawiam !
RE: Rs 09-schemat dzwigien
jest to możliwe ---polak potrafi---
RE: Rs 09-schemat dzwigien
no tak a co ze sprzęgłem możesz pomóc ??
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Mam pytanie odnośnie pozycji 4.U mnie jak się tego nie włączy to nie ma biegów czy u was tez tak jest?Czy ja mam jakąś inną wersję?Szczepan-1990 napisał/a:
Tak na szybko z pamięci:
1-włączanie/wyłączanie pompy hydraulicznej
2-podnoszenie góra-dół
3-powinien być gaz ręczny
4-Włączanie/wyłączanie wałka WOM
5/6-dźwignie przekładni WOM
RE: Rs 09-schemat dzwigien
U mnie po prawej stronie są dwie krótkie ,,wajchy" do wyboru pracy wałków i dwie długie z których pierwsza służy do wyłączanie napędu kół bez użycia sprzęgła głównego a druga do wyłączania i załączenia napędu wałków i prawdopodobnie wyłączania napędu pompy hydraulicznej poprzez sprzęgło mokre w skrzyni biegów.Jest to wygodne bo np. kosząc ,,osą" zatrzymywałem napęd żeby kosa ,,docieła" jak było za grubo trawy i praktycznie kosiłem bez użycia sprzęgła głównego.Używałem go tylko do zmiany biegów.Wszystko załączało się bez zgrzytów czyli są tam jakieś sprzęgła wielotarczowe.To samo dotyczyło załączania napędu kosiarki też bez użycia sprzęgła głównego.Widzę że jest sporo wersji rs-a
PS. Muszę sprostować swoją wypowiedź.Niestety przy włączaniu dźwigni do jazdy wymaga wciśnięcia sprzęgła głównego.Bez sprzęgła głównego włącza i rozłącza się tylko WOM.Kosiłem ponad rok temu przez jakieś 0.5 godziny [taki ze mnie rolnik:D],stąd moja pomyłka.
Uploaded with ImageShack.us
PS. Muszę sprostować swoją wypowiedź.Niestety przy włączaniu dźwigni do jazdy wymaga wciśnięcia sprzęgła głównego.Bez sprzęgła głównego włącza i rozłącza się tylko WOM.Kosiłem ponad rok temu przez jakieś 0.5 godziny [taki ze mnie rolnik:D],stąd moja pomyłka.
Uploaded with ImageShack.us
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Właśnie chodziło mi o tą pierwszą dźwignie do załączania napędu kół .Widocznie u mnie coś nie ma bo przy próbie załączania był jeden zgrzyt bez sprzęgła
W wcześniejszym opisie pierwsza od lewej załączanie-wył pompy hydraulicznej .U mnie jest wolna i niczym nie steruje a u was?
I jeszcze o blokadzie mechanizmu różnicowego.Kolega pisał że powinna być wajcha z lewej strony w kształcie litery " L" u mnie nic takiego nie ma.Blokada jest poprzez wyciągnięcie trzpienia który znajduje się z prawej strony przy mocowaniu fotela.Czegoś mi brakuje czy taki typ?
W wcześniejszym opisie pierwsza od lewej załączanie-wył pompy hydraulicznej .U mnie jest wolna i niczym nie steruje a u was?
I jeszcze o blokadzie mechanizmu różnicowego.Kolega pisał że powinna być wajcha z lewej strony w kształcie litery " L" u mnie nic takiego nie ma.Blokada jest poprzez wyciągnięcie trzpienia który znajduje się z prawej strony przy mocowaniu fotela.Czegoś mi brakuje czy taki typ?
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Witam .U mnie dorobiłem dźwignię załączania blokady mostu i wygląda to tak.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Co do WOM to przedni jest pod ramą. U mnie niestety ułamany a do tylnego trzeba dorobić przedłużkę .Ja robiłem ją sam.A wygląda to tak.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Włączanie napędu poprzez dźwignię przy kierownicy wymaga użycia sprzęgła głównego.Bez sprzęgła działa tylko WOM.U mnie dźwignia wyłączająca pompę również jest nie podłączona.Po zdjęciu dekla,w górnej części skrzyni biegów jest sprzęgło wielotarczowe sterowane dźwignią wychodzącą gdzieś z dołu skrzyni a rozłączające pompę .Niestety u mnie nie rozłącza i pompa jest cały czas w pracy.Żadna z dostępnych dźwigni go nie uruchamia.Czy ktoś wie która dźwignia powinna go rozłączać?Myślałem że może ta od WOM przy kierownicy ,ale wtedy WOM musiał by pracować przy podnoszeniu co czasami jest niemożliwe ze względu na kąt wałka.W ogóle u mnie WOM działa tylko w jednym położeniu małych dźwigni od wyboru jego pracy.Inne albo blokują albo nie działają wcale lub wyskakują.Musiał bym rozebrać skrzynię ale na razie nie będę.Podejrzewam że ktoś tam grzebał i źle złożył.,bo objaw jest jakby tryb z widełkami lub same widełki były założone odwrotnie*pissed*
Mam pytanie ,czy żeby dostać się do mechanizmów wałków wystarczy odkręcić dół skrzyni w miejscu podzielenia widocznym na trzecim zdjęciu przedstawiającym przedni WOM?
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Co do WOM to przedni jest pod ramą. U mnie niestety ułamany a do tylnego trzeba dorobić przedłużkę .Ja robiłem ją sam.A wygląda to tak.
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Włączanie napędu poprzez dźwignię przy kierownicy wymaga użycia sprzęgła głównego.Bez sprzęgła działa tylko WOM.U mnie dźwignia wyłączająca pompę również jest nie podłączona.Po zdjęciu dekla,w górnej części skrzyni biegów jest sprzęgło wielotarczowe sterowane dźwignią wychodzącą gdzieś z dołu skrzyni a rozłączające pompę .Niestety u mnie nie rozłącza i pompa jest cały czas w pracy.Żadna z dostępnych dźwigni go nie uruchamia.Czy ktoś wie która dźwignia powinna go rozłączać?Myślałem że może ta od WOM przy kierownicy ,ale wtedy WOM musiał by pracować przy podnoszeniu co czasami jest niemożliwe ze względu na kąt wałka.W ogóle u mnie WOM działa tylko w jednym położeniu małych dźwigni od wyboru jego pracy.Inne albo blokują albo nie działają wcale lub wyskakują.Musiał bym rozebrać skrzynię ale na razie nie będę.Podejrzewam że ktoś tam grzebał i źle złożył.,bo objaw jest jakby tryb z widełkami lub same widełki były założone odwrotnie*pissed*
Mam pytanie ,czy żeby dostać się do mechanizmów wałków wystarczy odkręcić dół skrzyni w miejscu podzielenia widocznym na trzecim zdjęciu przedstawiającym przedni WOM?
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Napisz z czego zaczerpnąłeś komponenty do budowy przedłużki WOM
Co do budowy skrzyni może to pomoże.Na końcu tematu masz link
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=4380
Co do budowy skrzyni może to pomoże.Na końcu tematu masz link
http://www.retrotraktor.pl/forum/viewth ... ad_id=4380
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Do przedłużenia tylnego WOM użyłem wom od c-360 wychodzący ze skrzyni biegów który trzeba odpowiednio skrócić.Coś ok 60zł.Łożysko i obudowa która podpiera wom jest od mostu poloneza przy półosi od strony koła.Pasuje średnica i otwory mocujące do oryginalnego mocowania wykonanego z blachy,które u mnie było. Dokupowałem inne łożysko ,gdyż środkowy wymiar na wom jest większy, a łożysko dałem wahliwe.Tuleja łącząca wałki [to zielone] nie wiem od czego jest.Miała oryginalne frezy a na zewnątrz przespawaną grubą blachę w kształcie trójkąta i trzema otworami.Kojarzyła mi się z mocowaniem koła w glebogryzarce lub talerzówce.Tą część odciąłem,natomiast frez nałożyłem na wom wychodzący ze skrzyni do połowy długości tulei.W drugą połowę wsunięty jest wałek przedłużający i złączone to razem poprzez otwór poprzeczny wywiercony w wałku i tulei i przełożoną śrubę m8 z nakrętką. .Tak jest połączenie w oryginale..,,Uszy " do mocowania wałka łączącego ciągnik z maszyną są w agromie za kilkanaście zł. Dzięki za link.Jest lepszy niż katalog który miałem w ręku i bardzo się przyda.
RE: Rs 09-schemat dzwigien
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...