Witam!
Posiadam ciągnik sam z silnikiem siódemki , dało by się zarejestrować taki wynalazek? , nie wiem w końcu jak do naprawdę jest , jedni twierdzą , że się da a inni , że się nie da. W 2013 roku rzekomo zabroniono rejestracji samów , lecz słyszałem , że niektórzy po 2013 jakoś zarejestrowali.
Jak to jest na prawdę ?
Ciągnik sam rejestracja
Re: Ciągnik sam rejestracja
SAM przeszedł do historii,teoretycznie można jeśli zdobędziemy wszystkie homologacje.Kilka lat temu jedynie dwa instytuty w Polsce tym się zajmowały.Znajomy chciał zalegalizować replikę Lotusa,koszt szacowano na ponad 80 tys.zł.
Re: Ciągnik sam rejestracja
Obecnie w Polsce jest kilka ośrodków uprawnionych do badań homologacyjnych.
W przypadku badań dla pojazdu wykonanego w jednym egzemplażu, wykonuje się "dopuszcze jednostkowe". Zakres badań nie różni się za bardzo od badań homologacyjnych dla pojazdów produkowanych seryjnie.
Koszty są bardzo wysokie o czym wspomniał już pop.
W przypadku badań dla pojazdu wykonanego w jednym egzemplażu, wykonuje się "dopuszcze jednostkowe". Zakres badań nie różni się za bardzo od badań homologacyjnych dla pojazdów produkowanych seryjnie.
Koszty są bardzo wysokie o czym wspomniał już pop.
Re: Ciągnik sam rejestracja
Jeśli jesteśmy już w temacie rejestracji itp, to jeśli chodzi o C-360 i pochodne, to jaki numer jest jakby "ważniejszy" w aspekcie rejestracji i badań technicznych? Bo jest i na moście i na skrzyni. Wiem że jeśli chcemy mieć oryginalny ciągnik to wypadałoby żeby i na moście i na skrzyni, tabliczce i w dowodzie był ten sam. Ale jeśli chcemy mieć ciągnik typowo do pracy, ale również wyjechać nim na drogę?
Re: Ciągnik sam rejestracja
Podjąłem decyzje , ciągnik nie będzie wyjeżdżał na drogę ,dziękuję wszystkim za pomoc
Sam S301