Ursus 914 1988r
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Ursus 914 1988r
Na pewno za młody na te grono zabytków ale robil robote ponad 20lat u mnie i czas nastał na remont.
Ogonie przeszedł drogę przez mękę, pgr, kółko, jakąś spółdzielnia.
Odlewy zetorowskie, trochę składak w kabinie, dużo wybrakowanych elementów i często naprawianych tylko spawarką.
Bolączki :
-niesprawny WOM
-niesprawny napęd
-ciekną y układ wspomagania
-ciekną a przednia zwolnica
-wał napędu i os przednia luzy
-elektryka to tylko wskaźnik temp wody
-podnośnik żyjący własnym życiem
-brak pneumatyki(odszedł do eksporta)
Plusy ze to jedna z pierwszych wersji modernizacji 87-88 i modelu 914. Dlatego też posiada niski dach ale a szyby uchylne,nowa rozbudowana hydraulika itd.
Plany są takie przywrócić do pełnej sprawności, przywrócić wygląd pierwotny i sprawność. Dodatkowo plan jest rozbudować hydraulikę o druga parę złączy.
Aktualnie szukam kabiny na części, drzwi by się przydały nowego typu na szerokiej poprzeczce, zwrotnica lewa z dobrymi gwintami. Elementy pneumatyki (rury i zbiornik). Mocowania chłodnicy (lewe, prawe oraz do silnika) reszta wyjdzie podczas rozbiorki, relacjonować będę w miarę na bieżąco.
-
Ogonie przeszedł drogę przez mękę, pgr, kółko, jakąś spółdzielnia.
Odlewy zetorowskie, trochę składak w kabinie, dużo wybrakowanych elementów i często naprawianych tylko spawarką.
Bolączki :
-niesprawny WOM
-niesprawny napęd
-ciekną y układ wspomagania
-ciekną a przednia zwolnica
-wał napędu i os przednia luzy
-elektryka to tylko wskaźnik temp wody
-podnośnik żyjący własnym życiem
-brak pneumatyki(odszedł do eksporta)
Plusy ze to jedna z pierwszych wersji modernizacji 87-88 i modelu 914. Dlatego też posiada niski dach ale a szyby uchylne,nowa rozbudowana hydraulika itd.
Plany są takie przywrócić do pełnej sprawności, przywrócić wygląd pierwotny i sprawność. Dodatkowo plan jest rozbudować hydraulikę o druga parę złączy.
Aktualnie szukam kabiny na części, drzwi by się przydały nowego typu na szerokiej poprzeczce, zwrotnica lewa z dobrymi gwintami. Elementy pneumatyki (rury i zbiornik). Mocowania chłodnicy (lewe, prawe oraz do silnika) reszta wyjdzie podczas rozbiorki, relacjonować będę w miarę na bieżąco.
-
- Marian1231973
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Ursus 914 1988r
Witam.
Działaj, wklejaj foty i pisz, chętnie poczytam.
Działaj, wklejaj foty i pisz, chętnie poczytam.
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Re: Ursus 914 1988r
Zakres prac ogromny biorąc pod uwagę budowę ciągnika - ale z przyjemnością będę przeglądał tę relację
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Ursus 914 1988r
Zalążek nowego siedzenia na nowych elementach ori Kunów sa52 się zbierają, 3 lata szukałem w rozsądnej cenie, bo to niektórzy oferowali po 5 stów do całkowitej odnowy to mijalo się z celem
Także wstępna rozbiórka postępuje, tur będzie niedługo odejmowany i kolejne grubsze mycie. Kabina odejdzie trochę później. Macie kogoś rozsądnego do remontu plecaka?
Także wstępna rozbiórka postępuje, tur będzie niedługo odejmowany i kolejne grubsze mycie. Kabina odejdzie trochę później. Macie kogoś rozsądnego do remontu plecaka?
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Ursus 914 1988r
Rozbiórka jak zwykle idzie sprawnie Wiem z doświadczenia
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Ursus 914 1988r
Jo, z tym to prawda, choć parę ukreconych śrub się trafiło pod kabina
Jutro jak dobrze pójdzie bedzie silnik na stole, bo orki zimowe trzeba skończyć
Jutro jak dobrze pójdzie bedzie silnik na stole, bo orki zimowe trzeba skończyć
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Ursus 914 1988r
Padłem
Podejrzewam że miał być wałek rozrządu
A na poważnie, to powodzenia w remoncie - kawał maszyny masz do ogarnięcia
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Ursus 914 1988r
Lecim dalej z tematem.
Jak widać skrzynia pośrednia tylko mikropompki brakuje (idzie z hydrotor) i prawej pokrywy nowego typu(z otworami na przewody do pompki wspomagającej)
Wzmacniacz jak widać pięknie zaspawany
Skrzynia także wyjechała ( atak był luźny, zmieliło podkładke zabezpievzajaca).
Przejrzane także zostało sprzęgło do napędu (po co produkują linki których nie można założyć do suwaka to tego nie wiem...)
Bok wrócił z obróbki. Nowe Panewki. Bimet. Zostało dokupić korby (będą uzywki bo to się nie psuje) wałek rozrządu i szklanki.
Jak widać skrzynia pośrednia tylko mikropompki brakuje (idzie z hydrotor) i prawej pokrywy nowego typu(z otworami na przewody do pompki wspomagającej)
Wzmacniacz jak widać pięknie zaspawany
Skrzynia także wyjechała ( atak był luźny, zmieliło podkładke zabezpievzajaca).
Przejrzane także zostało sprzęgło do napędu (po co produkują linki których nie można założyć do suwaka to tego nie wiem...)
Bok wrócił z obróbki. Nowe Panewki. Bimet. Zostało dokupić korby (będą uzywki bo to się nie psuje) wałek rozrządu i szklanki.
Re: Ursus 914 1988r
A czemu korby wymieniasz? Bo każda inna w sensie wagowym? Używki uda Ci się sparować?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Ursus 914 1988r
Różne stary i nowy typ. Różnice po 40deko. Uzywki sparuje, kumpel ma dojscie ., 2 starego typu, jeden skladak, jeden nowy typ był założony.
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Ursus 914 1988r
lecimy dalej, silnik po dostaniu korb i złożeniu czeka na montaż ostateczny głowicy
-zrobione w międzyczasie wymiennik ciepła
-głowica po remoncie
-w najbliższych dniach wtryskiwacze lądują u mnie na stole do sprawdzenia
Skrzynia pośrednia czeka nadal na pompę z hydrotolu ale udało się dorwać prawą blaszkę zasłaniającą pompę wspomagania z otworami na przewody pompy tłoczkowej.
Skrzynia przekładniowa:
-wszystkie łożyska kulkowe nowe i parę złożeń igiełkowych
-przesuwka
-wałek napędzany
-ustawienie poprawne koła wstecznego biegu
oraz zdystansowanie skrzyni
Na ten tydzień planuję skompletowanie całego wzmacniacza (chyba najdroższy podzespół który trzeba zrobić od nowa, bo niestety tylko wałek sprzegłowy i obudowy odzyskałem ze starego
Wszystko co się dało myje myje i jeszcze raz myje, chemia, nafta, ropa, nitro.
warunki słabe, ale daję radę
Szczerze połowa ciągnika dopiero, bo jeszcze podnośnik, tylny most i zwolnice oraz przedni most do przejrzenia i później kosmetyka, elektryka, bblacharka. Plan jest ambitny bo do 1 marca musi być gotowy aby zacząć docieranie i w zasiewy ruszył
-zrobione w międzyczasie wymiennik ciepła
-głowica po remoncie
-w najbliższych dniach wtryskiwacze lądują u mnie na stole do sprawdzenia
Skrzynia pośrednia czeka nadal na pompę z hydrotolu ale udało się dorwać prawą blaszkę zasłaniającą pompę wspomagania z otworami na przewody pompy tłoczkowej.
Skrzynia przekładniowa:
-wszystkie łożyska kulkowe nowe i parę złożeń igiełkowych
-przesuwka
-wałek napędzany
-ustawienie poprawne koła wstecznego biegu
oraz zdystansowanie skrzyni
Na ten tydzień planuję skompletowanie całego wzmacniacza (chyba najdroższy podzespół który trzeba zrobić od nowa, bo niestety tylko wałek sprzegłowy i obudowy odzyskałem ze starego
Wszystko co się dało myje myje i jeszcze raz myje, chemia, nafta, ropa, nitro.
warunki słabe, ale daję radę
Szczerze połowa ciągnika dopiero, bo jeszcze podnośnik, tylny most i zwolnice oraz przedni most do przejrzenia i później kosmetyka, elektryka, bblacharka. Plan jest ambitny bo do 1 marca musi być gotowy aby zacząć docieranie i w zasiewy ruszył
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Ursus 914 1988r
Co by rzec
Skrzynia pośrednia można wstawiać w ciągnik. Zdobywa prawa Zaślepka prawie niemożliwa do zdobycia (każdy wywalał bo pompka tłoczkowa się psuje i jakoś nikomu nie chce się założyć z powrotem
Silnik stoi, zostało mi skompletować w lepszym stanie bączek, klin do sprężarki, paski. Koło zamachowe razem ze sprzęgłem wjedzie gdy silnik stanie na wózku (chodzi o wagę i manewry)
Wom wybrany. Łożyska zatarte(jedno które pracuje w oleju to założone blachy na nim były, drugie zas od strony oleju zamknięte, od strony uszczelniacza otwarte, tuleja wraz z pierścieniami uszczelniającymi wypracowane do granic możliwości(a nigdy nie był używany u mnie) tarcze to smola, końcówka womu wymienna także miała bliski kontakt ze spawarką, będę ratowal to co jest bo jeszcze się nada do użytku. Hamulec wom zaklejony i tłoki stały (te 4 sztuki). Musiałem wiercić i gwintować aby wybrać.
Po 4 stycznia być może będę miał wzmacniacz.
Skrzynia pośrednia można wstawiać w ciągnik. Zdobywa prawa Zaślepka prawie niemożliwa do zdobycia (każdy wywalał bo pompka tłoczkowa się psuje i jakoś nikomu nie chce się założyć z powrotem
Silnik stoi, zostało mi skompletować w lepszym stanie bączek, klin do sprężarki, paski. Koło zamachowe razem ze sprzęgłem wjedzie gdy silnik stanie na wózku (chodzi o wagę i manewry)
Wom wybrany. Łożyska zatarte(jedno które pracuje w oleju to założone blachy na nim były, drugie zas od strony oleju zamknięte, od strony uszczelniacza otwarte, tuleja wraz z pierścieniami uszczelniającymi wypracowane do granic możliwości(a nigdy nie był używany u mnie) tarcze to smola, końcówka womu wymienna także miała bliski kontakt ze spawarką, będę ratowal to co jest bo jeszcze się nada do użytku. Hamulec wom zaklejony i tłoki stały (te 4 sztuki). Musiałem wiercić i gwintować aby wybrać.
Po 4 stycznia być może będę miał wzmacniacz.
Re: Ursus 914 1988r
Szacunek. W ciężkiej serii naprawdę jest przy czym ręce urobić.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Ursus 914 1988r
Czołem po przerwie
Most dzisiaj połączył się że skrzynia. Nareszcie.
W moście do wymiany poszedł wał miernika impulsów, stary miał dosyć, trzeba będzie jeszcze wyregulowac 3 miejsca które go dotyczą. Czekam i szukam uszczelki do tłoka tłumika miernika impulsów bo nigdzie nie ma takich, ale postaram się zdobyć. Dalej, deferencjal został wybrany i zmienione tylko łożyska na których jest osadzony, wałek ataku dostał nowe łożysko wałeczkowe, i cały zestaw na nowo wyregulowane zostało zazebienie oraz luz. Tutaj podkłada się podladki regulacyjne, lub przerzuca się stronami. Os koła posredniego także została nowa założona. Przerzucone zwolnice i w jednym koszu satelita została w końcu poprawnie złożona i zlikwidowany luz (mondzioly założyli na odwrót łożyska wałeczkowe bez podkładek dystansowych co powodowało ciągle przesuwanie się satelity). Zregenerowany wałek napędu wom, (miejsce w którym tulejka z mosiądzu pracuje). Całe sprzęgło womu udało mi się zdobyć używane i z dwóch złożyłem jeden kompletny z nowymi uszczelkami, tarczami, Manszetami i łożyskami. Ogolnie Wszystko ładnie się zgrało za pierwszym razem . Niestety teraz będzie blokować mnie wzamcniacz, muszę coś ogarnąć wysyłkowo, bo okolica niestety pusta.
Tak wiem że naokoło jest troche rzeczy i kiepsko wygląda na zdjęciach, jak wyjedzie to może w końcu zrobię większy porządek, bo niestety wszystko się przyda i wszystko się składuje ( choć uratowało kilka razy tylek ten złom w święta lub w niedzielę)
Most dzisiaj połączył się że skrzynia. Nareszcie.
W moście do wymiany poszedł wał miernika impulsów, stary miał dosyć, trzeba będzie jeszcze wyregulowac 3 miejsca które go dotyczą. Czekam i szukam uszczelki do tłoka tłumika miernika impulsów bo nigdzie nie ma takich, ale postaram się zdobyć. Dalej, deferencjal został wybrany i zmienione tylko łożyska na których jest osadzony, wałek ataku dostał nowe łożysko wałeczkowe, i cały zestaw na nowo wyregulowane zostało zazebienie oraz luz. Tutaj podkłada się podladki regulacyjne, lub przerzuca się stronami. Os koła posredniego także została nowa założona. Przerzucone zwolnice i w jednym koszu satelita została w końcu poprawnie złożona i zlikwidowany luz (mondzioly założyli na odwrót łożyska wałeczkowe bez podkładek dystansowych co powodowało ciągle przesuwanie się satelity). Zregenerowany wałek napędu wom, (miejsce w którym tulejka z mosiądzu pracuje). Całe sprzęgło womu udało mi się zdobyć używane i z dwóch złożyłem jeden kompletny z nowymi uszczelkami, tarczami, Manszetami i łożyskami. Ogolnie Wszystko ładnie się zgrało za pierwszym razem . Niestety teraz będzie blokować mnie wzamcniacz, muszę coś ogarnąć wysyłkowo, bo okolica niestety pusta.
Tak wiem że naokoło jest troche rzeczy i kiepsko wygląda na zdjęciach, jak wyjedzie to może w końcu zrobię większy porządek, bo niestety wszystko się przyda i wszystko się składuje ( choć uratowało kilka razy tylek ten złom w święta lub w niedzielę)
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50