Takiej powierzchni jką daje ci piaskarka szczotką nie uzyskasz , ma porównanie do elementu czyszczonego do gołego szczotkami ,a elementu piaskowanego , o na piaskowanym elemencie epoksyd nie odpryśnie a niestety na szlifowanym odpryśnie, także ja bym piaskował , w gwinty pokręcać śruby , nautykać szmat w wszelkie dziury , jakieś elementy delkatne lub wrażliwe ściągnąć dla pewności Takie moje zdaniejaszczur2 pisze: ↑24 sie 2021, 21:55 Mam poważne pytanie..
Muszę zacząć planować pracę a w związku z tym podjąć pewne decyzje.
Czy warto, a może jakie są plusy i minusy piaskowania całego sprzętu?
Pozbędę się starych powłok czyli powierzchnia powinna być bardziej gładka, ale z drugiej strony same odlewy itd nie są gładkie więc efekt po malowaniu pewnie będzie podobny...
Za to farba pewnie lepiej będzie trzymać bo wszystkie nieczystości czy korozję zostaną usunięte.
Z trzeciej strony pytanie czy będę w stanie skutecznie zabezpieczyć wszystkie mechanizmy przed piaskiem?
Powiedzcie jak to wy robiliście i czy się te sposoby sprawdzają?
Mam możliwość zamówienia mobilnej piaskarki, ustawienia sprzętu na kołkach na środku placu i jazda.. Pytanie czy warto..
Z góry dziękuję za opinie.
Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Tylko jest pytanie, czy nie dostanie się coś do silnika, jak w przypadku kolegi widelca? Też się przymierzam do malowania korpusu w swoim traktorze, bo farba odpada strasznie, i się zastanawiam nad piaskowaniem, ale szczerze się boję podobnej sytuacji
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Piaskowanie ma wiele zalet, ale niestety czynnik do piaskowania się dostaje wszędzie. Z przerażeniem patrzę na osoby, które piaskują ciągniki w całości, a jak już po remoncie to w ogóle. oczywiście da się zabezpieczyć dokładnie większość elementów, ale wymaga to bardzo dużych nakładów pracy. A i tak uszkodzenia , np. uszczelniaczy mogą nastąpić.
Więc najlepiej wypiaskować na etapie remontu, albo przed, zapodkładować, i potem sobie działać. Później odtłuszczanie matowanko i można malować
Więc najlepiej wypiaskować na etapie remontu, albo przed, zapodkładować, i potem sobie działać. Później odtłuszczanie matowanko i można malować
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
My robiliśmy nieco inaczej, piaskowaliśmy np. most ze zwolnicami i podnośnikiem w całości - zaślepiony był most od strony skrzyni, wszelkie otwory itd - no i tak czy inaczej w zwolnicy było nieco piasku, który dostał się przez uszczelniacze - ale potem wszystko było w całości malowane podkładem, i dopiero wtedy rozbierane, czyszczone itd. Ideałem byłoby piaskować korpusy luzem, a potem myć w jakiejś myjce - ale nie mam takich możliwości
Szczotka na szlifierce nieco wygładza powierzchnię, więc przed malowaniem szlifuje trochę grubą lamelką - dla zrysowania powierzchni lub ręcznie grubym papierem.
Szczotka na szlifierce nieco wygładza powierzchnię, więc przed malowaniem szlifuje trochę grubą lamelką - dla zrysowania powierzchni lub ręcznie grubym papierem.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 paź 2019, 10:01
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Witam, wziąłem się za podnośnik w majorku. Chciałem wymienić dźwignie tulei podnośnika ponieważ w starej są urwane uszy. Chodzi o tą część:
Ale jest problem bo ktoś już grzebał przy tym i wałek skrętny jest dany z drugiej strony, a dokładniej ta zaślepka
Nie mogę jej ruszyć. Psikałem, polewałem olejem, obstukiwałem, trochę przecinakiem i nic. Wałek w środku się wybija w jedną i drugą stronę.
Dodatkowo w tych miejscach nie było śrub, ani z jednej ani z drugiej strony
Dodam że w Zetorze nie ma tych 2 śrub na klucz 10 od środka podnośnika którymi odkręca się wałek. Nie wiem co mam teraz robić. Przechodził ktoś coś takiego?
Ale jest problem bo ktoś już grzebał przy tym i wałek skrętny jest dany z drugiej strony, a dokładniej ta zaślepka
Nie mogę jej ruszyć. Psikałem, polewałem olejem, obstukiwałem, trochę przecinakiem i nic. Wałek w środku się wybija w jedną i drugą stronę.
Dodatkowo w tych miejscach nie było śrub, ani z jednej ani z drugiej strony
Dodam że w Zetorze nie ma tych 2 śrub na klucz 10 od środka podnośnika którymi odkręca się wałek. Nie wiem co mam teraz robić. Przechodził ktoś coś takiego?
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Ja korpusy czyściłem Removerem, środkiem do usuwania lakierów. Bardzo mocny i skuteczny. Została praktycznie warstwa oryginalnego podkładu tlenkowego, którego nawet ten środek nie bardzo chce usunąć. Kolega pisze, że na resztkach farby epoksyd podkładowy odpryśnie. Czy zawsze?
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Czy ktoś używał do usuwania starych farb z korpusów, tarczy z włóknem ściernym?
Z blach dobrze zdziera stare powłoki lakiernicze, niestety tarcza jest droga i szybko się zużywa.
Podczas remontu blacharskiego ciągnika, zeszlifowałem wszystkie warstwy lakieru do gołej blachy. Takie były opinie na kilku forach lakierniczych.
Najpierw położyłem podkład epoksydowy, następnie podkład akrylowy a na niego lakier poliuretanowy.
Z blach dobrze zdziera stare powłoki lakiernicze, niestety tarcza jest droga i szybko się zużywa.
Podczas remontu blacharskiego ciągnika, zeszlifowałem wszystkie warstwy lakieru do gołej blachy. Takie były opinie na kilku forach lakierniczych.
Najpierw położyłem podkład epoksydowy, następnie podkład akrylowy a na niego lakier poliuretanowy.
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Dzisiejsi lakiernicy idą po najniższej linii oporu. Oby szybciej i więcej i nie narobić się. Mnie stary doświadczony lakiernik powiedział: dlaczego zdzierać starą farbę i podkłady skoro one się doskonale trzymają od 40 czy 50 lat? Czy nie wystarczy ich przeszlifować?
Wracając do poprzednich postów, nigdy bym nie piaskował poskładanego traktora.
Owszem, piaskowanie jest bardzo skuteczną metodą usuwania farb , ale nie na gotowym sprzęcie.
Ja nie piaskowałem swojego, użyłem tak jak pisałem REMOVER. Nie jest tani , bo 250 ml w aerozolu kosztuje 25 zł. Ale na tylny most łacznie ze zwolnicami poszło mi mi 3 opakowania.
Myslę , że na cały traktor nie zużyję więcej niż za 200zł. No i oczywiście szczota druciara, skrobaczki, inne wynalazki i czas spędzony przy tym. No, ale czas przy swoim traktorku to juz czysta przyjemnośc.
Piaskowanie 200zł za godzinę, plus koszta transportu 2 X tam i z powr. to nie wychodzi wcale tak tanio.
Wracając do poprzednich postów, nigdy bym nie piaskował poskładanego traktora.
Owszem, piaskowanie jest bardzo skuteczną metodą usuwania farb , ale nie na gotowym sprzęcie.
Ja nie piaskowałem swojego, użyłem tak jak pisałem REMOVER. Nie jest tani , bo 250 ml w aerozolu kosztuje 25 zł. Ale na tylny most łacznie ze zwolnicami poszło mi mi 3 opakowania.
Myslę , że na cały traktor nie zużyję więcej niż za 200zł. No i oczywiście szczota druciara, skrobaczki, inne wynalazki i czas spędzony przy tym. No, ale czas przy swoim traktorku to juz czysta przyjemnośc.
Piaskowanie 200zł za godzinę, plus koszta transportu 2 X tam i z powr. to nie wychodzi wcale tak tanio.
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
I tu ciekawostka, bo też widać jakby dwa odcienie niebieskiego, prawda? Mam podobnie na Suprze.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 17 paź 2021, 12:38
- Lokalizacja: Miłki,Mazury
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Kolego jaszczur , nie wiesz może czy można dokupić króciec pompy wtryskowej motorpal do zetorka 3011.Pozdrawiam
- dominik5211
- Posty: 142
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Kolor niebieski to ral 5007,ale porównać nie zaszkodzi i dobrać idealny odcień z twoich blach
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Okazuje się, że to nie takie proste z tym wzornikiem RAL.. Myślałem, że w każdej Castoramie będzie leżał jako reklamówka
Gdzieś zalatwię.
Ale jak patrzę na ten kolor 5007 to wydaje mi się o wiele ciemniejszy. Muszę to koniecznie sprawdzić u siebie. Lakier na zbiorniku nie wydaje się zblakniety. Był cały czas pod inna farbą schowany no i pod maską. Słońca nie widział.
Jeżeli chodzi o korpus to:
RAL 7034
Źródło:
https://youtu.be/DM7bxiOqxBs
Tego nie zweryfikuje raczej w żaden sposób. Bo u mnie na korpusie nie widzę nigdzie podobnego..
Gdzieś zalatwię.
Ale jak patrzę na ten kolor 5007 to wydaje mi się o wiele ciemniejszy. Muszę to koniecznie sprawdzić u siebie. Lakier na zbiorniku nie wydaje się zblakniety. Był cały czas pod inna farbą schowany no i pod maską. Słońca nie widział.
Jeżeli chodzi o korpus to:
RAL 7034
Źródło:
https://youtu.be/DM7bxiOqxBs
Tego nie zweryfikuje raczej w żaden sposób. Bo u mnie na korpusie nie widzę nigdzie podobnego..
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Zabierz zbiornik do mieszalni lakierów i tam dopasują odpowiedni kolor.
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
To jest taki zbliżony kolor najbardziej ze zwykłej palety RAL, na bazie porównania oryginału - jednak idealne odzwierciedlenie to nie jest. Można by iść dalej i dobierać z palety szerszej, ale to już wtedy też i koszt z reguły inny i trudniej w różnych mieszalniach to samo dobrać
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
jaszczur2 pisze: ↑09 sty 2022, 11:33 Okazuje się, że to nie takie proste z tym wzornikiem RAL.. Myślałem, że w każdej Castoramie będzie leżał jako reklamówka
Gdzieś zalatwię...
https://wzorniki.eu/ral-classic-paleta-on-line
Re: Zetor 3011 Major 1962 - pierwszy projekt
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...