Zetor A 25 - remont

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Filtr paliwa jest do wyrzutu i tu moja kolejna prośba do posiadaczy Zetorków. Czy mógłby ktoś przesłać mi zdjęcie oryginalnego filtra paliwa, ponieważ z tego co się doczytałem był to filtr wielokrotnego użytku i jestem właśnie na etapie poszukiwań takiego filtra a nie chciałbym kupić czegoś tylko podobnego do oryginału. Póki co chcemy odpalić Zetorka. Przyjęliśmy uruchomienie za swego rodzaju wyznacznik. Jeżeli Zetorek odpali to będziemy dalej go remontować, jeżeli nie to ....... (się okaże). Ogień do kolektora był dawany z pewnej odległości, tylko na zdjęciu palnik jest wsadzony w kolektor.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Przyszło mi do głowy jeszcze jedno, czy to możliwe, że pompa wtryskowa się poprostu zapowietrzyła? Jeżeli tak to jak ją można odpowietrzyć? Wyczytałem w książce, że służy do tego jakaś śruba i tu moje kolejne pytanie: która? Proszę o szybką odpowiedź.
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: Jacek ze Skansena »

tam gdzie wychodzą przewody ciśnieniowe z pompy wtryskowej to są trzy śruby. Te dwie zostaw w spokoju a ta środkowa jest do odpowietrzenia.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Dzięki wielkie za szybką odpowiedź. Mam nadzieję, że pompa się tylko zapowietrzyła, bo jakoś nie uśmiecha mi się jej rozbieranie.
waldi
Posty: 52
Rejestracja: 07 mar 2008, 14:07

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: waldi »

Przeglądałem opis remontu i zauważyłem, że nikt nie wspomniał o uszczelniaczach cylindrów. Są tam dwa oringi na dole cylindrów. Jeżeli są uszkodzone to woda chłodząca cylinder będzie przedostawać się do miski olejowej. Oringi te można dostać w Kaliszu. Kłopot polega na tym, że musisz wycisnąć cylindry z bloku.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Dziękuję za cenną wskazówkę, o czymś takim to bym nawet nie pomyślał. Mam jednak nadzieję, że problem nie tkwi w owych oringach, bo póki co nie mogę rozebrać ciągnika na części pierwsze.



Pompa wtryskowa chyba definitywnie "rzuciła robotę". Po wielokrotnych próbach odpowietrzania (niemal za każdym razem wychodziło powietrze) pompa dalej nie chce podawać ropy na wtryski. Powoli oswajam się z myślą o regeneracji. Mam pytanie: jeżeli ktoś z was regenerował pompę wtryskowa to czy mógłby podać mi przybliżone koszty i czy może można samemu ją jakoś naprawić? Powiem szczerze, że trochę mnie to dziwi, że pompa stanęła gdyż jeszcze dwa tygodnie temu normalnie podawała ropę. Jak by na to nie patrzeć pompa padła, no chyba, że coś mi jeszcze umknęło? Kilka nowych zdjęć:
[img][IMG]http://images45.fotosik.pl/93/6a281d74622f4744m.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://images43.fotosik.pl/93/d461346b45ea6808m.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://images43.fotosik.pl/93/28206b5ad35ec9e4m.jpg[/img][/img]
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: Deleted_User »

A ten "zbiornik paliwa" to nie powinieneś gdzieś wyżej postawić? Bo jak się nie mylę to chyba w Zetorach 25 jest opadowo a nie jak w C-330 czy C-360 za pomocą pompki zasilającej.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Dzisiaj tata się już wkurzył i kiedy ja byłem w szkole pojechał na działkę męczyć Zetorka. Jak się dowiedziałem (wiadomość jest dosłownie z przed chwili, bo tata właśnie wrócił), ciągnik zadymił cały garaż na czarno i już ładnie zaklekotał. Jednak do pełnego odpalenia zabrakło samostartu i prostownika, bo akumulator już siadał. Jak wszystko dobrze pójdzie to w sobotę może w końcu Zetorek zagada własnym głosem. Oczywiście wyszliśmy na głupków, bo faktem jest, że do pompy ropa jest dostarczana grawitacyjnie. Tata skręcił cały układ razem z tym podwójnym filtrem od 4011, odpowietrzył pompę a dalej było to, co opisałem wyżej. Już czuję, że piątek będzie baaardzo długi.
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: Deleted_User »

jeszcze nie udalo mi sie opanowac tego powiekszonego stany oleju w silniku a juz mam nowy problem.Pekla mi sprezyna w pompie ta ,ktora widac na zdjeciach wyżej no i nie pompuje paliwa na jeden wtrysk,moje pytanie to jak teraz to wyjac????tzn jak ja wymienic , czy musze odkrecic cala pompe??? bo z wyjeciem samej sprezyny to jeszcze moze bym sobie i poradzil ale nowej to na pewno nie włożę .no i jesli sie okarze ze faktycznie musze zdjac tą pompe to czy trzeba tam cos ustawiac zeby nie zgubic ustawienia????Pozdrawiam



jeszcze nie udalo mi sie opanowac tego powiekszonego stany oleju w silniku a juz mam nowy problem.Pekla mi sprezyna w pompie ta ,ktora widac na zdjeciach wyżej no i nie pompuje paliwa na jeden wtrysk,moje pytanie to jak teraz to wyjac????tzn jak ja wymienic , czy musze odkrecic cala pompe??? bo z wyjeciem samej sprezyny to jeszcze moze bym sobie i poradzil ale nowej to na pewno nie włożę .no i jesli sie okarze ze faktycznie musze zdjac tą pompe to czy trzeba tam cos ustawiac zeby nie zgubic ustawienia????Pozdrawiam
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Panowie Victoria, odpaliliśmy Zetorka. Po wielu próbach nareszcie się udało. Najpierw odpowietrzyliśmy układ, który zapowietrza się przez niezbyt szczelne filtry paliwa, (ale już szukamy oryginału), następnie podgrzanie świec, później w kolektor dolotowy poszedł samostart, no i rozruch. Jednak nie chciał zaskoczyć. Dopiero, kiedy podczas kręcenia silnikiem wtryśnięty został samostart silnik puścił kupe dymu, strzelił pare razy jak z pistoletu i w końcu zaskoczył zadymiając cały garaż. Niestety nie obyło się bez uszczerbku na zdrowiu. Ucierpiał tata, bo jakby to powiedzieć wpadł poprostu do kanału, który wcześniej otworzyliśmy, aby wybrać wodę, bo jakimś cudem tam się znalazła. Właśnie wróciliśmy ze szpitala i na szczęście obyło się tylko na poważnych stłuczeniach. Jakby na to nie patrzeć to nic więcej przy ciągniku nie robiliśmy, bo trzeba było wracać szybko do domu i jechać do szpitala, ale wiadomo zdrowie taty najważniejsze. Nakręciłem krótki film z pracy Zetorka jednak go nie pokażę, ponieważ wzrok przykuwa bardziej "lot" taty niż pracujący ciągnik. Mam za to jedno ładne zdjęcie.
[img][IMG]http://images40.fotosik.pl/94/d00f6bb876c8d7d7m.jpg[/img][/img]

piotras napisał/a:
jeszcze nie udalo mi sie opanowac tego powiekszonego stany oleju w silniku a juz mam nowy problem.Pekla mi sprezyna w pompie ta ,ktora widac na zdjeciach wyżej no i nie pompuje paliwa na jeden wtrysk,moje pytanie to jak teraz to wyjac????tzn jak ja wymienic , czy musze odkrecic cala pompe??? bo z wyjeciem samej sprezyny to jeszcze moze bym sobie i poradzil ale nowej to na pewno nie włożę .no i jesli sie okarze ze faktycznie musze zdjac tą pompe to czy trzeba tam cos ustawiac zeby nie zgubic ustawienia????Pozdrawiam
Na tym zdjęciu trochę widać, że trzeba zdjąć pompę, aby założyć sprężynę (tak mi się wydaje).
[img][IMG]http://images44.fotosik.pl/98/02d546c8f49ba8bfm.jpg[/img][/img]
glina0
Posty: 13
Rejestracja: 01 mar 2008, 10:23

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: glina0 »

[quote]krzmaz7 napisał/a:
Panowie Victoria, odpaliliśmy Zetorka. ............ wtryśnięty został samostart ..............



proszę Was nie podawajcie zetorkowi samostartu, to jest morderstwo dla głowicy!
Przy tak ciężkim kole zamachowym i dużym skoku tłoka nie wróże długiej żywotności silnika!
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Muszę jeszcze raz wszystko podsumować. Jak już wcześniej pisałem postanowiliśmy, że jeżeli uda się nam odpalić Zetorka to zostanie on u nas i powoli będziemy go remontować. Udało się, czyli przyszedł czas na zbieranie pieniędzy na dalszy remont, który niestety nie będzie krótko trwał, bo sporo jest do zrobienia a poza tym Zetorek jest, że tak powiem bardziej moją "zabawką" i nie chce zbytnio obciążać taty kosztami remontu, a niestety w mojej sytuacji (kończę właśnie liceum) szybkie uzbieranie kwoty pieniędzy, która starczyłaby na kompletny remont ciągnika nie jest możliwe. Jak by na to nie patrzeć nie łamię się i pełen optymizmu powoli odkładam jakieś grosze na remont i szczerze powiedziawszy doszedłem do wniosku, że skoro remont ma być kapitalny to trzeba Zetorka doprowadzić do oryginalnego stanu i tego chcę się trzymać. Co do głowicy to i tak już szukamy nowej, bo ta, którą mamy ma ryskę (pęknięcie) między dwoma zaworami, co dziwne, nie przeszkodziło to w odpaleniu. Mam jeszcze jedno małe pytanie. Otóż przeszukałem książkę, którą mam i nie mogę się doszukać jak ustawić w Zetorze zapłon. Czy mógłby mi ktoś to jakoś logicznie wyjaśnić?



Dzisiaj zaliczyliśmy nasz pierwszy wyjazd po części do Zetorka. Zaowocował on kupnem oryginalnego filtra paliwa, pokryw (osłon) bębnów hamulcowych, podobno nieużywanych oraz jakiś rurek zwrotnych paliwa od wtrysków niestety nie oryginalnych, jeżeli nie znajdziemy oryginałów to trzeba będzie wykorzystać te. Brakuje jeszcze sporo oryginalnych części, ale z czasem może uda się skompletować Zetorka i przywrócić mu jego prawdziwy wygląd.
[img][IMG]http://images36.fotosik.pl/101/ed71ab43c2fef38cm.jpg[/img][/img]
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12246
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: Ursus »

Co potrzebujesz napisz. Ja trochę jeżdzę, szukam itd. Może coś trafię.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Tak na szybko przychodzą mi do głowy następujące części:
-chłodnica
-wentylator
-pedał hamulca
-pokrywa skrzynki akumulatora
-osłona "deski rozdzielczej"
-liczniki (wskaźniki)
-siedzenie
-błotniki
Byłbym wdzięczny, jeżeli coś znajdziesz jednak z zakupem jakichkolwiek części musze poczekać na przypływ gotówki, bo jak już pisałem nie chce obciążać taty wszystkimi kosztami, bo to ja wymyśliłem sobie Zetorka a tata ma mase innych wydatków.
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2018
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: drandrzej »

chłodnice (2-3 do wyboru), pedał (kilka kompletów się znajdzie), siedzenia (różne typy) są u mnie
Bydgoszcz , odbiór osobisty - bo takie rzeczy moim zdaniem należy pooglądać zanim wyda się grosz

osłona deski rozdzielczej - wystarczy odrysować z jakiegoś mojego oryginału i ze zwykłej blachy wyjdzie bez problemu

co do głowicy - również jest szansa na jakiś ratunek

pokrywa skrzynki - musiałbym sprawdzić ,może jest, błotników nazbyt nie mam , wiatrak - jest szansa ,

a może w Twoich częściach zuk/nysa ,... jest skrzyneczka na 8 bezpieczników bakielitowa ?? najchętniej brazowa ew czarna , jz byłby 1wszy temat na zamianę ;)
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Niestety nie posiadam takiej skrzyneczki. Z tymi częściami to tak jak pisałem musze na razie się wstrzymać, bo nie wybiorę się do Bydgoszczy ze stówką w kieszeni, ale jak tylko złapię trochę grosza i nie znajdę nic ciekawego w pobliżu to na pewno się odezwę, bo szczerze powiedziawszy bardzo bym chciał zobaczyć twojego Ursusa na żywo.



Wczoraj Zetorek otrzymał oryginalny filtr paliwa, dzięki czemu problemy z dostarczaniem ropy skończyły się na dobre. Co więcej po odkręceniu śrubki odpowietrzającej i odpowietrzeniu układu z pod śrubki zaczęło wysadzać ropę na zewnątrz, nawet jej mocne dokręcenie nie pomogło. Oczywiście przed założeniem filtra elegancko go wyczyściłem i wymyłem wkład ropą pod ciśnieniem, ale mam pytanie czy ten wkład wystarczy wymyć tak jak ja to zrobiłem czy można gdzieś dostać taki wkład nowy? Po złożeniu całego układu i odpowietrzeniu spróbowaliśmy znowu odpalić Zetorka jednak tym razem nie była to udana próba. Sąsiad (domorosły mechanik) stwierdził, że Zetorek ma zbyt późny zapłon jednak nadal nie mamy pojęcia jak go ustawić. Ponadto doszliśmy do wniosku, że najprawdopodobniej silnik dostaje zbyt dużo paliwa i go zalewa, ponieważ powrót z wtrysków chyba nie działa. Czy wystarczy wkręcić rurki zwrotne żeby udrożnić powrót ropy czy to wina wtrysków, że nie oddają nadmiaru ropy? Woziliśmy już jakiś czas temu wtryski do sprawdzenia i gość stwierdził, że są w idealnym stanie, ale wtedy jaszcze nie wiedzieliśmy o tym powrocie nadmiaru ropy. Jakby nie patrzeć ciągnik zaczynał mocno kopcić na czarno i już ładnie gadać, ale za chwilę pojawiał się biały dym i ciągnik zaczynał gasnąć. Mam jeszcze dwa pytania otóż rozebrałem filtr powietrza i nie znalazłem w środku żadnego wkładu. Czy tam powinien być jakiś wkład czy nie? Drugie pytanie dotyczy chłodnicy, ponieważ na 99% w Zetorku zamontowana jest pompa wodna od Ursusa C-330, czy nie przeszkodzi ona w zamontowaniu oryginalnej chłodnicy? Nakręciłem film z odpalania Zetorka ale chwilowo nie mam zbyt wiele czasu żeby go poskładać. Mam za to kilka nowych zdjęć:
[img][IMG]http://images43.fotosik.pl/106/5c4cb00989a74cafm.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://images45.fotosik.pl/106/e69bbb7b62ea3527m.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://images40.fotosik.pl/102/ec236667e1a9e43bm.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://images38.fotosik.pl/102/b392f2f0a0176f15m.jpg[/img][/img]
[img][IMG]http://images47.fotosik.pl/106/776d51a9996d0e6bm.jpg[/img][/img]
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Dziękuję za podpowiedzi. Może nie zauważyłeś, ale w układzie nie ma wcale wody (chłodnica jest zdjęta). Co do zapłonu to faktycznie znalazłem na forum jak to zrobić, ale szczerze powiedziawszy to kiepski ze mnie jeszcze mechanik i ciężko jest mi dokładnie pojąć jak to zrobić. Tata dzisiaj rozmawiał z gościem, który sprawdzał nam wtryski, przede wszystkim dowiedział się, że rurki, które lecą od wtrysków nie są rurkami zwrotnymi tylko nadmiarowymi, czyli ropa pojawia się w nich rzadko i w małych ilościach. Oprócz tego rozmawiał właśnie o ustawieniu zapłonu i ogólnie o pompie i całym układzie paliwowym. Pan specjalista przyznał, że robił kiedyś takie rzeczy jak remont pompy czy ustawianie wszystkiego po jej zdemontowaniu. Stwierdził krótko, że jest to tak niewdzięczna robota, że nie chce się za nią więcej brać i odradza grzebać samemu i coś przestawiać, aby nie pogorszyć sprawy. Podsumowując bez prawdziwego mechanika znającego się na Zetorach 25 chyba się nie obejdzie, tylko skąd go wziąć?
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12246
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: Ursus »

Ja postaram się rozejrzeć za błotnikami, bo widziałem w pewnym miejscu takie :) A co z kierownicą? Też szukamy??
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 411
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: krzmaz7 »

Pan Jacek już mi proponował zamianę kierownicy na kierownice, więc myślę, że coś z tego wyjdzie, ale jak to napisałem na PW Panu Jackowi jestem przed samą maturą, więc kolejne wyprawy po części planuje dopiero na czerwiec. Pan Jacek wspominał mi też o jakiś błotnikach, że coś poszuka, ale jeżeli masz coś na oku to bardzo chętnie porównam, a nóż będą w lepszym stanie. Mam jeszcze jedną małą prośbę. Wiesz może, gdzie mógłbym znaleźć lub, od czego nada się wkład filtra powietrza, bo gdy rozkręciłem swój okazało się, że nic tam nie ma. Jeżeli nie masz pomysłu to czy mógłbyś zrobić i podesłać mi zdjęcie oryginalnego wkładu? A może ktoś ma na zbyciu oryginalny wkład?



Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu http://www.youtube.com/watch?v=UGG0x6qhSqw.
Awatar użytkownika
Jacek ze Skansena
Posty: 2797
Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22

RE: Zetor A 25 - remont

Post autor: Jacek ze Skansena »

Filtr powierza u mnie leży to nie musisz już szukać. Dostaniesz cały.
ODPOWIEDZ