Zetor 50 Super Franka
RE: Zetor 50 Super Franka
Dziękuję Zapraszamy w tym roku zatem - jakby co poniżej masz mój nr telefonu - zapisz sobie i dzwoń wówczas
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:20
RE: Zetor 50 Super Franka
dzień dobry, pozdrawiam wszystkich i mam pytanie: jakie kolory oryginalnie posiadały zetory supry? chodzi mi konkretnie o kolor felg, atrapy, maski, bloku i korpusu.w jakim kolorze był napis a w jakim emblemat?
RE: Zetor 50 Super Franka
To zależy od sytuacji Głównie były niebieskie, ale też w dwóch odcieniach - jaśniejszy jak mój i ciemniejszy jak mój Bocian 25K. Jednak mam wrażenie, że tych jaśniejszych było więcej. Oczywiście fabrycznie schemat malowania był taki, że cały korpus i blacharka była w jednym kolorze - i to co mnie zawsze dziwi - wnętrze felgi takiej jak korpus, a od zewnątrz kość słoniowa, ewentualnie żółte.
Jednak sporo Suprów było także w kolorze zieleni ciemnej - szczególnie np. do NRD czy Skandynawii. W Brazylii czerwone z kolei najczęściej.
Napis był biały, ewentualnie kość słoniowa jeśli był jednolity. Jak miał dwie warstwy to często było to czarne/białe lub czarne/kość słoniowa. Albo zamiast kości był żółty. Atrapa razem z siatką kość słoniowa lub żółta.
Jednak sporo Suprów było także w kolorze zieleni ciemnej - szczególnie np. do NRD czy Skandynawii. W Brazylii czerwone z kolei najczęściej.
Napis był biały, ewentualnie kość słoniowa jeśli był jednolity. Jak miał dwie warstwy to często było to czarne/białe lub czarne/kość słoniowa. Albo zamiast kości był żółty. Atrapa razem z siatką kość słoniowa lub żółta.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:20
RE: Zetor 50 Super Franka
dziękuję za info. zamierzam pomalować mojego supra właśnie na niebiesko.nie jest on całkowicie oryginalny, ale cały czas tzn. od 1982r służy mi w gosp.18ha.jest z .roku 1968. ojciec nabył go z skr wtedy faktycznie był niebieski, ale był dość wypłowiały i miał zardzewiałe felgi.pozdrawiam Zdzisław.
RE: Zetor 50 Super Franka
Podeślij jakieś fotki - chętnie zobaczę go ursus@retrotraktor.pl
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 21 sty 2017, 20:20
RE: Zetor 50 Super Franka
tutaj jest moje ulubione miejsce w warsztacie p. Franka.próbowałem przesłać kilka zdjęć ale coś nie moge ich przepchnąć. Super P Franka to mój wzorzec metra spod Paryża. Jak opaniuje przesyłanie zdjęć, to się podzielę z wami. Mam pytanie: w którym miejscu w pompie mieści się przyczyna falowania obrotów, a wręcz szczekania na maksymalnych?
RE: Zetor 50 Super Franka
W jakim sensie szczekania? Chodzi Ci o to, że rzuca dymkiem i jakby się zacinał? Może to być wina zaworków zwrotnych, ale może też być przyczyna w regulatorze obrotów - zależy jaki ten objaw jest dokładnie.
Bo jak na wolnych faluje - to zakładając, że silnik ma równą kompresję, równe wtryski, kąt wtrysku i dawki odpowiednie - to wina regulatora - ewentualnie luzów w połączeniu regulator-listwa.
*****************************************************
Kilka fantów do Supra udało się zdobyć
Do ukończenia projektu będę potrzebował jeszcze:
- gondoli od kabiny - lub całej kompletnej, może być bez szyb,
- obciążników tylnych - cały komplet (18 talerzy, 2 korony, 8 śrub, podkładki)
- błotniki tylne oryginalne półkoliste (mogę zamienić za solidne, kanciate które są w nim)
- błotniki przednie w dobrym stanie (kiepskie mam)
- siedzenie oryginalne
- elementy instalacji pneumatycznej - przede wszystkim rurki, zawór, odstojnik, zawór ham.
- felgi przednie 2 szt. z dwoma wycięciami okrągłymi w tarczy, na pierścienie
- felgę tylną skręcaną 1 szt. (mogę zamienić za spawaną)
- filtr powietrza mały (wstępny)
- obudowę podnośnika (może być pusta)
- blachy boczne (pokrywy) silnika - prawą lub komplet
Kilka kolejnych fantów
Do listy dopisałem też blachy boczne - co prawda lewą już mam, ale może ktoś ma komplet ? To też chętnie kupię.
*************************************
Mała aktualizacja:
Do ukończenia projektu będę potrzebował jeszcze:
- gondoli od kabiny - lub całej kompletnej, może być bez szyb,
- obciążników tylnych - cały komplet (18 talerzy, 2 korony, 8 śrub, podkładki)
- błotniki przednie w dobrym stanie (kiepskie mam)
- siedzenie oryginalne
- elementy instalacji pneumatycznej - przede wszystkim rurki, zawór, odstojnik, zawór ham.
- felgi przednie 2 szt. z dwoma wycięciami okrągłymi w tarczy, na pierścienie
- felgę tylną skręcaną 1 szt. (mogę zamienić za spawaną)
- filtr powietrza mały (wstępny)
- obudowę podnośnika (może być pusta)
- blachy bocznej (pokrywy) silnika - prawej lub komplet (mogę zamienić za lewą - bo mam obecnie 2 szt. lewej w bdb stanie)
Udało się ostatnim czasie kupić kilka części - m.in błotniki tylne, mam już 2 komplety. Lepsze i gorsze.
Jakby ktoś potrzebował chłodnicę to będę miał jedną zbędną - z wad to brak kranika (wyłamany) oraz lekko klejony rdzeń, ale nie cieknie. Sprawdzę jeszcze dokładnie.
No i blok mamy inny, niestety po pół dnia rozkręcania przy -11 okazało się, że też jest przerobiony na wkładki i panewki cienkościenne, ale trochę może lepiej niż nasz bo wygląda na to, że nie jest to wspawane.
Dlatego blok z tego Supra jakby kogoś interesował jest do zamiany na inne części ewentualnie do sprzedania - jego numer zgadza się z dowodem rejestracyjnym, jakby kogoś to interesowało
Jest to pusty blok, tuleje wyciągnięte. Można sobie trochę taniej zrobić - przynajmniej główne panewki w Suprze. Blok NIE JEST pęknięty, ani klejony itd. Mam też korbowody od kompletu, trzeba by je tylko podszlifować na spawach tych wkładek, żeby wyrównać masę wszystkich 4 szt.
Jakby ktoś z Was potrzebował przednie zawieszenie z kołami do Supra, koła na pierścień, z małym otworem pod wentyl, tylne koła (jedno skręcane, drugie spawane), układ kierowniczy, zbiornik paliwa, blachę na silnik (fajny stan), przednią maskę, tył, wieszak prawy z korbką (korbka nieoryginalna), zaczep itd to mogę dać namiar - okolice Bolesławca, Dolny Śląsk
**************************************************
Filmowa relacja z tego co dotychczas było zrobione
https://www.youtube.com/watch?v=7gMh10o5Hpc
***************************************************
W ostatnim czasie nastąpiła niespodziewana intensyfikacja poszukiwań części Kilka elementów udało się zakupić dzięki informacjom i pomocy innych osób - m.in. za pośrednictwem powyższego filmu.
Ten Zetor - a w zasadzie połówka - którego wrzucałem powyżej zdjęcia jest w zasadzie nieaktualny. Odkupiliśmy z niego koło z felgą skręcaną, zbiornik, parę drobnych detali, układ kierowniczy i większość zębatek ze skrzyni. Akcja rozbierania zajęła ok. 5 godzin, ale mamy już trochę części, dzięki którym będziemy mogli zreanimować skrzynię biegów w tatowym Suprze
Dzięki jednego z posiadaczy Supra udało się odkupić siedzenie oryginalne , a także prądnicę. Ponadto Wiktor przekazał nam sporo części z rozebranego do remontu silnika. Dziękujemy
W zasadzie ostatnio przyjechały 2 przyczepki części - trzeba będzie w wolnej chwili zweryfikować i powybierać te najlepsze do regeneracji i późniejszego montażu.
Ponieważ udało się dokupić do kompletu drugą felgę skręcaną - spawaną mam zbędną jakby ktoś potrzebował - stoi na powietrzu z oponą 14,9x28.
Bo jak na wolnych faluje - to zakładając, że silnik ma równą kompresję, równe wtryski, kąt wtrysku i dawki odpowiednie - to wina regulatora - ewentualnie luzów w połączeniu regulator-listwa.
*****************************************************
Kilka fantów do Supra udało się zdobyć
Do ukończenia projektu będę potrzebował jeszcze:
- gondoli od kabiny - lub całej kompletnej, może być bez szyb,
- obciążników tylnych - cały komplet (18 talerzy, 2 korony, 8 śrub, podkładki)
- błotniki tylne oryginalne półkoliste (mogę zamienić za solidne, kanciate które są w nim)
- błotniki przednie w dobrym stanie (kiepskie mam)
- siedzenie oryginalne
- elementy instalacji pneumatycznej - przede wszystkim rurki, zawór, odstojnik, zawór ham.
- felgi przednie 2 szt. z dwoma wycięciami okrągłymi w tarczy, na pierścienie
- felgę tylną skręcaną 1 szt. (mogę zamienić za spawaną)
- filtr powietrza mały (wstępny)
- obudowę podnośnika (może być pusta)
- blachy boczne (pokrywy) silnika - prawą lub komplet
Kilka kolejnych fantów
Do listy dopisałem też blachy boczne - co prawda lewą już mam, ale może ktoś ma komplet ? To też chętnie kupię.
*************************************
Mała aktualizacja:
Do ukończenia projektu będę potrzebował jeszcze:
- gondoli od kabiny - lub całej kompletnej, może być bez szyb,
- obciążników tylnych - cały komplet (18 talerzy, 2 korony, 8 śrub, podkładki)
- błotniki przednie w dobrym stanie (kiepskie mam)
- siedzenie oryginalne
- elementy instalacji pneumatycznej - przede wszystkim rurki, zawór, odstojnik, zawór ham.
- felgi przednie 2 szt. z dwoma wycięciami okrągłymi w tarczy, na pierścienie
- felgę tylną skręcaną 1 szt. (mogę zamienić za spawaną)
- filtr powietrza mały (wstępny)
- obudowę podnośnika (może być pusta)
- blachy bocznej (pokrywy) silnika - prawej lub komplet (mogę zamienić za lewą - bo mam obecnie 2 szt. lewej w bdb stanie)
Udało się ostatnim czasie kupić kilka części - m.in błotniki tylne, mam już 2 komplety. Lepsze i gorsze.
Jakby ktoś potrzebował chłodnicę to będę miał jedną zbędną - z wad to brak kranika (wyłamany) oraz lekko klejony rdzeń, ale nie cieknie. Sprawdzę jeszcze dokładnie.
No i blok mamy inny, niestety po pół dnia rozkręcania przy -11 okazało się, że też jest przerobiony na wkładki i panewki cienkościenne, ale trochę może lepiej niż nasz bo wygląda na to, że nie jest to wspawane.
Dlatego blok z tego Supra jakby kogoś interesował jest do zamiany na inne części ewentualnie do sprzedania - jego numer zgadza się z dowodem rejestracyjnym, jakby kogoś to interesowało
Jest to pusty blok, tuleje wyciągnięte. Można sobie trochę taniej zrobić - przynajmniej główne panewki w Suprze. Blok NIE JEST pęknięty, ani klejony itd. Mam też korbowody od kompletu, trzeba by je tylko podszlifować na spawach tych wkładek, żeby wyrównać masę wszystkich 4 szt.
Jakby ktoś z Was potrzebował przednie zawieszenie z kołami do Supra, koła na pierścień, z małym otworem pod wentyl, tylne koła (jedno skręcane, drugie spawane), układ kierowniczy, zbiornik paliwa, blachę na silnik (fajny stan), przednią maskę, tył, wieszak prawy z korbką (korbka nieoryginalna), zaczep itd to mogę dać namiar - okolice Bolesławca, Dolny Śląsk
**************************************************
Filmowa relacja z tego co dotychczas było zrobione
https://www.youtube.com/watch?v=7gMh10o5Hpc
***************************************************
W ostatnim czasie nastąpiła niespodziewana intensyfikacja poszukiwań części Kilka elementów udało się zakupić dzięki informacjom i pomocy innych osób - m.in. za pośrednictwem powyższego filmu.
Ten Zetor - a w zasadzie połówka - którego wrzucałem powyżej zdjęcia jest w zasadzie nieaktualny. Odkupiliśmy z niego koło z felgą skręcaną, zbiornik, parę drobnych detali, układ kierowniczy i większość zębatek ze skrzyni. Akcja rozbierania zajęła ok. 5 godzin, ale mamy już trochę części, dzięki którym będziemy mogli zreanimować skrzynię biegów w tatowym Suprze
Dzięki jednego z posiadaczy Supra udało się odkupić siedzenie oryginalne , a także prądnicę. Ponadto Wiktor przekazał nam sporo części z rozebranego do remontu silnika. Dziękujemy
W zasadzie ostatnio przyjechały 2 przyczepki części - trzeba będzie w wolnej chwili zweryfikować i powybierać te najlepsze do regeneracji i późniejszego montażu.
Ponieważ udało się dokupić do kompletu drugą felgę skręcaną - spawaną mam zbędną jakby ktoś potrzebował - stoi na powietrzu z oponą 14,9x28.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Zetor 50 Super Franka
Hahaha... Paweł handel obwozny , to teraz trzy supry złozycie:p
RE: Zetor 50 Super Franka
Aż tak dobrze to nie będzie Ale myślę, że do omawianego Supra brakuje już niewiele
- gondoli od kabiny - lub całej kompletnej, może być bez szyb,
- obciążników tylnych - cały komplet (18 talerzy, 2 korony, 8 śrub, podkładki)
- błotniki przednie w dobrym stanie (kiepskie mam)
- rurki instalacji pneumatycznej
- felgi przednie 2 szt. z dwoma wycięciami okrągłymi w tarczy, na pierścienie
- filtr powietrza mały (wstępny)
- blachy bocznej (pokrywy) silnika - prawej lub komplet (mogę zamienić za lewą - bo mam obecnie 2 szt. lewej w bdb stanie)
- gondoli od kabiny - lub całej kompletnej, może być bez szyb,
- obciążników tylnych - cały komplet (18 talerzy, 2 korony, 8 śrub, podkładki)
- błotniki przednie w dobrym stanie (kiepskie mam)
- rurki instalacji pneumatycznej
- felgi przednie 2 szt. z dwoma wycięciami okrągłymi w tarczy, na pierścienie
- filtr powietrza mały (wstępny)
- blachy bocznej (pokrywy) silnika - prawej lub komplet (mogę zamienić za lewą - bo mam obecnie 2 szt. lewej w bdb stanie)
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 50 Super Franka
Ciekawi mnie jak tam postępują prace nad suprem pana Franka. Dzieje się coś w tym temacie czy narazie poszukujecie jeszcze części?
Pozdrawiam Darek
Zetor 25A 1950r.
Zetor 25A 1950r.
Re: Zetor 50 Super Franka
Na razie się nic nie dzieje niestety. Musieliśmy pewne tematy pokończyć, teraz jeszcze garaż musimy ogarnąć trochę i chyba na zimę skrzynia biegów trafi do garażu i powoli będziemy dłubać.
Mamy trochę części nazbierane, ale w dalszym ciągu szukamy jeszcze:
- przednie błotniki w dobrym stanie,
- przednie felgi z pierścieniami i dwoma wycięciami w tarczy felgi (przynajmniej jedną sztukę)
- felgę tylną skręcaną - 1 szt. (możliwa zamiana za spawane w bdb stanie - nawet z oponami na powietrzu mam)
- jakieś fajne opony 6.50-20 - nowe w każdej chwili mogę kupić, ale jak jakieś ciekawe się znajdą - albo takie jak mam w pierwszym Suprze 1 sztuka nam potrzebna, bo jedną mam
- plandeka dachu kabiny - chociaż na wzór
- przednia maska/atrapa - nowa. Używanych mam kilka sztuk, ale mam już boczne blachy nowe, górną nad silnik nową, to i atrapa się może znajdzie
- obciążników kpl lub pojedyncze elementy.
Mamy trochę części nazbierane, ale w dalszym ciągu szukamy jeszcze:
- przednie błotniki w dobrym stanie,
- przednie felgi z pierścieniami i dwoma wycięciami w tarczy felgi (przynajmniej jedną sztukę)
- felgę tylną skręcaną - 1 szt. (możliwa zamiana za spawane w bdb stanie - nawet z oponami na powietrzu mam)
- jakieś fajne opony 6.50-20 - nowe w każdej chwili mogę kupić, ale jak jakieś ciekawe się znajdą - albo takie jak mam w pierwszym Suprze 1 sztuka nam potrzebna, bo jedną mam
- plandeka dachu kabiny - chociaż na wzór
- przednia maska/atrapa - nowa. Używanych mam kilka sztuk, ale mam już boczne blachy nowe, górną nad silnik nową, to i atrapa się może znajdzie
- obciążników kpl lub pojedyncze elementy.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 50 Super Franka
W ciągu roku coś tam niewiele się ruszyło. Wrzucę kilka fotek.
Ten wspornik z dorobionym hakiem sprzedam lub zamienię - świetny jest, ale nieoryginalny
Ten wspornik z dorobionym hakiem sprzedam lub zamienię - świetny jest, ale nieoryginalny
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 50 Super Franka
Na początku szukałem jednej felgi skręcanej - bo były tu dwie różne. Okazało się, że ta co była - nadawała się na złom - ale to stwierdziliśmy dopiero po rozebraniu niestety.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 50 Super Franka
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 50 Super Franka
Te zielone blaszki to obudowa jakieś lampki?
"dobrze zrobi koło kupra
babie-chłop który ma Supra"
"dobrze zrobi koło kupra
babie-chłop który ma Supra"
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
Re: Zetor 50 Super Franka
Wicher poeta
Tak, te zielone to mocowanie kierunkowskazu na błotniku.
Jeszcze nowy wałek układu kierowniczego oraz ciągłe zbieranie zegarków
Tak, te zielone to mocowanie kierunkowskazu na błotniku.
Jeszcze nowy wałek układu kierowniczego oraz ciągłe zbieranie zegarków
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 50 Super Franka
Coś powoli trzeba będzie się brać za ten traktor. Na razie to naszykowane są tarcze i szczęki do regeneracji.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 50 Super Franka
Powoli się co nieco ruszyło. Tarcze i szczęki wróciły z Komfortu po regeneracji - jak nowe
Skrzynia niebawem będzie rozebrana do zera
Zapraszam też do obejrzenia filmu - będziemy tak w odcinkach dużo rzeczy relacjonować z przebiegu renowacji
https://www.youtube.com/watch?v=dpJ5NhDCiOM
Skrzynia niebawem będzie rozebrana do zera
Zapraszam też do obejrzenia filmu - będziemy tak w odcinkach dużo rzeczy relacjonować z przebiegu renowacji
https://www.youtube.com/watch?v=dpJ5NhDCiOM
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Zetor 50 Super Franka
Cześć. Raczej szybko przebrniecie przez ten temat Pawle.Nie mogę się już doczekać kolejnego odcinka.
Sam 4x4 Es15.
Re: Zetor 50 Super Franka
Super robota panowie. Pan Franek zna sie na rzeczy, i dobrze wszystko wyjaśnia jak wykładowca na studiach. Więcej wykładów na youtube Pozdrawiam.