Strona 1 z 1

Regulator obrotów zetor

: 11 kwie 2016, 23:11
autor: Kacper_25K
Witam.
Mam prośbę. Czy mógłby ktoś napisać, poinstruować mnie jak ściągnąć regulator obrotów w zetorku k25?
Jeszcze tego nie robiłem, teraz mam taką potrzebę i wolałbym zabierać się za to z jakimś pojęciem.
Z góry dzięki.
Pozdrawiam

RE: Regulator obrotów zetor

: 12 kwie 2016, 0:17
autor: drandrzej
potrzebujesz odkręcić śrubę w środku i użyć ściągacza - podobnego do ściągania magneta w komarku .

RE: Regulator obrotów zetor

: 12 kwie 2016, 23:12
autor: Ursus
Dość szczątkowy opis, ale w sumie jak rozbierzesz to powinieneś widzieć o co chodzi ;) Oczywiście nakrętka na wałku rozrządu jest z nacięciem - potrzebny jest klucz pazurkowy.

RE: Regulator obrotów zetor

: 13 kwie 2016, 9:21
autor: drandrzej
naciąłem łom odpowiednio i zadziałał jak należy :p . porzadniejszą wersję klucza zrobilem poświęcając nasadkę (chyba 15 ? ) - szlifierka do reki i już .

RE: Regulator obrotów zetor

: 20 kwie 2016, 0:17
autor: Kacper_25K
http://www.fotosik.pl/zdjecie/33de5a7d12dc6ee2
Panowie mam pytanie. Jak widać na zdjęciu - na zaznaczonej śrubie jest u mnie duży luz.
Chodzi o to, że mam problem z ustawieniem zetorka na niskich obrotach. Czy ten luz może mieć jakiś wpływ na to? Jeżeli tak to co byście polecali zrobić? Przewiercić na śrubę M8? Szczerze to nigdy nie robiłem nic przy tym regulatorze i w zasadzie nie wiem sam.
Pomoże ktoś?



?

RE: Regulator obrotów zetor

: 20 kwie 2016, 9:51
autor: wojtek12321
Tam oryginalnie była taka "dziwna" śruba?

RE: Regulator obrotów zetor

: 20 kwie 2016, 15:00
autor: drandrzej
zdemontuj i pokasuj wszystkie luzy w regulatorze , na osce i w całym torze gazu od raczki poczynając , zwroć uwagę na luz na widełkach . oryginalnie tam był bolec z zabezpieczeniami po obu stronach jak pamietam .ktoś już widocznie walczył . w regulatorze sa jeszcze spręzyny , kolega z forum dorabiał ze wzoru , tam tez się ustawia jak pracuje regulator .

RE: Regulator obrotów zetor

: 20 kwie 2016, 18:05
autor: Grigs
Zgadza sie Andrzej są tam 2 zabezpieczenia z drutu wkładanego w rowki z obu końców, pamiętam najgorsze to zdejmowanie tych sprężynujących drucikowych zabezpieczeń by ich nie przełamać.
Jak nie da sie zlikwidować w regulatorze luzów to lepiej wyrzucić już go, na złom i kupić drugi w lepszym stanie, oczywiście jest podział, na typy do ilości obrotów z różnicami np. w sprężynkach, do konkretnej wersji "zwykłej-t", "a" czy "k", oczywiście ważny jest też luz tolerancyjny widełek z płaskownikiem łączącym listwe.

RE: Regulator obrotów zetor

: 20 kwie 2016, 22:33
autor: Ursus
Ja tą śrubę oryginalną M6 zastąpiłem odpowiednio dopasowaną śrubą M7. Nie chciałem już osłabiać widełek na M8 śrubę. Po skasowaniu tego luzu ciągnik dużo lepiej trzymał obroty. Pamiętaj, że każdy luz powoduje zwłokę w reakcji regulatora obrotów na listwę - przez co ciągnik faluje :)

RE: Regulator obrotów zetor

: 20 kwie 2016, 23:32
autor: Kacper_25K
Dzięki za odzew. Tak, ta śruba była już kombinowana najwidoczniej przez poprzedniego właściciela i na niej wyczuwalny jest duży luz. Coś wymyśle, dzięki za wskazówki :)