MF70 z przyczepką
RE: MF70 z przyczepką
Też się skłaniam ku świecy, bo jakby to była wina gaźnika po zdjęciu fajki powinien zgasnąć, a chodził jeszcze dobre pół minuty. Z tego co piszecie wychodzi że daję też za dużo oleju do mieszanki, bo zazwyczaj jest to proporcja 1:25 - 1:30.
Jutro wrzucę mu starą świecę, odpalę i dam znać jak się będzie zachowywał
Jutro wrzucę mu starą świecę, odpalę i dam znać jak się będzie zachowywał
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: MF70 z przyczepką
Chodził,bo miał jeszcze paliwo i na nic nie zda się nawet ściągnięcie fajki.
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11
RE: MF70 z przyczepką
Ale to silnik benzynowy i po zdjęciu fajki ze świecy NIE MA PRAWA PRACOWAĆ, choćby miał jeszcze beczkę paliwa w zapasie...Adasiek123 napisał/a:
Chodził,bo miał jeszcze paliwo i na nic nie zda się nawet ściągnięcie fajki.
Zatrzymanie silnika powinno nastąpić prawie natychmiast po odłączeniu fajki, kabla "z iskrą" od świecy...
W innym wypadku to jakieś niepożądane efekty i okoliczności które mogą doprowadzić do awarii silnika.
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
RE: MF70 z przyczepką
No właśnie-nie ma prawa pracować,więc jak to wytłumaczysz,że jednak po zdjęciu fajki chodzi nadal.To że benzyniak,wiadomo,że niepożądane efekty,też...Samozapłon-mówi ci to coś? Zresztą nie ważne-zobaczymy co tam Michał "wymodzi" na starej świecy:p
-
- Posty: 284
- Rejestracja: 01 sie 2014, 22:11
RE: MF70 z przyczepką
Adasiek123, a czytałeś co pisałem we wcześniejszych postach? Czy tylko czytasz ostatnie i już wyciągasz wnioski? Mówi ci to coś?Adasiek123 napisał/a:...więc jak to wytłumaczysz,że jednak po zdjęciu fajki chodzi nadal.To że benzyniak,wiadomo,że niepożądane efekty,też...Samozapłon-mówi ci to coś? Zresztą nie ważne-zobaczymy co tam Michał "wymodzi" na starej świecy:p
wojtek12321 napisał/a:Gaźnik, gaźnikiem, ale dlaczego pracował po zdjęciu fajki ze świecy, dlaczego nie zgasł? Przecież wtedy nie powinno być iskry i silnik prawie natychmiast powinien się zatrzymać.Adasiek123 napisał/a:...Tu mi bardziej wygląda,że to gaznik ma winę,nie świeca....
Tak jak pisałem wyżej - jedyne wytłumaczenie to "przegrzana" zbyt rozgrzana świeca i samozapłon bo innego wytłumaczenia nie ma. Dlatego też wysokie obroty i tzw. rozbieganie silnika z powodu nieustalonego punktu zapłony, który daje moment iskry na świecy, a rozgrzana ponad miarę świeca tego nie robi, zapłon od takiej świecy może następować w dowolnym momencie. Do samozapłonu może się też przyczyniać zbyt duża ilość nagaru zgromadzonego pod głowicą który w przypadku zbytniego rozgrzania silnika zaczyna się żarzyć jak węgiel. A znowu na ilość nagaru może mieć wpływ zbyt duża ilość oleju w mieszance, niewłaściwy ten olej, nawet zła regulacja lub niewłaściwy gaźnik dający zbyt bogatą mieszankę paliwo - powietrze, a świece, jak pisał autor, ma zaolejone i koło się zamyka.
RE: MF70 z przyczepką
Panowie, spokojnie
A wracając do tematu. Na NGK nie próbowałem go już palić, założyłem starą Bosch R0 - na tej w ogóle nie odpalił. Żeby spróbować na jakiejś innej wykręciłem z Żuka Iskrę F75, odstęp między elektrodami był ok, więc tylko wyczyściłem z nagaru, MF odpalił bez problemu, dałem mu pochodzić mniej więcej tyle co ostatnio i nie zdradzał żadnych chęci do niekontrolowanego wkręcania się na obroty, tak więc wygląda że za mała wartość cieplna świecy albo po prostu jakiś trefna sztuka mi się trafiła...
A wracając do tematu. Na NGK nie próbowałem go już palić, założyłem starą Bosch R0 - na tej w ogóle nie odpalił. Żeby spróbować na jakiejś innej wykręciłem z Żuka Iskrę F75, odstęp między elektrodami był ok, więc tylko wyczyściłem z nagaru, MF odpalił bez problemu, dałem mu pochodzić mniej więcej tyle co ostatnio i nie zdradzał żadnych chęci do niekontrolowanego wkręcania się na obroty, tak więc wygląda że za mała wartość cieplna świecy albo po prostu jakiś trefna sztuka mi się trafiła...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
Po 2 latach odkopuję temat, tak jak niedawno odkopałem na poddaszu czerwoną MF-kę z padniętym silnikiem
Powoli biorę się za przywracanie jej do życia.
Póki co ogólnie ją odczyściłem, założyłem bęben i taśmę hamulca, wyczyściłem gaźnik (był tak zasyfiały że musiałem gotować w wodzie z octem), namęczyłem się trochę z demontażem elementu pługa do odśnieżania który był mocno zapieczony, silnik trafił do znajomego mechanika w celu weryfikacji co się nada, a co nie - w tym tygodniu cylinder pójdzie do szlifu, tłok miałem nominał, 1 i 2 szlif są dostępne więc tutaj nie ma problemu, łożyska igiełkowe, łożyska wału i uszczelniacze pójdą nowe, sprężyna szarpaka jest urwana więc tez muszę wymienić, plus kranik paliwa, zawór iglicowy w gaźniku. Dętki też trzeba będzie obie wymienić, opony na szczęście dobre...
Zbiornik paliwa w środku mocno zasypiały, tak jakby paliwo z czasem odparowało, a została trudno usuwalna papka z oleju i paprochów które były na dnie.
Szukam do niego korka wlewu paliwa bo nie było jak go kupiłem, jakby ktoś miał schemat lub fotkę jakie elementy po kolei są w szarpaku był bym wdzięczny, bo u mnie był rozgrzebany i nie wiem czy wszystkie elementy mam
Zaczep w międzyczasie trafił mi się oryginalny i już założyłem.
Tak wyglądał jak go przytargałem do domu ponad 2 lata temu
Powoli biorę się za przywracanie jej do życia.
Póki co ogólnie ją odczyściłem, założyłem bęben i taśmę hamulca, wyczyściłem gaźnik (był tak zasyfiały że musiałem gotować w wodzie z octem), namęczyłem się trochę z demontażem elementu pługa do odśnieżania który był mocno zapieczony, silnik trafił do znajomego mechanika w celu weryfikacji co się nada, a co nie - w tym tygodniu cylinder pójdzie do szlifu, tłok miałem nominał, 1 i 2 szlif są dostępne więc tutaj nie ma problemu, łożyska igiełkowe, łożyska wału i uszczelniacze pójdą nowe, sprężyna szarpaka jest urwana więc tez muszę wymienić, plus kranik paliwa, zawór iglicowy w gaźniku. Dętki też trzeba będzie obie wymienić, opony na szczęście dobre...
Zbiornik paliwa w środku mocno zasypiały, tak jakby paliwo z czasem odparowało, a została trudno usuwalna papka z oleju i paprochów które były na dnie.
Szukam do niego korka wlewu paliwa bo nie było jak go kupiłem, jakby ktoś miał schemat lub fotkę jakie elementy po kolei są w szarpaku był bym wdzięczny, bo u mnie był rozgrzebany i nie wiem czy wszystkie elementy mam
Zaczep w międzyczasie trafił mi się oryginalny i już założyłem.
Tak wyglądał jak go przytargałem do domu ponad 2 lata temu
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
Re: MF70 z przyczepką
Siema Michał.Miłej zabawy z przywracaniem MF-ki do życia Wysłałem Ci PW.
Re: MF70 z przyczepką
Dzięki
Póki co czekam na info od szlifierza
Póki co czekam na info od szlifierza
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
Jak wygląda ten korek? Może coś podobnego gdzieś mi się wala Wrzuć foto i jakiś wymiar dla orientacji.
Dętki jakiego rozmiaru tam są?
Dętki jakiego rozmiaru tam są?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
Re: MF70 z przyczepką
Korek raczej ciężko będzie dopasować nie oryginalny,ale może akurat? Kółka są tam 4.00-8,więc typowy "taczkowy" rozmiar,ale nie ma to jak oryginalny "Barum",zupełnie inna jakość.
Re: MF70 z przyczepką
Opony to tak, ale dętki może prościej będzie dobrać jakieś lepsze. Do Liska w Dziku kupowałem też dętki i opony - to dało się kupić dętki lepszej jakości niż te co ładują do kółek taczkowych - gdzie całe koło kosztuje 50 złAdasiek123 pisze: ↑31 mar 2019, 9:36 Korek raczej ciężko będzie dopasować nie oryginalny,ale może akurat? Kółka są tam 4.00-8,więc typowy "taczkowy" rozmiar,ale nie ma to jak oryginalny "Barum",zupełnie inna jakość.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: MF70 z przyczepką
Kółka tam są taczkowe, ale do poprzedniej MF-ki kupowałem w ciągnikowym i mieli wizualnie trochę lepsze te dętki, i z metalowym wentylem - będę musiał się tam przejechać w wolnym czasie i sprawdzić czy jeszcze mają...
Korek udało mi się znaleźć w jednym ze sklepów internetowych nowy za 40zł więc tu już jestem spokojny
https://sklep.hand.pl/korek-zbiornika-p ... t-247.html
Spytam jeszcze w Skierniewicach, bo tam będę zamawiał większość części - może mają i uda się za jedną wysyłką
Adasiek123 wysyłałeś mi ten schemat szarpaka
Wysłałem Ci PW z numerem 2 dni temu i nic jeszcze nie przyszło...
Korek udało mi się znaleźć w jednym ze sklepów internetowych nowy za 40zł więc tu już jestem spokojny
https://sklep.hand.pl/korek-zbiornika-p ... t-247.html
Spytam jeszcze w Skierniewicach, bo tam będę zamawiał większość części - może mają i uda się za jedną wysyłką
Adasiek123 wysyłałeś mi ten schemat szarpaka
Wysłałem Ci PW z numerem 2 dni temu i nic jeszcze nie przyszło...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
-
- Posty: 438
- Rejestracja: 21 sty 2014, 20:13
Re: MF70 z przyczepką
No w Skierniewicach,w Hortmaszu,bo tą firmę pewnie masz na myśli,mają chyba wszystkie części,więc pewnie i dętki?Właśnie nic nie dostałem na PW,myślałem że nie wysyłałeś (specjalnie nawet sprawdzałem po kilka razy dziennie,co rzadko mi się zdarza z powodu braku czasu),i nadal nic...
Re: MF70 z przyczepką
Tak, Hortmasz mam na myśli O dętki i o korek nie pytałem, resztę części mają bo już tydzień temu robiłem wywiad
PW z numerem wysłałem jeszcze raz - jakby nie doszło pisz w tym temacie...
PW z numerem wysłałem jeszcze raz - jakby nie doszło pisz w tym temacie...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
Dzisiaj przyszła paczka z Hortmaszu
Cylinder niestety miał na tyle głębokie rysy że od razu muszę założyć tłok na drugi szlif.
Ciąg dalszy nastąpi...
Cylinder niestety miał na tyle głębokie rysy że od razu muszę założyć tłok na drugi szlif.
Ciąg dalszy nastąpi...
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
No ale to ma swoje plusy - będziesz miał nieco większą pojemność skokową ;D
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: MF70 z przyczepką
Nie liczyłem, liczę na wyczuwalny wzrost mocy, hehe
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
Okopuję ponownie
Silnik do MFki nadal siedzi u mechanika co działa mi coraz bardziej na nerwy...
A w międzyczasie pod koniec czerwca stałem się posiadaczem kolejnego MF70 - zakupiony jako do ogarnięcia po kilkuletnim postoju, z przyczepką i zwolnicami, przekłądnią odwracającą obroty i mimośrodem chyba do listwówki W zasadzie najbardziej zależało mi na zwolnicach
Link do filmiku z pracą silnika po przywiezieniu: https://www.youtube.com/watch?v=-F26o6pOOvs
Odpalać odpalał, ale nie wchodził na obroty, coś dzwoniło metalicznie podczas pracy, a po wciśnięciu sprzęgła gasnął. Oprócz tego obie opony szrot, całość pokryta grubą warstwą oleju z kurzem...
Przestał ze 3 tygodnie pod wiatą zanim się za niego zabrałem, wyczyściłem, rozebrałem do gołego korpusu skrzyni... Okazało się że nakrętka mocująca kosz sprzęgłowy była całkowicie odkręcona i goniła sobie powodując ów metaliczny odgłos. Luźny kosz sprzęgłowy podejrzewam że mógł być też winny marnej pracy silnika.
Całość już powoli składam, nowe laczki założone, skrzynia zalana świeżym olejem, czekam jeszcze na paczkę z Hortmaszu z kilkoma pierdółkami - m.in. nakrętką i podkładką kosza sprzęgłowego.
W wolnych chwilach poskładam go do końca i się okaże czy będzie jeździł o własnych siłach
Dodam jeszcze że tłok i cylinder gładziutkie, iskra mocna, zostało jeszcze gaźnik wyczyścić
Kilka fotek - stan z zakupu:
Stan aktualny:
Silnik do MFki nadal siedzi u mechanika co działa mi coraz bardziej na nerwy...
A w międzyczasie pod koniec czerwca stałem się posiadaczem kolejnego MF70 - zakupiony jako do ogarnięcia po kilkuletnim postoju, z przyczepką i zwolnicami, przekłądnią odwracającą obroty i mimośrodem chyba do listwówki W zasadzie najbardziej zależało mi na zwolnicach
Link do filmiku z pracą silnika po przywiezieniu: https://www.youtube.com/watch?v=-F26o6pOOvs
Odpalać odpalał, ale nie wchodził na obroty, coś dzwoniło metalicznie podczas pracy, a po wciśnięciu sprzęgła gasnął. Oprócz tego obie opony szrot, całość pokryta grubą warstwą oleju z kurzem...
Przestał ze 3 tygodnie pod wiatą zanim się za niego zabrałem, wyczyściłem, rozebrałem do gołego korpusu skrzyni... Okazało się że nakrętka mocująca kosz sprzęgłowy była całkowicie odkręcona i goniła sobie powodując ów metaliczny odgłos. Luźny kosz sprzęgłowy podejrzewam że mógł być też winny marnej pracy silnika.
Całość już powoli składam, nowe laczki założone, skrzynia zalana świeżym olejem, czekam jeszcze na paczkę z Hortmaszu z kilkoma pierdółkami - m.in. nakrętką i podkładką kosza sprzęgłowego.
W wolnych chwilach poskładam go do końca i się okaże czy będzie jeździł o własnych siłach
Dodam jeszcze że tłok i cylinder gładziutkie, iskra mocna, zostało jeszcze gaźnik wyczyścić
Kilka fotek - stan z zakupu:
Stan aktualny:
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: MF70 z przyczepką
********************************************************************************************************
W drodze powrotnej z Rudawki Rymanowskiej zakupiłem kosiarkę ŻTR61 w całkiem przyzwoitym stanie
Masa zestawu MF z kosiarką zapowiada porządną gimnastykę przy koszeniu
Ale to były tylko przymiarki bo ostatecznie z uruchomieniem MFki uporałem się dopiero w minioną sobotę.
Ogólnie jest to składak - silnik pochodzący z zakupionego kilka lat temu MFa Stokrotki po remoncie, a skrzynia ze zwolnicami z późniejszego nabytku. Aktualnie przepyrkał może niecałą godzinę. Silnik ładnie pracuje, na niskich obrotach bez problemu ciągnie przyczepkę z 200 kilogramami pasażerów Zostało go jeszcze trochę dopieścić i zrobić oświetlenie
Na swoją kolej czeka jeszcze skrzynia ze Stokrotkowej MFki i silnik z późniejszego nabytku
W drodze powrotnej z Rudawki Rymanowskiej zakupiłem kosiarkę ŻTR61 w całkiem przyzwoitym stanie
Masa zestawu MF z kosiarką zapowiada porządną gimnastykę przy koszeniu
Ale to były tylko przymiarki bo ostatecznie z uruchomieniem MFki uporałem się dopiero w minioną sobotę.
Ogólnie jest to składak - silnik pochodzący z zakupionego kilka lat temu MFa Stokrotki po remoncie, a skrzynia ze zwolnicami z późniejszego nabytku. Aktualnie przepyrkał może niecałą godzinę. Silnik ładnie pracuje, na niskich obrotach bez problemu ciągnie przyczepkę z 200 kilogramami pasażerów Zostało go jeszcze trochę dopieścić i zrobić oświetlenie
Na swoją kolej czeka jeszcze skrzynia ze Stokrotkowej MFki i silnik z późniejszego nabytku
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;