Strona 1 z 1
Zetor 25 wał pośredni
: 26 wrz 2014, 15:14
autor: ocwpzw
Koledzy, jak wymontować wał pośredni? Próbowałem wybijać go do przodu, ale dochodzi do momentu gdy koło ze sprzęgłem kłowym opiera się o ścianę skrzyni i dalej nie idzie. Próbowałem go cofnąć, żeby jakoś zdjąć to koło, ale wraca tylko na swoje miejsce i dalej nie. Jak to zdemontować?
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 26 wrz 2014, 20:16
autor: Ursus
A zabezpieczenie łożyska zdjąłeś?
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 26 wrz 2014, 21:12
autor: Majo
@Ursus nie wiem czy dobrze kojarzę, ale powinien wyjść do przodu prawda?
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 26 wrz 2014, 21:35
autor: Ursus
Tak, do przodu. Ciężko mi czasem wytłumaczyć takie rzeczy, bo jak mam coś w rękach to jest inaczej, a przenieść to na "papier" to już cięzko

RE: Zetor 25 wał pośredni
: 26 wrz 2014, 23:42
autor: Grigs
Pierwsze odbezpiecz zabezpieczenie i odkręć nakrętkę wału i tłucz do tylu, wyjmij pierwszego tryba a potem do przodu uprzednio z zdemontowanymi zegerami.
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 27 wrz 2014, 9:57
autor: ocwpzw
Tak też myślałem, chociaż miałem nadzieję, że uda się wyjąć bez odkręcania i później w imadło wkręcę. No cóż muszę jakoś przytrzymać ten wał w skrzyni *hmm*. Szkoda że już wyjąłem wał sprzęgłowy, mógłbym wówczas francuzem złapać za tuleję między kołami zębatymi, załączyć bieg i odkręcić. Na samym wale nie ma za bardzo za co łapać żeby frezów nie uszkodzić.
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 27 wrz 2014, 13:47
autor: Majo
A atak jeszcze masz? To możesz od tej strony zblokować.
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 27 wrz 2014, 17:08
autor: ocwpzw
Ataku nie ma, musiałem wsadzić wałek sprzęgłowy z powrotem. Ale nawet wówczas nie poszło tak jak myślałem, francuz ślizgał się po tulei. Ponadto nakrętka oprócz blokady w postaci zaklepanej podkładki była zapunktowana przecinakiem po obu stronach tego wyfrezowania na blokadę, dwa piękne zadziory. Musiałem to oszlifować, na szczęście niedawno zaopatrzyłem się w komplet frezów do minidrilla *comfort* inaczej bym dwa dni iglaczkiem skrobał. Od czoła trochę kątóweczką zebrałem i wziąłem się za odkręcanie, klucz francuski nie zdaje egzaminu, ale poszedłem po rozum do głowy i wrzuciłem na raz dwa biegi - do przodu i wsteczny - nie trzeba lepszej blokady. Klucz musiałem pierdyknąć młotkiem mimo zeszlifowania zadziorów żeby ścięło pozostałości a dalej już poszło. No ale koniec końców wymontowałem. Skrzynia ogołocona do zera, teraz trzeba zakupić łożyska. Oprócz dwóch na WOMie wszystkie kwalifikują się do wymiany *hmm*
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 27 wrz 2014, 18:48
autor: Grigs
Kup dobrej firmy 2x łożyska stożkowe o numerze 32212, reszta mogą być poczciwe FŁT-ki.
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 07 paź 2014, 17:52
autor: Majo
To są łożyska półosi koronowych? Jakie firmy masz na myśli mówiąc: dobrej firmy?
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 08 paź 2014, 1:33
autor: Grigs
Wujek "google", nie gryzie*no*, jak nikt Ci wcześniej nie doradzał?.
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 08 paź 2014, 16:13
autor: Majo
Można było napisać i by było ok

RE: Zetor 25 wał pośredni
: 08 paź 2014, 22:11
autor: Grigs
Oj, się czepiasz*pissed* czasem trzeba też dać do myślenia.
RE: Zetor 25 wał pośredni
: 08 paź 2014, 22:15
autor: Majo
To bądź tak dobry... Podziel się doświadczeniem...
