ursus 4011 rozpoznanie
: 15 lut 2014, 22:36
Witam
Do tej pory zajmowałem się skalą 1:43 ale pojawiła się okazja na skalę 1:1
Ktoś chce podarować mi mocno wyeksploatowany 4011.
Nie jestem rolnikiem, chcę tylko uratować maszynę przed hutą
Czy warto lub nie na razie pominę, najpierw rozpoznanie.
Odrestaurowanie na oryginał raczej mnie przerasta, z powodu dostępu do części , głównie drobiazgów jak oryginalne oświetlenie, maska, siedzenie, wsporniki , podesty pod nogi, emblematy ...
Pozostaje iść w kierunku czegoś co będzie przypominało c-360
Problemów widzę wiele.
Moja wiedza jest ograniczona w temacie różnic w budowie między 4011, a 360 ( nie mam na myśli wyglądu)
Jak widać na zdjęciach wybrakowanie i zniszczenia są wielkie. Najbardziej rokujący jest silnik ale o tym przy innej okazji.
http://salmoclubroztocze.pl/v2/galerie/C-4011/
Proszę Was o kilka informacji technicznych.
Jeśli się tego podejmę, konieczna będzie wymiana obudowy skrzyni lub cała skrzynia.
1. Jakie różnice są miedzy skrzyniami ?
2. Czy kolumnę kierowniczą z c360 da się założyć do skrzyni 4011 ? wydaje mi się że nie...
3. Czy do takiego silnika da się założyć skrzynię c-360 ?
4. W przypadku wymiany skrzyni na c-360 czy można ją założyć do mostu z 4011 ?
5. Słyszałem, że 4011 ma jakiś wałek zależy, a 360 niezależny, o co chodzi i jak to można konfigurować miedzy tymi ciągnikami?
6. Czy do wieszaka przedniej osi z 4011 da się założyć okrągłą oś z 360? ( płaskiej pewnie nie.. )
7. Czy do takiego wieszaka da się założyć przedni zaczep i uchwyty na obciążniki? nie widziałem tam otworów do mocowania ale może czegoś brakuje ..
8. Czy cały mechanizm podnośnika jest taki jak w c-360 ? czyli czy można podmieniać takie mechanizmy między 4011 a 360 ?
9. Czy hamulce (te części w mostach) są takie jak w c-360, szczęki, cylinderki i reszta drobiazgów, czy przy wymianie na części nowe trzeba coś przerabiać ?
10. Czy dostępne są części do regeneracji kolumny kierowniczej z 4011 ?
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.
Do tej pory zajmowałem się skalą 1:43 ale pojawiła się okazja na skalę 1:1
Ktoś chce podarować mi mocno wyeksploatowany 4011.
Nie jestem rolnikiem, chcę tylko uratować maszynę przed hutą
Czy warto lub nie na razie pominę, najpierw rozpoznanie.
Odrestaurowanie na oryginał raczej mnie przerasta, z powodu dostępu do części , głównie drobiazgów jak oryginalne oświetlenie, maska, siedzenie, wsporniki , podesty pod nogi, emblematy ...
Pozostaje iść w kierunku czegoś co będzie przypominało c-360
Problemów widzę wiele.
Moja wiedza jest ograniczona w temacie różnic w budowie między 4011, a 360 ( nie mam na myśli wyglądu)
Jak widać na zdjęciach wybrakowanie i zniszczenia są wielkie. Najbardziej rokujący jest silnik ale o tym przy innej okazji.
http://salmoclubroztocze.pl/v2/galerie/C-4011/
Proszę Was o kilka informacji technicznych.
Jeśli się tego podejmę, konieczna będzie wymiana obudowy skrzyni lub cała skrzynia.
1. Jakie różnice są miedzy skrzyniami ?
2. Czy kolumnę kierowniczą z c360 da się założyć do skrzyni 4011 ? wydaje mi się że nie...
3. Czy do takiego silnika da się założyć skrzynię c-360 ?
4. W przypadku wymiany skrzyni na c-360 czy można ją założyć do mostu z 4011 ?
5. Słyszałem, że 4011 ma jakiś wałek zależy, a 360 niezależny, o co chodzi i jak to można konfigurować miedzy tymi ciągnikami?
6. Czy do wieszaka przedniej osi z 4011 da się założyć okrągłą oś z 360? ( płaskiej pewnie nie.. )
7. Czy do takiego wieszaka da się założyć przedni zaczep i uchwyty na obciążniki? nie widziałem tam otworów do mocowania ale może czegoś brakuje ..
8. Czy cały mechanizm podnośnika jest taki jak w c-360 ? czyli czy można podmieniać takie mechanizmy między 4011 a 360 ?
9. Czy hamulce (te części w mostach) są takie jak w c-360, szczęki, cylinderki i reszta drobiazgów, czy przy wymianie na części nowe trzeba coś przerabiać ?
10. Czy dostępne są części do regeneracji kolumny kierowniczej z 4011 ?
Za wszelkie wskazówki z góry dziękuję.