Strona 1 z 4

Do czego są te ...

: 07 lis 2013, 13:34
autor: Mars
Witajcie ;)
Kto wie, i powie ;) do czego są te lampy i zegar ciśnienia oleju ?
Zdjęcia wkrótce ;)Przy okazji, kto wie jak powinna wyglądać lewa lampa do Zetora 25 z 1946 roku ? ;)

RE: Do czego są te ...

: 07 lis 2013, 14:52
autor: Ursus
Wrzucam zdjęcia od Marsa i od razu odpowiadam.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Reflektor wygląda mi na baniak od "enerdowskiej" lampy montowanej w naszych Ursusach - chyba C330, C360 - a szkło od WFM/SHL.
Bo nie jest to ani baniak od C325 ani od C45

Mała lampka to może być Ursus C-45/C-451. Ale ona ma szkło czerwone i pomarańczowe? Jeśli tak to odpada Ursus C-325, bo one nie miały kierunkowskazów, to prędzej w C328 jeszcze.

A zegar to od Skody Octavii starej na przykład - chociaż nie wiem czy akurat ciśnienie oleju w niej występowało. Może być też autobus Skoda Karosa, ciężarowe Skody z tego okresu itd. Zetor 25 niestety nie. Już prędzej do Supra by podszedł, ale też nie podejście od spodu deski rozdzielczej tak jak powinien być, tylko na wierzch.

Ponadto - Mars to jest dział o maszynach rolniczych - przenoszę temat do działu Ciągniki Rolnicze-Ogólnie

RE: Do czego są te ...

: 07 lis 2013, 15:20
autor: Mars
Ok - dziękuję ;)Tą lampę dwudzielną widziałem na zdjęciu w instrukcji dla Zetor 25. Zdjęcie jest nawet na naszym forum. Postaram się znaleźć i podeślę link.

RE: Do czego są te ...

: 07 lis 2013, 15:37
autor: Ursus
Zetor na pewno takiej nie miał.

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 9:07
autor: Ursus
Masz rację, ale to jest lampa czeska, nie polska.

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 9:14
autor: Mars
A po czym poznać tą czeską lampę ? Mam jedną taką dwudzielną, z oboma szkłami czerwonymi, i co ciekawe szkła są szklane ;) , a nie plastikowe. Może to ta ? Żadnych napisów i symboli tam nie ma ...

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 9:15
autor: Ursus
Tu wygląda jakby była chromowana. Mam gdzieś zdjęcie lepsze.

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 9:19
autor: Mars
Podeślij proszę ;) masz jakieś szczegółowe informacje odnośnie tej lampy czeskiej ?



https://retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=66




https://retrotraktor.pl/readarticle.php?article_id=66

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 10:11
autor: Ursus
Niebawem chyba trzeba będzie zredagować jakiś artykuł o Zetorach z 46 roku, żeby rozwiać wszelkie wątpliwości. Te Zetory się różniły bardzo od wersji późniejszej, choćby detalami.

Za tym, że to jest lampka czechosłowacka przemawia też fakt,że na pewno nikt z tamtejszych konstruktorów nie ściągałby lampki z Polski, po to żeby ją założyć w traktorze. Mieli swoje wersje pod ręką. Popularniejsze są owalne w Zetorach, a także owalne podzielone.

Przednie lampy również były inne. Ponadto blacharka też inna.

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 13:22
autor: drandrzej
wątpliwości chyba nie rozwiejemy
raczej je namnożymy

żeby wiedziec potrzebne byłyby zdjecia nie ryciny

tamta lampka wyglada jak bombajowa - ze szkłem

te po prawej mam *rofl*
jeszcze z żarówkami TESLA ;)
szklane czerwone

Obrazek

Obrazek

ale jakoś nie widziałem tamtych lewych - może trzeba powęszyć na stronach CZ ?

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 13:28
autor: Ursus
Andrzeju, jesteś pewny, że to są oryginalne? Mam oryginał, nowy, jest podobny, ale baniaczek bardziej płytki.



Zmierz średnicę - i napisz czy ma jakieś napisy. Porównamy z ciekawości :)

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 13:40
autor: drandrzej
wrzuć zdj


masz odnośnik do kluczyka seata leona: cz srebrna ok 40 mm , cz czarna trochę mniej

średnica 55 dł 60 napisów nie widzę - z resztą jedna pomalowana pędzlem - musiałbym utopić w nitro
szkła sa lekko różne - jedno jest lekko bardziej płaskie albo głębiej osadzone w ramce i po prostu mniej wystaje - może kwestia uszczelki lub jej braku

obie kupione z zetorkiem "47 (skoda) tam gdzie było 5 zetorków (które stawały się z biegiem czasu dawcami części ) i na końcu zostały 2 - czyli "mój" + wrak total

była jeszcze 1 lampka -owalna dzielona z napisem stop ale gdzieś schowałem za dobrze

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 16:46
autor: Mars
W artykule Pawła jest podpis pod zdjęciem , że jest to Zetor 25 z 1948 roku, może to pomyłka, a może rzeczywiście z 1948 roku, ale jeśli to rok 1948, to oznacza to, że lampki dwudzielne były montowane przynajmniej do 1948 roku. Jak by nie patrzeć, okazuje się, że lampka dwudzielna może być stosowana jako oryginalna w Zetorach do 1948 roku,chyba, że Zetor ze zdjęcia jest młodszy lub starszy. Czy zatem składając moje Zetory 25 przy założeniu, że wszystkie może zostać uznane jako oryginalna lampka ?Szukam tego wskaźnika ciśnienia oleju, pod kątem uwag Pawła, ale nic nie mogę znaleźć. Może jeszcze jakaś wskazówka ? ;)Dodam, że wskaźnik został wymontowany z Zetora z 1948 roku.

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 17:08
autor: Ursus
Oto zdjęcie.

Obrazek

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 17:17
autor: Mars
Dzięki Paweł ;)
I co teraz z tymi lampami tylnymi ?

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 17:27
autor: Ursus
Taka mała jak tutaj to moim zdaniem nie te co ma Andrzej, ale też nie ta co mam ja. Ja mam widocznie tą nieco późniejszą.

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 21:15
autor: Mars
Czy są szanse, aby tą tylną lampę prawą mocno powiększyć, tak, aby nie stracić na jakości ?
Co do lamp tylnych tych "popularniejszych" (są i tak bardzo rzadkie) to myślę, że istnieje duże prawdopodobieństwo stosowania różnych lamp tylnych w Zetorach 25 i wersjach późniejszych, co Paweł zasugerował. Zastanawiam się jednak nad wersją, czy rzeczywiście Czesi nie zamówiliby lamp z Polski, zwłaszcza, że wszyscy znamy historię produkcji pierwszych modeli Warszawy.
Szkoda, że nie ma więcej informacji na ten temat ...
Pytałem w firmie Zetor. Nic nie wiedzą ...Obejrzałem kilka filmików na jutup ;) Moim zdaniem, w Zetorach T25 były inne tylne lampy, takie jakie Paweł pokazał na zdjęciu, było to kilka razy widoczne, a w Zetorach późniejszych "bocianach" były lampy tylne, te "obowiązujące" ;) . Pozostaje kwestia starej literatury i zamieszczonych tam fotografii. Jeśli się potwierdzą, to coś wypadałoby ustalić lub po prostu wypowiedzieć się na ten temat, ale to zadanie dla specjalistów naszego forum.Zwraca uwagę również mocowanie lampy prawej. Nie ma "daszku" i jest na blasze ...Pomyłka - nie prawej, a lewej lampy ;)Kolejne znalezisko w necie dotyczące wzory prawej lampy tylnej. Owalna dwudzielna została zastosowana dopiero w "bocianach". Na jednym z filmów było to dość dobrze widoczne.
Zetory 25 na hali produkcyjnej wyposażone były w okrągłą lampę dwudzielną.

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 22:10
autor: chrapek3011
Ursus napisał/a:
Wrzucam zdjęcia od Marsa i od razu odpowiadam.

Obrazek
Obrazek
Obrazek


Reflektor wygląda mi na baniak od "enerdowskiej" lampy montowanej w naszych Ursusach - chyba C330, C360 - a szkło od WFM/SHL.
Bo nie jest to ani baniak od C325 ani od C45

Mała lampka to może być Ursus C-45/C-451. Ale ona ma szkło czerwone i pomarańczowe? Jeśli tak to odpada Ursus C-325, bo one nie miały kierunkowskazów, to prędzej w C328 jeszcze.

A zegar to od Skody Octavii starej na przykład - chociaż nie wiem czy akurat ciśnienie oleju w niej występowało. Może być też autobus Skoda Karosa, ciężarowe Skody z tego okresu itd. Zetor 25 niestety nie. Już prędzej do Supra by podszedł, ale też nie podejście od spodu deski rozdzielczej tak jak powinien być, tylko na wierzch.

Ponadto - Mars to jest dział o maszynach rolniczych - przenoszę temat do działu Ciągniki Rolnicze-Ogólnie
Pomarańczowe szkło w tych lampkach było wykorzystywane do Stop-u...Zegar stara Skoda.

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 22:24
autor: Ursus
Pomarańczowy Stop?? Nie słyszałem o tym nigdy.

Co sądzisz Chrapku o tym baniaku lampy?


Zmobilizowałem się i zaczynam porządkować pewne informacje, niebawem zbiorę to w formie artykułu na temat zmian w pierwszych Zetorach. Wszyscy będą mogli zobaczyć, że złożenie Zetora 46r. to mega wyzwanie, a przy tym złożenie 10 z rocznika 47 wydaje się bułką z masłem ;)

RE: Do czego są te ...

: 08 lis 2013, 22:30
autor: chrapek3011
No to informuję,że takie lampki z pomarańczowym Stop-em były.Nawet OWS Kraków wypuszczał ze swojej produkcji z pomarańczowym Stop-em.To są lampki na dwie żarówki jednowłóknowe i nie było nigdy takich lampek z kierunkowskazem.

Baniak jest dederowski.