Strona 1 z 1

Dorobienie zacisku W w alternatorze

: 16 sie 2013, 20:53
autor: KECZO
Cześć.
Potrzebuję pomocy osób obeznanych w temacie elektryki samochodowej.
Otóż chodzi o to aby dorobić zacisk do którego podłącza się obrotomierz w alternatorze. Alternator to ELMOT 70A z Poloneza Plusa. Według tego co wyczytałem na innych forach to trzeba po prostu się dolutować do jednego z trzech przewodów stojana i tu mam pytanie czy można wpiąć się konektorami oczkowymi pod śruby które widać na górze mostka prostowniczego.
Obrazek

I mam jeszcze jedno pytanko. Obrotomierz który chcę zastosować ma w schemacie takie doprowadzenie sygnału z alternatora (zaznaczone na czerwono)
Obrazek
To znaczy że muszę zrobić wyprowadzenia od trzech uzwojeń stojana i je połączyć?

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

: 17 sie 2013, 20:53
autor: Bolszewik
To jest pkt. neutralny Alternatora, jak nie jest wyprowadzony fabrycznie to raczej trudno go dorobić.


http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic363297.html


Któreś tam alternatory od poloneza miały to wyprowadzenie. W powyższym temacie z elektrody jest stosowny schemat.

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

: 18 sie 2013, 12:51
autor: KECZO
Dzięki Bolszewik.
Ja tez wziąłem się do roboty i sprawdziłem to doświadczalnie i działa. Po prostu dolutowałem kabel do jednej z faz uzwojenia (do tych blaszek przed diodami) i hula aż miło. A na tym schemacie jest błąd - nie trzeba podpinać do wszystkich 3 faz.
Obrazek
Tutaj mam jeszcze filmik jak to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=4jHoccv1 ... e=youtu.be
Od razu zaznaczam że nie będę tego używał w traktorze tylko na nim przeprowadzałem testy bo jest łatwy dostęp do wszystkiego.
Także problem rozwiązany - temat do zamknięcia.

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

: 18 sie 2013, 16:17
autor: Wicher
Prawie do zamknięcia, widzę ciekawe rozwiązanie problemu z biciem mth ;)
Czy do danego alternatora ma być dany obrotomierz, czy tylko wystarcza aby ilość diod była taka sama?

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

: 18 sie 2013, 16:44
autor: KECZO
Nie, nie ma znaczenia jak jest ilość diod bo i tak wpinamy się przed nimi - ważniejsza jest za to wielkość kół pasowych na wale i alternatorze. Obrotomierz w tych zegarach jest z Lublinka a tam przełożenie kół pasowych wynosi 1:1,6, ale obrotomierz posiada potencjometr do kalibracji więc nie powinno być problemu - jakby jednak zabrakło regulacji na nim to można zawsze dołożyć jakiś opornik.

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

: 18 sie 2013, 17:30
autor: Wicher
Dzięki za odpowiedź ;)
Pytam raczej z ciekawości, ktoś tam kiedyś pytał jak zliczać motogodziny w silniku stacyjnym...

RE: Dorobienie zacisku W w alternatorze

: 18 sie 2013, 21:27
autor: chrapek3011
Alternatory 6 diodowe mają zacisk zerowy wyprowadzony ze stojana.Te,które były montowane we Fiatach 125...z przekaźnikiem kontrolki.Polonezy od początku produkcji miały alternatory 9 diodowe.We Fiatach alternator 9-diodowy zagościł dopiero w 1983 roku.