Strona 1 z 2

Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:35
autor: Traktorek98
Witajcie. Mam problem z rozruchem C-360.Przed zimą jakoś 10 grudnia, była ostatni raz uruchamiana. W czasie zimy musiało się coś stać iż nie chce wcale odpalić. Pokręci jakiś czas i już niema siły. Z tłumika żadnego dymu nie widać, a zawsze leciał (palił bez problemu 3 sekundy kręcenia i chodził). Dodam że z silnikiem nie było żadnych problemów, poza zatykającym się przewodem paliwowym, ale przewód jest odetkany bo sprawdzałem jak leci paliwo. Kompletnie nie wiem co się mogło stać. Czy może być to coś poważnego? Jeszcze jedno troche pewnie banalne, gdzie są świece w silniku c-360 :D ?

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:39
autor: Ursus c-325
Akumulatory zdechnięte...

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:41
autor: Traktorek98
Nie on jakiś czas kręci (na oko to coś koło 25 sekund).

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:43
autor: Wicher
Odpowietrz układ paliwowy i doładuj akumulatory...

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:47
autor: Traktorek98
Układ także został odpowietrzony, akumulator jest ciągle pod prostownikiem,bo codziennie jest kręcone z nadzieją że odpali. :o

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:49
autor: Wicher
A paliłeś mu kota albo dałeś narkozę?

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:50
autor: Traktorek98
Mógłbyś rozwinąć wypowiedz bardziej po ludziku?

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:53
autor: Wicher
To jest po ludzku, określenia z praktyki ;)
Palenie kota, kurzenie cygara labo kopciuch to danie ognia w rurę ssącą, narkoza zaś to eter, czyli użycie samostartu,

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:55
autor: Traktorek98
Samostartu nie używałem, a ognia w rurę ssącą którędy mam dać?

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:57
autor: arekfarmer
Ciekawi mnie to ostatnie pytanie o jakie swiece chodzi? W 60 nikakich niet

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 20:59
autor: Traktorek98
Świece zapłonowe , bo nie mogę ich znaleźć

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 21:01
autor: damber
A ja proponuję zdjąć przewód co łączy filtr powietrza z kolektorem ssącym i do kolektora przyłożyć końcówkę opalarki i włączyć rozrusznik jak z układem paliwowym jest wszystko OK, to musi odpalić ;)

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 21:02
autor: drandrzej
odkręć przewody z wtrysków i pokręc - musi tryskać paliwo , jak nie tryska - badaj przyczynę
bez tego nie ruszy nawet najlepszy silnik :p

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 21:04
autor: Wicher
Ognia się po zdjęciu filtra daje... najlepiej z palnika gazowego a jak nie to z zapalonej i nasączonej ropą szmaty, byle ostrożnie żeby traktora nie spalić.

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 21:20
autor: papiszon
Oj, Traktorek98, Traktorek. Jak Ty szukasz świec zapłonowych w c-360 (diesel). to jak Ci cokolwiek wytłumaczyc?*no* Silnik diesla (ropniak) nie ma świec iskrowych, tylko wtryskiwacze. Może mieć co najwyżej świece żarowe do podgrzewania powietrza w kolektorze ssącym, ale w c-360 fabrycznie ich nie ma.
Jak ciągnik stał dłuższy czas nieodpalany, mógł się zapowietrzyć. Choć, jak jest szczelny uklad zasilania, to nie powinien i po dłuższym postoju. Pisałeś, że miał zatkany przewód paliwowy. Może są jakieś brudy w układzie nie do końca usunięte. Zacząłbym szukać paliwa od końca układu. Poluzuj przewód wysokiego ciśnienia (ten od wtryskiwacza) przy pompie albo przy wtryskiwaczu i zakręć silnikiem (pełna dawka paliwa, czyt. gaz do dechy), sprawdzisz w ten sposób, czy pompa wtryskowa podaje paliwo. Jeśli nie, to szukaj dalej. Odpowietrz porządnie cały układ. Najpierw odpowietrz filtry, potem pompę. Może być coś zatkane. Przewody, filtry, kranik a nawet coś w zbiorniku. Układ paliwowy musi być utrzymywany w całkowitej czystości i szczelności.
PS. Podobało mi się @Wichra określenie. "Daj mu narkozę".*clap*

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 21:26
autor: Wicher
Może masz po prostu filtry paliwowe zaklejone parafiną, też tak miałem w c 330 i dopiero wymiana dała efekt. Zimno sprzyja wytrącaniu z paliwa różnych syfów.

Co do tej narkozy sam się zdziwiłem kiedy poznałem to określenie,a że składnikiem samostartu jest eter i to stąd to określenie.
A z paleniem kota stąd że jak się czasem szmatę rozpala i krople syntetycznej tkaniny płonąc lecą to "miauczy"

RE: Problem z C-360

: 25 lut 2013, 21:39
autor: arekfarmer
Traktorek98 napisał/a:
Świece zapłonowe , bo nie mogę ich znaleźć
*shop* świece zapłonowe są w silnikach benzynowych!!!

RE: Problem z C-360

: 26 lut 2013, 10:29
autor: Przemo
Tak jest jeżeli nie puszcza ani dymka to na bank nie dostaje paliwa.Tak jakl koledzy pisali sprawdz układ zasilania czyli poliwowy czy ropa idzie bo bez tego ani rusz.Jeżeli tyle czasu stał na mrozach a paliwo miałeś letnie albo red bulla ta napewno w filtrach masz parafine tak jak Wicher pisał.Weż najlepiej wymień filtry, odstojnik przy pompie wtryskowej przemyj w czystej ropie i odpowietrz układ:p
Wiesz jak to się robi?-bo po twoich wypowiedziach masz małe pojęcie o tym;) jak co to pisz tutaj napewno fachowcy Ci doradzą*yes*

RE: Problem z C-360

: 26 lut 2013, 11:28
autor: condorpapa
kolega traktorek robi sobie jaja - swiec zaplonowych w traktorze szuka? Na pewno teraz chichra ze udało mu sie takie poruszenie na forum wywołać... a poważni ludzie w dobrej wierze usiłują mu pomóc. Przypomniał mi sie dowcip kolegi z wojska , który podczas wykladu dotyczącego parametrów samolotów myśliwskich zapytał - czy ten to ma napęd na przód czy na tył? Jako ze zapytanie to wywołało domniemanie niesprawności umysłowej - dowództwo podjęło decyzję ,że kolega ten nie może zajmowac się tak poważnymi sprawami jak obsługa naziemna samolotów , i przenieśłi go do działu kwatermistrzowskiego - bo przy obieraniu ziemniaków i gotowaniu grochówki jego pomysły nie stworzą zagrożenia dla otoczenia. Koledze traktorkowi bym poradził, aby nie zbliżał sie do prawdziwego traktora bliżej niż 5 metrów ( bo sobie jeszcze krzywdę zrobi szukając tychże swiec ), a poćwiczył kilka lat w piaskownicy traktorkiem z klocków LEGO

RE: Problem z C-360

: 26 lut 2013, 13:52
autor: Zetor50
Raczej nie robi sobie jaj. Sprawdź jego nik, chłopak ma 14 lat. Każdy kiedyś zaczynał, dobrze że się pyta i sam próbuje do czegoś dojść.
W jego wieku przez miesiąc próbowałem uruchomić SHL, znim się dowiedziałem że kondensator też jest potrzebny do prawidłowej iskry
Przed silnikiem masz filtr powietrza, wychodzi z niego rura do kolektora ssącego poprawej stronie silnika (po lewej masz tłumik). Samostart możesz podać do kolektora, albo do króćca przy filtrze po zdjęciu przewodu między kompresorem a rurą przy filtrze.