Strona 1 z 1
Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 0:21
autor: Deleted_User
Witam wszystkich Forumowiczów
Choć od dawna odwiedzam tę fajną stronkę, swój komentarz zamieszczam pierwszy raz.Robię to z ogromną przyjemnością, gdyż Wasze publikacje zainspirowały mnie do zakupu i "odnowienia" zetorka 25-k.Zakupu dokonałem w tegoroczny długi wekend majowy w okolicach Poznania.Maszyna była własnością rolnika sadownika i była wykorzystywana do transportu owoców z sadu do przechowalni.Mój podziw wzbudził fakt iż ZETOREK jest fabrycznie kompletny.Po przetransportowaniu traktorka w okolice Warszawy, gdzie posiadam budynek garażowy przystąpiłem do pracy.Na dziś maszyna jest prawie gotowa.Do wykonania pozostały napisy na masce, odnowienie znaczka ZBROIOVKI i montaż przewodów elektrycznych do lamp tylnych. Z napisami czekałem(choć wykonałem szablon do malowania) bo liczę na Waszą pomoc w zdobyciu naklejek.
Prosze o rade jak mogę zamieścić fotki, abyście mogli. ocenićmoją pracę.
pozdrawiam
Czelpi

RE: Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 7:33
autor: Ursus
Witam serdecznie!
Cieszy mnie ogromnie fakt, że to dzięki RT kupiłeś Zetorka

Jeśli chodzi o fotki to prześlij je na adres
retrotraktor@wp.pl a ja je tutaj wstawie

RE: Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 10:13
autor: Jacek ze Skansena
Witaj kolego! Ciesze się z Twojej decyzji. To jest coś co się robi i nikomu nie szkodzi. I o to właśnie chodzi. Robić coś co przynosi sobie i innym satysfakcje. Pozdrawiam.
RE: Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 17:15
autor: Szczepan-1990
Czekamy na fotki

RE: Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 18:14
autor: Ursus
Fotki wstawiłem do pierwszego posta - bardzo fajny Bocianek

Jeszcze jak będzie napis to już wogóle Zetorek będzie super.
RE: Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 18:18
autor: Mirek
No fajnie fajnie:D Ciekawa kolorystyka:lol: Widze tylna oś przystosowana do założenia bliźniaków. Naprawde dobra robota, ale najważniejsze, że kolejny zetorek odżył:yes:
RE: Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 19:29
autor: Szczepan-1990
Super! Kolorystyka zblizona do New Hollandów rodem z fabryki.Widzę tam prace pędzlem. Super maszyna! Pozdrawiam!!!!!!
RE: Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 19:51
autor: whar
Fantastyczna sprawa.
Traktor wygląda, jakby dopiero co wyjechał z fabryki.
Równie dobra jak praca restauratora, jest praca fotografa.
Znakomicie skadrowane zdjęcia.
pozdr
RE: Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 20:03
autor: Mirek
Gdzies widziałem zdjęcie zetorka na bliźniakach. A aku faktycznie pod siedzeniem powinien być:D
RE: Mój ZETOREK
: 02 paź 2007, 22:10
autor: Deleted_User
Pozdrawiam wszystkich.
Dzieki za ciepłe komentarze i uwagi.Miejsce na akumulator jest oczywiście pod siedzieniem, ale poprzedni właściciel zastosował taki bardzo wygodny "wynalazek". To rozwiązanie zostawiłem z uwagi na możliwość b. szybkiego podłączenia akumulatora, gdyż przewiduję że moja maszyna będzie wykorzystywana sporadycznie.Taki sposób eksploatacji z całą pewnością nie będzie dobrze służył baterii, zamontowanej na stałe i dlatego dotychczas jak potrzeba stosuję akumulator od swojej osobówki-dosłownie chwila roboty
RE: Mój ZETOREK
: 03 paź 2007, 10:27
autor: SEBRIGHT
Świetnie zrobiony Zetorek
W sumie dostęp do akumulatora pod siedzeniem jest troszkę problematyczny.
RE: Mój ZETOREK
: 12 lis 2007, 23:10
autor: felek
Akumulatorek w tym miejscu to orginał.Widziałem taki w zetorku z 1950 r. Siedzenie miał takie blaszane jak w kosiarkach konnych.
RE: Mój ZETOREK
: 13 lis 2007, 20:48
autor: rafal
Piękny Bocianek, gratuluję. Ptarze , patrze i nie moge się napatrzeć, jest sliczny.

Zetor cały czas mnie zaskakuje. To mówicie, że takie mocowanie akumulatora to było seryjne? Bardzo ciekawe. Może to była jakaś przejściówka?
RE: Mój ZETOREK
: 13 lis 2007, 21:23
autor: Jacek ze Skansena
No nie to napewno racjonalizatorskie rozwiązanie. Nie spotkałem na żywo i w literaturze. To by trzeba mimo wszystko zdemantować w przyszłosci bo na wystawie od razu da sie zauważyć a nasłuchasz się też co nie miara. Na razie do czasu całkowitej naprawy to czemu nie. To tylko moja rada. Szkoda go szpecić jak tyle pracy włożonej.
RE: Mój ZETOREK
: 13 lis 2007, 22:37
autor: Deleted_User
Witam wszystkich.W zeszlym roku kupilem ZETORA 25 silnik igla wyremontowalem wlozylem kupe kasy ale sa z nim dwa problemy jeden to zakleszczajace sie biegi(bardzo ciezko czasami przechodza ) ale da sie wytrzymac jesli ktos zna jakis sposób na to prosze o porade i drugi powazniejszy jak mi sie wydaje to cisnienie ojeju w lecie mial na zimnym 4 atm na ciepłym 2 atm( dodam ze olej wymienilem lecz nie pamietam nazwy jakis z beczki do diesla)ostatnio sprawdzajac jak odpali przy temp. 0 stopni po latwym odpaleniu cisnienie oleju wyskoczyło na max.okręcilo wskazówke az wycislo olej z filtra.Co moze byc przyczyną???????????
gdzie reguluje sie cisnienie??????????
dodam ze traktor jest z 1948 roku
RE: Mój ZETOREK
: 14 lis 2007, 9:06
autor: rafal
Witaj Janusz, to cisnienie 4 na zimnym i 2 na ciepłym jest w normie. W zasadzie trzeba tylko patrzeć jak zachowuje się po dodaniu gazu , czy wskazówka reaguje. Wtedy wiadomo ,że pompa olejowa ma parwidłowy zasys. Natomisat to co Ci się przydarzyło to przyczyna mógł być sam olej - zbyt gesty lub zanieczyszczenia, które gdzieś na ujściu za filtrem zatkały kanał olejowy. Oleje typu superol trzeba zmieniać na lato i na zime gdyż mają one rózne zakresy gęstnienia. Najlepjej stosować , któryś z nowoczesnych olei mineralnych do wysokoobciazonych diesli pracujących w szerokim spektrum temperatur. Dobrze chłodzacych silnik latem z prawidłowym filmem olejowym i nie gesteniejacym za bardzo zimą.
Przy pompie olejowej jest taka sruba regulijaca cisnienie oleju. Tam pracuje spręzyna otwierająca zawór przelewowy w przypadku nadmiernego wzrostu ciśnienia. Prawdopodobnie albo ta śruba jest za bardzo prezykręcona, albo spręzynka zaworu przelewowego zesztywniała i straciła swoja elastyczność i nie otwiera się w przypadku wzrostu cisnienia.
RE: Mój ZETOREK
: 14 lis 2007, 21:39
autor: Deleted_User
DZieki (rafal),wlasnie zamierzam zmienic olej mysle ze wleje Lotos Diesel,a co do tego cisnienia to słyszalem terz opinie ze mam padniety silnik i ktos podkrecil smarowanie na maxa,chodzi o wał korbowy podobno moze byc do szlifu ale wymienie olej i zobacze a jezeli znowu przez lato bedzie za niski to podkrece go na lato
RE: Mój ZETOREK
: 14 lis 2007, 21:47
autor: Jacek ze Skansena
Z tym remontem sie nie spiesz. Ja miałem taki przypadek. Cisnienie było ok a ty nagle olej zaczął wyłazić gdzie się da. Poszła uszczelka pod pompą wtryskową. Jakis uszczelniacz. Kolega popracował nad pompa i jest ok. Sprawdź tam.