Strona 1 z 1
Kąty przedniego koła
: 05 kwie 2012, 20:50
autor: Grzesiek510
Witam buduje traktor i zostało mi jeszcze do zrobienia maska i przednia oś. Może wiecie jaki kąt ma być miedzy kołem a podłożem w garażu?? zwrotnice mam z żuka.
RE: Kąty przedniego koła
: 05 kwie 2012, 20:57
autor: damber
W ciągniku C-330 kąt pochylenia zwrotnicy to 6', a kąt pochylenia koła to 5' - oba kąty mierzone są od pionu.
RE: Kąty przedniego koła
: 05 kwie 2012, 21:03
autor: Grzesiek510
a nie wiesz czy z zwrotnicą od żuka będzie to samo ??
RE: Kąty przedniego koła
: 05 kwie 2012, 21:05
autor: damber
Oj tego Ci nie powiem - nie mam pojęcia czy będzie tak samo...
RE: Kąty przedniego koła
: 06 kwie 2012, 20:06
autor: Grzesiek510
dzieki
Wie ktoś może jak te zwrotnice zamontować??
RE: Kąty przedniego koła
: 06 kwie 2012, 22:12
autor: Wicher
Według mnie najlepiej byłoby zamontować sobie tak zwane bazy pomiarowe pomiędzy górnymi i dolnymi otworami do mocowania zwrotnic do zawieszenia - będą to dwa druty jednakowej długości które wyznaczą Ci dokładnie równoległość obu zwrotnic. Jeśli zwrotnice będą ustawione prostopadle do poziomu i równolegle do pionu wszystko powinno być w porządku - to wynika ze specyficznego zawieszenia Żuka, bo wszystkie kąty są już ustawione na zwrotnicach (zawieszenie w Żuku pracuje przecież na trapezach, dobrze znanych wszystkim tu obecnym z narzędzi pielęgnacyjnych -tam taki trapez służy do precyzyjnego prowadzenia noży w międzyrzędziu) i wystarczy je tylko dobrze zamontować.
RE: Kąty przedniego koła
: 07 kwie 2012, 17:00
autor: Grzesiek510
Wicher - czyli jak rozumiem trzeba tak zamontować zwrotnice żeby sworzeń zwrotnicy był w kącie prostym do belki ??
RE: Kąty przedniego koła
: 07 kwie 2012, 17:10
autor: Wicher
Ty miałeś zwrotnice już oddzielnie czy wymontowałeś z całego zawieszenia?
Sworzniem zwrotnicy się nie sugeruj, tylko tym jak cały zespół zwrotnic był zamontowany w zawieszeniu.
Kiepskiej jakości rysunek poglądowy:
Uploaded with
ImageShack.us
Sugeruj się położeniem sworzni mocujących zwrotnice do zawieszenia, po nich będzie łatwiej wszystko ustalić.
RE: Kąty przedniego koła
: 07 kwie 2012, 18:16
autor: Grzesiek510
ja kupiłem zwrotnice już wykręcone z samochody. Na rysunku to tak wygląda jak by bęben był pionowo ?? czy tam ma byc jakiś kąt
RE: Kąty przedniego koła
: 07 kwie 2012, 19:37
autor: damber
Faktycznie z rys. wynika, że pomiędzy kołem, a podłożem jest kąt 90'.
W ciągnikach koła są pochylone, jeśli chciałbyś coś takiego uzyskać na zwrotnicach z ŻUK-a, to musiał byś zwrotnice bardziej w pionie zamontować, ale możesz mieć później problem z jazdą na wprost - po prostu jak zmienisz kąt na zwrotnicach, to koła mogą same nie wracać do pozycji jazdy na wprost.
RE: Kąty przedniego koła
: 07 kwie 2012, 19:41
autor: Wicher
Na początek powinieneś połączyć dolne otwory do mocowania zwrotnic do zawieszenia a później ustalić eksperymentalnie długość górnego połączenia, które jak wynika z rysunku powinno być dłuższe od dolnego. Długości tych łączeń ustal sobie samodzielnie, na potrzebną Ci szerokość.
W zasadzie dół możesz połączyć sztywno a na górne otwory zastosować coś w rodzaju łącznika centralnego z TUZ i przy pomocy takiej konstrukcji eksperymentalnie ustalić odpowiednie pochylenie zwrotnic w stosunku do pionu, czyli pochylenie koła. Taka konstrukcja pozwoli w pewnym stopniu uniknąć problemu jazdy na wprost o którym wspominał Damber, w każdym razie zredukować go gdy wystąpi

Kąt wyprzedzenia zwrotnicy ustali się sam, wystarczy przy montażu zadbać o to żeby otwory do łączenia zwrotnic z zawieszeniem były idealnie poziomo.
RE: Kąty przedniego koła
: 07 kwie 2012, 21:50
autor: RobFra
Może i koła są pod kątem 90st do ziemi, ale zwrotnice mają inny kąt.
W/g mnie kąt zwrotnic na zewnątrz i do przodu powinien być mniejszy od 90st.
Po prostu mają być wysunięta w bok i w przód.
RE: Kąty przedniego koła
: 07 kwie 2012, 22:42
autor: marek
W górnym wahaczu tzw. dzwonie w miejscu jego połączenia z golenią znajduje się mimośród którym ustawia się kąt nachylenia sworznia zwrotnicy czyli pochylenie koła.Powinna być góra koła do środka.Wykręcasz smarowniczkę luzujesz śrubę skręcającą wahacz i w miejsce smarowniczki wkładasz klucz imbusowy, którym pokręcając zmieniasz kąt pochylenia zwrotnicy.