Strona 1 z 1

Biegi w zetorku 25

: 17 mar 2011, 10:36
autor: Tasiek28
Mam problem, a mianowicie chodzi o 4,5,6bieg i wstecznyII. nie wiem dlaczego ale nie mogę przejść na te szybsze biegi. może znajdzie się ktoś kto coś mi poradzi!

RE: Biegi w zetorku 25

: 17 mar 2011, 15:12
autor: Ursus
Być może coś z mechanizmem wybierania biegów. Bez zdjęcia pokrywy skrzyni i obejrzenia co tam się dzieje nic nie zrobimy.

RE: Biegi w zetorku 25

: 17 mar 2011, 18:30
autor: papiszon
Wystarczy odkręcić wieżyczkę. Może po prostu główka wybieraka jest na tyle wyrobiona, że wyskoczyła z wycięcia wodzików. To najbardziej prawdopodobna przyczyna.

RE: Biegi w zetorku 25

: 17 mar 2011, 19:37
autor: kombi
żeby przejści na biegi szybsze lub wolniejsze to trzeba wyluzować wajchę i na środku luzu z lekkim oporem wciskając ją przełączyć na szybsze lub wolniejsze
sam miałem ten problem ściągałem cały dekiel ,sprawdzałem co i jak tam jest i metodą prób i błędów [na sucho doszłem do tego [tz.techniki wbijania biegów ]

RE: Biegi w zetorku 25

: 17 mar 2011, 21:50
autor: papiszon
Właśnie dlatego, że masz wyrobioną główkę wybieraka to musisz dźwignię wciskać, żeby głębiej weszła w wycięcią wodzików, ale jak to opanowałeś to do jakiegoś czasu Ci wystarczy. W przyszłości nie obejdzie się bez regeneracji główki.

RE: Biegi w zetorku 25

: 18 mar 2011, 8:53
autor: Tasiek28
Właśnie pomyślałem o tym że to może wina główki wybieraka, więc naspawałem ją zobaczymy czy to coś da. Dodam jeszcze że kiedyś to mi działało ale jak zdiąem wieżyczkę żeby zrobić pod nią uszczelkę zaczął się problem.

RE: Biegi w zetorku 25

: 18 mar 2011, 11:33
autor: HARY
Jeżeli nie zastosowałeś właściwej grubości uszczelki to jest za duży lub za mały dystans niędzy pokrywami a tym samym główka wybieraka nie trafia tak jak powinna i jest problem, myślę, że trzeba dopasować uszczelkę i będzie dobrze.

RE: Biegi w zetorku 25

: 18 mar 2011, 12:04
autor: Tasiek28
Uszczelka była zrobiona z kawałka bristolu i położona na silikonie. Zdiąłem wieżyczkę i próbowałem wbić szybsze przełożenie za pomocą lewarka i sie nie dało natomiast gdy wziąłem miezel i młotek przy średnio mocnym uderzeniu udało się. (Dodam jeszcze że miezel opierałem na drugim wyżłobieniu bliżej silnika).Z powrotem żeby przejść na wolniejsze przełożenie nie ma problemu. Dodałbym foto tylko nie wiem jak

RE: Biegi w zetorku 25

: 18 mar 2011, 14:11
autor: HARY
Jeżeli przed wymianą uszczelki wszystko było OK a obecnie nie wchodzą to wskazuje na to, że jest to kwestia za grubej lub za cienkiej uszczelki, metodą prób i błędów próbowałbym dobierać uszczelkę.
Wyczyść główke oraz wodziki wysmaruj główkę i wodziki (kiedyś to się smarowało pastą do zembów) a następnie wkładaj biegi na białym powinno pokazać gdzie trzyma, będziesz widzial czy za wysoko czy za nisko, na pewno nie wkładałbym biegów za pomocą młotka napewno coś uszkodzisz.

RE: Biegi w zetorku 25

: 01 kwie 2011, 9:02
autor: Tasiek28
Po dłuższych niepowodzeniach, zdjąłem wreszcie pokrywę skrzyni i po gruntownych oględzinach okazało sie że na łączeniu skrzyni z sprzęgłem jest śrubka którą ustala sie docisk zapadki która z kolei odopwiada za samoczynne wyskakiwanie przełożenia. popuściłem ją nieco i teraz z lekkim oporem da sie przerzucić między dwoma przełożeniami. Dzieki wszystkim za zaangażowanie :)

RE: Biegi w zetorku 25

: 01 kwie 2011, 16:59
autor: HARY
Czasem drobna śrubka a tyle da do myślenia.