Strona 1 z 1

Lanz Bulldog

: 02 gru 2009, 20:15
autor: michciewicz23
Witam,
Ten lanz różni się od zwykłego. On ma 2 filtry powietrza? Gdzie on ma bak Czemu miało to służyć?
http://www.die-historischen.de/index.ph ... &Itemid=30
Pytam z czystej ciekawości.:bigrazz:

RE: Lanz Bulldog

: 02 gru 2009, 20:26
autor: rafal
To ciągnik drogowy tzw: Lanz-Eilbulldog. Moc ciągnika podniesiona do 55 KM przy zwiększonych obrotach z 630 do 750/ min. Skrzynia biegów również rózniła się od wersji rolniczej. Eilbuldog posiadał 5 przełożeń do przodu ( V max: 29,2km/h) i 1 wsteczny. Na 1 biegu mógł pociągnąc do 30 ton na drodze bitej. Zbiornik paliwa znajdował się z tyłu.

RE: Lanz Bulldog

: 02 gru 2009, 20:28
autor: michciewicz23
Wiem wiem, zastanawiał mnie tylko ten filtr bo widziałem też eilbulldogi taki jak zwykłe bulldogi, ale to chyba zwykłe przeróbki, nie?

RE: Lanz Bulldog

: 02 gru 2009, 20:31
autor: rafal
Tak to były przeróbki z rolniczego, a nawet powiedziałbym podróbki.

RE: Lanz Bulldog

: 02 gru 2009, 20:34
autor: michciewicz23
No dobrze, wiedzieć, teraz zajmę sie poszukiwaniami fotki takiego eilbulldoga od tyłu :smilewinkgrin:
Jak by koś posiadał to mile widziana :D

RE: Lanz Bulldog

: 02 gru 2009, 21:08
autor: Ursus
Rafał ma rację :)

Tutaj jest prospekt tego ciągnika, wraz z fotką od tyłu:

http://www.lanz-bulldog-homepage.de/src ... l_1938.pdf

RE: Lanz Bulldog

: 02 gru 2009, 21:25
autor: michciewicz23
ooo super, powiedźcie mi skąd wy macie takie rzeczy? :bigeek:



a czy masz więcej takiej literatury?

RE: Lanz Bulldog

: 12 lut 2010, 15:52
autor: vauxhall
Temat zakurzony juz,ale dopiero teraz go znalazlem.
Ursus Eilbulldog (doslownie pospieszny) trafia sie tez okreslenie w niemieckiej literaturze Express Bulldog.
Tak jak Rafal opisal-,,automobilowa ,,skrzynia biegow z piecioma przelozeniami do przodu plus wsteczny,obslugiwana jedna dzwignia,moc 55 ps, start na benzyne(po raz pierwszy zastosowany w tym ciagniku Lanz przed wojna) elektryczny rozrusznik,ogumienie 24x20 (rowniez blizniacze )220 litrow zbiornik pod siedzeniem,kabina w 2 wersjach-cabrio,i stala (festkabine)
Na dzien dzisiejszy -niemy zachwyt i szczyt marzen kolekcjonerow-z powodu znikomej ilosci istniejacych egzemplarzy krotkiej serii produkcyjnej.Obok sztandarowych unikatow z produkcji Lanz (z silnikiem dwusuwowym):
-Feldank 2 cylindrowy -zachowany 1 egzemplarz w Holandii(slynny spor
rodzinny pomiedzy 2 bracmi ktory kogo ma splacic aby stac sie
posiadaczem traktora)
-Knicklenker Allrad -15 konny z napedem na 4 kola-wyprodukawano
714 sztuk-zachowane w oryginale 2 szt.
( kopie produkowane w Gostyniu)
-Mops 8 ps -nie pamietam ile wyprodukowano-zachowane podobno tylko 6szt .w oryginale( mniejsza wersja 12 konnego (u nas nazwano ciagowka- w niemczech -zwolfte,albo kleine verdampfer
rowniez produkowane w gostyniu -8 i 12 ps)
-Raupenbulldog (kilka wersji gasienicowego) lanza-rarytas 55 konny
Planierraupe -buldozer z hydraulicznym! lemieszem.
W Belgii jedyny egzemplarz gasienicowego Lanz,poszerzonego,
zabudowanymi w tubach polosi zwolnicami-minimalna predkosc okolo
100 metrow na godzine-sluzyl do ciagniecia rozscielacza asfaltu w
programie budowy hitlerowskich autostrad (zrealizowanym)
-Bauernbulldog(werja z 2 -suwowym silnikiem,bardzo krotka seria
ciagnika lanz dla gospodyn ,ktorych mezowie byli na froncie- zabawka
dajaca sie uruchomic przez kobiete.
-istnieje rowniez kilka prototypow ktore nie weszly do produkcji,rownie
cenne ,dajace powody do dumy posiadaczom.



Podrobki.
W kilku postach przewija sie temat podrobek lanza na Eilbulldog.
Gwoli scislosci-produkowano kilka wersji Vehrkers Bulldog-komunikacyjny
wlasnie te wersje sa podrabiane przez posiadaczy lanzow.Oryginalny vehrker ma skrzynie jak tradycyjny Lanz-z 2 dzwigniami zmiany biegow, 3 plu1 polowe,3 plus 1 szosowe biegi.
kola 24x 20 cali,felgi 10 otworowe (jak u jelcza)
obudowa tylnego mostu jest zmniejszona,podwyzszenie predkosci uzyskano zmniejszajac srednice kola zebatego ( niescisle talerzowego).Innymi szczegolami ktore wyrozniaja ten ciagnik od innych to:wyjscie predkosciomierza ze skrzynii biegow,podwojna blokada trzonu kierownicy(2 zapadki)
oraz oczywiscie pomost kierowcy-wsiada sie wspinajac po stopniach
na wydluzonych az na przednie kola blotnikow.
Niektore wersje mialy rury wydechowe skierowane do tylu pod spodem pojazdu.
Wsrod niemieckich kolekcjonerow zapanowala moda na tego typu pojazdy,powodem jest min przesyt .. szuka sie czegos ,,apart,,
tym czyms jest stylizowanie ciagnika jako sprzetu do rekreacji i szczegolnego ,,schleppercamping,,-turystyka kempingowa,ciagnikowa.
Aby bic rekordy w szybkosci przemieszcania sie stosuje sie nawet kola 30 calowe.