Strona 22 z 61
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 01 lut 2012, 17:25
autor: Ursus
Głowica - to największa bolączka właścicieli Zetora.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 01 lut 2012, 17:28
autor: lapsus37
a i jeszcze jedno czy kierownica nie powinna lekko chodzić:? podczas jazdy bo u mnie pierońsko*pissed* ciężko na postoju i podczas jazdy praktycznie bez różnicy:o
ale czy tą głowice można kupić czy nie bo jeżeli nie to oznacza koniec dla mojego cudeńka

RE: Wszystko o Zetorze 25
: 01 lut 2012, 17:47
autor: drax
Mam na sprzedaż pozostałości po moim zetorze, w tym błotniki do A25, maske przód i na głowice, kierownice, pompę wodną, jarzmo prądnicy chyba też jest, teraz mam remont ale jak się uporam to wrzuce zdjęcie z ogłoszeniem. Jak coś pisz na pw, lokalizacja Śląskie, okolice Częstochowy.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 01 lut 2012, 17:58
autor: patryk98
Witam ponownie z racji że mowa o kierownicach podepnę się z moim pytaniem a chodzi mi o to czy zetory 25 miały różne długości kolumny kierowniczej ?Jeśli tak to jaka długość jest w bocianie?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 09 lut 2012, 11:53
autor: Wiesiek
Lapsus37 napisał, że głowica nawet z minimalnym pęknięciem nie nadaje się do dalszej eksploatacji. Tutaj akurat z tym bym polemizował. Już od dłuższego czasu poszukiwałem tej części i wszystkie jakie oglądałem miały właśnie to pęknięcie. Delikatna, mała, prawie niewidoczna gołym okiem ryska pomiędzy zaworami, przeważnie na pierwszym cylindrze. Nieraz trzeba było dobrze wyszczotkować to miejsce aby zobaczyć. Zawsze też miałem latareczkę i lupę...
No cóż, tam gdzie woda dostawała się do cylindra, spustoszenie jakie zrobiła widać było gołym okiem. Taka głowica nie nadaje się, ale gładką, równą na powierzchni można spróbować założyć. Jeśli do tej pory pracowała, to będzie nadal.
Przy okazji pytanie do starych wyjadaczy ( pst...młodych też); Przyszły oryginalne wtryski do mojego Zetorka. Jakie ciśnienie należy ustawić . Chcę oddać wtryski do regulacji i nie bardzo jestem pewien czy będą wiedzieć jakie ustawić ciśnienie.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 09 lut 2012, 12:30
autor: chrapek3011
Według instrukcji ciśnienie powinno wynosić 120Atm.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 09 lut 2012, 14:28
autor: lapsus37
też zauważyłem że po między zaworami jest mała ryska ale zetor wcześniej chodził można byłoby ją założyć ale jest w jednym gnieżdzie nadlewka która uniemożliwia domknięcie zaworu i co za tym idzie spadek kompresji i zetor nie pali na ten tłok dopiero na wysokich obrotach wraca do normy
ps nie wiecie czy w kaliszu można jeszcze można kupić głowice do zetora 25 *flower*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 09 lut 2012, 16:57
autor: Ursus
chrapek3011 napisał/a:
Według instrukcji ciśnienie powinno wynosić 120Atm.
A niektóre podają 125 atm. Ja mam teraz na 120 atm ustawione.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 06 mar 2012, 17:30
autor: lapsus37
witam dawno mnie nie było miałem troche pracy no i zima ale przejde do sedna sprawy mógłby mi ktoś powiedzieć jak ustawić popychacze i szczeliny na zaworach bo będe za jakieś 2 tygodnie głowice zakładał co prawda mam te popychacze nieprzestawione z poprzedniej głowicy ale nie wiem czy moge je założyć z powrotem czy musze je jakoś ustawić je inaczej
ps kupuje głowice od jakiegoś kolesia co mieszka 30 km od kalisz*lol*a w strone poznania to chyba nie ten z paczkowa jak myślicie
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 06 mar 2012, 17:55
autor: bossmann
zobacz na google maps czy paczkow jest po drodze ... bedziesz mnial pewnosc.*yes*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 06 mar 2012, 18:01
autor: lapsus37
dzięki a czy ktoś wie jak ustawić te popychacze
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 06 mar 2012, 20:23
autor: Ursus
Na zimnym luz zaworów 0,15 ssący i 0,20 wydechowy.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 mar 2012, 8:19
autor: lapsus37
dobra dzięki a jak wykręce całe wtryski to musze je jakoś ustawić czy coś a uszczelke to jak myślicie założyć miedzianą czy abestową dzięki za odpowiedzi *hilarious*
Drodzy retrotraktorzyści chce się z wami podzielić dobrą informacją otóż mój zetor wczoraj o godzinie 19 po skomplikowanej wymianie głowicy i ustawianiu popychaczy i kąta wtrysku zagadał*saycheese* co prawda za 2 razem ale zagadał za kolejnym już nie było problemu
mam jeszcze pytanie szukałem na forum ale nie znalazłem wie ktoś może jakie są wymiary oringów pod pedały hamulca i sprzęgła bardzo mi na tym zależy bo chce je jutro kupic i uszczelnić tylny most a i co może być jak z lewego bębna hamulcowego leci olej*hilarious*
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 mar 2012, 8:58
autor: grzegorz
co do oringów na sprzeglo i hamulec zmierz wałek w rowku i otwór w obudowie nie pamiętam rozmiaru ale kupilem o 0,5mm mniejsze za to grubsze ,z tym lewym bebnem bedzie wiecej pracy trzeba zdemontowac caly hamulec z lewej odkrecic tarcze na której montowane sa szczeki i w niej masz simering rozmiaru tez nie pamietam pewnie on tak cieknie
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 mar 2012, 15:47
autor: lapsus37
drodzy moi za wcześnie się cieszyłem okazało się że po zalaniu wodą non stop cieknie przy jednym kanale tam gdzie popychacz chodzi po mozolnych poszukiwaniach okazało się ze ta jest pęknięty kanał tam gdzie chodzi popychacz czy da się to jakoś naprawić pomocy:o
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 18 mar 2012, 21:40
autor: Ursus
Pewnie rurka stalowa, w której on pracuje przegniła. Trzeba by wstawić nową.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 19 mar 2012, 17:14
autor: lapsus37
a da się te rurki wymienić ktoś może dokonywał tej operacji na głowicy:?
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 19 mar 2012, 19:43
autor: Ursus
Nie robiłem tego więc nie podpowiem. Da się wymienić, ale nie wiem czy sobie sam poradzisz. Drandrzej chyba to przerabiał
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 20 mar 2012, 21:42
autor: agrohippika_pl
Teoretycznie każdy tokarz to zrobi, u mnie było to robione i rurki są miedziane o dość grubej ściance - sporo lepsze rozwiązanie moim zdaniem. Dodatkowo są rozklepane na końcu pobijakiem stożkowym.
RE: Wszystko o Zetorze 25
: 21 mar 2012, 8:29
autor: drandrzej
robiłem , działa
dotoczyć trzeba rurkę , ona ma 2 srednice - najlepiej zmierzyć z głowicy /a pooglądać ze starej rurki
stosowałem Loctite , po wciśniećiu rurki kulki po obu stronach , porzadny młot i "z czuciem " żeby się zagniotły , loctite doszczelnił i działa
ale słyszałem że miedziane sprawują się lepiej , - może być to prawda
numeru kleju Loctite nie pamiętam ,ale na forum mogłem podawać i gdzies się odnajdzie