URSUS C-45 1948rok
RE: URSUS C-45 1948rok
Polak potrafi i wszystko w tym temacie...
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: URSUS C-45 1948rok
trochę czasu minęło , wypiaskowany i zmontowany na czas transportu Ursus
pomalowany podkładem
mam nadzieję w tym tygodniu zwieźć do domu , i znów demontaż , mycie , .....
ale na chwilę wygląda jak Ursus :yes:
podkładu poszło 8 litrów , rozpuszczalnika 10 litrów , piaskowanie 11h , malowanie weekend 3 osoby (so+nd), montaż do stanu tymczasowego na kołach 1 dzień (2 popołudnia)
czasem podkładu sa 2 czasem 3 warstwy , w zależności jak pokrył
zdjęcia z telefonu , więc niestety - ze względu na warunki - głównie oświetlenie -kiepskie , ale przynajmniej widać że idzie do przodu
przednie zawieszenie wytulejowane , nowe swożnie , nowe łożyska w piastach , dobrze że Tadziu z rozwiertakiem był blisko(no ze 20 km) bo w zawieszeniu nowe tulejki trzeba było d swożni porozwiercać - ale jest gotowe przynajmniej
pomalowany podkładem
mam nadzieję w tym tygodniu zwieźć do domu , i znów demontaż , mycie , .....
ale na chwilę wygląda jak Ursus :yes:
podkładu poszło 8 litrów , rozpuszczalnika 10 litrów , piaskowanie 11h , malowanie weekend 3 osoby (so+nd), montaż do stanu tymczasowego na kołach 1 dzień (2 popołudnia)
czasem podkładu sa 2 czasem 3 warstwy , w zależności jak pokrył
zdjęcia z telefonu , więc niestety - ze względu na warunki - głównie oświetlenie -kiepskie , ale przynajmniej widać że idzie do przodu
przednie zawieszenie wytulejowane , nowe swożnie , nowe łożyska w piastach , dobrze że Tadziu z rozwiertakiem był blisko(no ze 20 km) bo w zawieszeniu nowe tulejki trzeba było d swożni porozwiercać - ale jest gotowe przynajmniej
RE: URSUS C-45 1948rok
No już ładnie wygląda
Takie fotki trochę tak tajemniczo wyglądają, jakby to jakiś tajny projekt był.
Takie fotki trochę tak tajemniczo wyglądają, jakby to jakiś tajny projekt był.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: URSUS C-45 1948rok
całkiem tajny nie jest , żonie się przyznałem
wygląda chwilowo , bo po przyjeździe znów na śrubki trzeba będzie demontować
skrzynia biegów musi być umyta w środku ,łożyska przeglądane ,....
ale już trochę radochy jest
wygląda chwilowo , bo po przyjeździe znów na śrubki trzeba będzie demontować
skrzynia biegów musi być umyta w środku ,łożyska przeglądane ,....
ale już trochę radochy jest
RE: URSUS C-45 1948rok
Łożyska wymieniasz?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: URSUS C-45 1948rok
w zależności od stanu
w skrzyni są łożyska z luzem C3 i C4 , luzów C4 dziś się nie stosuje , więc wymiana na C3 jedynie wchodzi w grę - stąd dość ostroznie podchodzę do spraw łożysk
*****************************************
Ursus już w domu , udało się wczoraj w nocy :
dzisiaj skrzynia biegów w górę , pokrywa musi być zdjęta i myjka + woda
podczas piaskowania do skrzyni dostał się piasek mimo zabezpieczeń i trzeba to wszystko wypłukać , dopiero potem mogę jechać na stanowisko demontażu
w skrzyni są łożyska z luzem C3 i C4 , luzów C4 dziś się nie stosuje , więc wymiana na C3 jedynie wchodzi w grę - stąd dość ostroznie podchodzę do spraw łożysk
*****************************************
Ursus już w domu , udało się wczoraj w nocy :
dzisiaj skrzynia biegów w górę , pokrywa musi być zdjęta i myjka + woda
podczas piaskowania do skrzyni dostał się piasek mimo zabezpieczeń i trzeba to wszystko wypłukać , dopiero potem mogę jechać na stanowisko demontażu
RE: URSUS C-45 1948rok
W Ursusie w skrzyni wszystkie są chyba C3? Tak mi się wydaje.
Ta lewa tylna opona na straty już spisana?
Ta lewa tylna opona na straty już spisana?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: URSUS C-45 1948rok
koła serwisowe
bombaj już na stanowisku - dziś myję wnętrze skrzyni biegów środkiem do mycia silników + woda ,ropowanie+woda, hamulce demontuję do końca bo musze uruchomić rolki w mechanizmie rozciągającym szczęki
co do luzów łożysk - musiałbym sprawdzić które jaki ma ,w silniku było cl4 na pewno
bombaj już na stanowisku - dziś myję wnętrze skrzyni biegów środkiem do mycia silników + woda ,ropowanie+woda, hamulce demontuję do końca bo musze uruchomić rolki w mechanizmie rozciągającym szczęki
co do luzów łożysk - musiałbym sprawdzić które jaki ma ,w silniku było cl4 na pewno
RE: URSUS C-45 1948rok
W silniku tak, ale odnośnie skrzyni nie ma C4 pasowania.
Odnośnie kół serwisowych - szkoda chyba tej opony oryginalnej tak pryskać farbą?
Odnośnie kół serwisowych - szkoda chyba tej opony oryginalnej tak pryskać farbą?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: URSUS C-45 1948rok
ona tak ładnie tylko z daleka wygląda, popryskali koledzy przy malowaniu podkładem
gdyby była w jakimś stanie dającym nadzieję na ratunek to oczywiście już by jej tam nie było
gdyby była w jakimś stanie dającym nadzieję na ratunek to oczywiście już by jej tam nie było
RE: URSUS C-45 1948rok
Heh no znając Twój zapał i dbałość to pewnie tak
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: URSUS C-45 1948rok
PILNIE POSZUKUJĘ
wodzika zmiany biegów - tego który z jednej strony rurki nic nie ma , z drugiej jest zapadka z łapka przesuwającą tryb (łapka jest tuz przy zapadce)
mój wodzik jest pęknięty i to on powodował cięzką prace skrzyni
osił który go wyciągał z krzaków musiał chyba walić w dżwignie czymś ciężkim że złamał ten wodzik - 1wszy raz widze taki popękany
Jacek Skansenowy ,Marek z Owieczek, Stanisław Tuchola nie mają
więc może tu ktoś się trafi i poratuje ?
wodzika zmiany biegów - tego który z jednej strony rurki nic nie ma , z drugiej jest zapadka z łapka przesuwającą tryb (łapka jest tuz przy zapadce)
mój wodzik jest pęknięty i to on powodował cięzką prace skrzyni
osił który go wyciągał z krzaków musiał chyba walić w dżwignie czymś ciężkim że złamał ten wodzik - 1wszy raz widze taki popękany
Jacek Skansenowy ,Marek z Owieczek, Stanisław Tuchola nie mają
więc może tu ktoś się trafi i poratuje ?
- SIKORSKI TUCHOLA
- Posty: 10
- Rejestracja: 13 lut 2007, 19:43
RE: URSUS C-45 1948rok
Andrzej jeszcze sprawdzę w innym miejscu i jak coś ,to odezwę się w tej sprawie.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
RE: URSUS C-45 1948rok
Ja mam jakieś wodziki tylko konkretnie nie wiem do którego wałka
RE: URSUS C-45 1948rok
dzięki koledzy ,
Fazer po opisie dojdziesz
w skrzyni są tylko 3 , każdy inny
1) rurka i na środku zamek+ łapka - polowe-szosowe
2) rurka na 1 końcu zamek na 2 łapka - R-1
3) rurka z 1 strony bez niczego z 2 łapka z zamkiem - 3-4 , ten właśnie mam peknięty
nie mam w domu kabla miniUSB żeby zdjęcia zamieścić
a to zdjęcia :
zobaczcie że jednak udało się zniszczyć zęby trybu zbierającego napęd z silnika (po lewej ) i zęby biegów - te zębatki na szczęście mam nawet niektóre po 2 na wszelki wypadek , choć nie chciałem ich brać
poniżej połamany (i wciąż nieznaleziony) wodzik
sam sobie odpowiadam , ale trudno
zrobiłem 180 km i mam wodzik !
drożej wyniosło paliwo niż część , ale jest , jakoś nie mogłem wytrzymać
Fazer po opisie dojdziesz
w skrzyni są tylko 3 , każdy inny
1) rurka i na środku zamek+ łapka - polowe-szosowe
2) rurka na 1 końcu zamek na 2 łapka - R-1
3) rurka z 1 strony bez niczego z 2 łapka z zamkiem - 3-4 , ten właśnie mam peknięty
nie mam w domu kabla miniUSB żeby zdjęcia zamieścić
a to zdjęcia :
zobaczcie że jednak udało się zniszczyć zęby trybu zbierającego napęd z silnika (po lewej ) i zęby biegów - te zębatki na szczęście mam nawet niektóre po 2 na wszelki wypadek , choć nie chciałem ich brać
poniżej połamany (i wciąż nieznaleziony) wodzik
sam sobie odpowiadam , ale trudno
zrobiłem 180 km i mam wodzik !
drożej wyniosło paliwo niż część , ale jest , jakoś nie mogłem wytrzymać
- klusek-rolnik
- Posty: 625
- Rejestracja: 20 lis 2007, 13:03
RE: URSUS C-45 1948rok
No to pogratulować zdobyczy Panie Andrzeju... Jaki teraz etap składania Ursusa?
RE: URSUS C-45 1948rok
dziś czyszczenie i składanie całości jeśli pożyczę od kogoś myjkę ciśnieniową - moja nie przeżyła zimy (i psich zębów )
<br><br><br><br>skrzynia poskładana , wreszcie wszystko działa jak należy :
te świecące tryby to te które zostały(2) , "nowe"- to te z nalotem rdzy(5)
co ciekawe tryby pojedyncze są symetryczne - zatem gdy wytrą się ząbki z 1 strony - mozna je obrócić , mimo lat i prostoty konstrukcji jest ona jednak precyzyjna***************************************************
powolutku ,ale idzie :
dekiel tylny skrzyni korbowej + zębatka przenosząca napęd
w tle Kajtek ze swoim plastikowym kluczem - każda pomoc się przyda
oryginalny pierścień uszczelniający wałka kolumny kierowniczej - filc
skrzynia korbowa zmontowana ze skrzynią biegów , łożyska koła przekazującego napęd zatowotowane , gniazdo swożnia w skrzyni korbowej wytulejowane - tryby tym razem zachodzą na siebie całe (a widać że poprzednio pracowała 2/3 powierzchni bo reszta była poza zębatką - kwestia doboru grubości podkładek ustalającychj na swożniu - dobre pomiary + 2 podejścia i jest )
<br><br><br><br>skrzynia poskładana , wreszcie wszystko działa jak należy :
te świecące tryby to te które zostały(2) , "nowe"- to te z nalotem rdzy(5)
co ciekawe tryby pojedyncze są symetryczne - zatem gdy wytrą się ząbki z 1 strony - mozna je obrócić , mimo lat i prostoty konstrukcji jest ona jednak precyzyjna***************************************************
powolutku ,ale idzie :
dekiel tylny skrzyni korbowej + zębatka przenosząca napęd
w tle Kajtek ze swoim plastikowym kluczem - każda pomoc się przyda
oryginalny pierścień uszczelniający wałka kolumny kierowniczej - filc
skrzynia korbowa zmontowana ze skrzynią biegów , łożyska koła przekazującego napęd zatowotowane , gniazdo swożnia w skrzyni korbowej wytulejowane - tryby tym razem zachodzą na siebie całe (a widać że poprzednio pracowała 2/3 powierzchni bo reszta była poza zębatką - kwestia doboru grubości podkładek ustalającychj na swożniu - dobre pomiary + 2 podejścia i jest )
RE: URSUS C-45 1948rok
Ładnie idzie i co najważniejsze do przodu
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2786
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: URSUS C-45 1948rok
Andrzej zaczął produkcję seryjną C 45.
RE: URSUS C-45 1948rok
ja czekam jak otworzy produkcje seryjna małego Lanza B)Jacek ze Skansena napisał/a:
Andrzej zaczął produkcję seryjną C 45.