Strona 3 z 4

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 11 sty 2014, 19:08
autor: Bolszewik
Dzięki, ale poszukam czegoś gotowego. Chcę by były trzy otwory wejście, wyjście i spust kondensatu w dnie.
Jak nie znajdę to skrócę butle po CO2 - mam kilka.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 11 sty 2014, 19:19
autor: Wicher
Hmmmmm, pasowałoby znaleźć złom z częściami do ciężarówek i tam szukać....
One miały świetne, maleńkie zbiorniczki do powietrza - szczególnie te nowsze.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 11 sty 2014, 19:53
autor: Bolszewik
Poszukam, popytam ....
Ostatecznie coś będę sam robił, ale pospiechu nie ma.

Mam na zbyciu oryginalną rosyjską sprężarkę do T-25, niestety jest uszkodzona. Chętnie zamienię ją na zestaw naprawczy cylinder, pierścienie i tłok do HS-11.

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 2873897842

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 11 sty 2014, 20:06
autor: Wicher
Może mi jakiś baniak w ręce wpadnie, będę dawać znać ;)

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 12 sty 2014, 9:18
autor: Bolszewik
Dzięki, max 10.

*****

Rozkręciłem sprężarkę ....
Cylinder jest podrapany *no*
Tłok chyba nominał bo ma nabite 60,0
Pierścienie >>wyglądają<< na nowe.

Teraz pytanie co z tym dalej robić ?

Nowy cylinder to prawie 150 zł (wg. allegro), zatem ile trzeba dać za szlif ?
Z tego co wiem szlify są 60 - 60,5 - 61.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 12 sty 2014, 10:09
autor: pop
Jeśli masz nominalny tłok,to moim zdaniem lepiej kupić nom.cylinder.Szlif+nowy tłok z pierścieniami,to pewnie podobne koszty,no i jeśli się okaże,że"wyda"ostatni szlif,to też mocno Cię ograniczy.Jeśli rysy nie są głębokie wystarczy honowanie.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 12 sty 2014, 11:09
autor: chrapek3011
pop napisał/a:
Jeśli masz nominalny tłok,to moim zdaniem lepiej kupić nom.cylinder.Szlif+nowy tłok z pierścieniami,to pewnie podobne koszty,no i jeśli się okaże,że"wyda"ostatni szlif,to też mocno Cię ograniczy.Jeśli rysy nie są głębokie wystarczy honowanie.
Dziś nikt się nie bawi w szlify przy małych sprężarkach.To ograniczenie to można zastosować przy szlifach typowo silnikowych.

Wystarczy policzyć zakup części,plus transport,wysyłki...

Zacząć należy od przymiarki nowych pierścienia i ewentualnie tłoka...

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 12 sty 2014, 11:31
autor: Bolszewik
Cylinder jest nominał - 60,0.
Zapytam jutro w sklepie o pierścienie 60,5 (I szlif) czy są i za ile.
Potem pójdę do ZDZ kiedyś podobno robili szlify i zapytam ile by ewentualnie chcieli.

Podejrzewam jednak że skończy się to zakupem nowych pierścieni i nominalnego cylindra.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 12 sty 2014, 13:01
autor: chrapek3011
No i to jest i tak najlepsze rozwiązanie.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 12 sty 2014, 14:00
autor: Bolszewik
No to jeszcze jeden problem.
Okazuje się że moja sprężarka ma na tłoku trzy pierścienie uszczelniające i jeden olejowy (pod sworzniem).
Tłok z allegro ma dwa pierścienie uszczelniające + jeden olejowy (nad tłokiem).

http://allegro.pl/pierscienie-sprezark ... 68641.html
http://allegro.pl/kompletny-tlok-spreza ... 21963.html

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 0097275986

*helpless*

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 12 sty 2014, 14:15
autor: Wicher
Ech, cóż, to zakładać mus i nowy tłok.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 12 sty 2014, 14:36
autor: pop
Pierścień zgarniający umieszczony w górnej części tłoka jest lepszym rozwiązaniem,ponieważ smarowana jest większa powierzchnia szyjki tłoka co owocuje mniejszą skłonnością do przytarć.Myślę,że stare rozwiązanie też dobrze się sprawowało i specjalnie bym się tym nie przejmował.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 13 sty 2014, 17:45
autor: Bolszewik
Zestaw naprawczy: cylinder, tłok, pierścienie, uszczelki, króciec głowicy, rurka - 200 zł.
Jutro części mają być na miejscu, poskładam zobaczymy co wyjdzie.


*****


Rozebrałem dziś drugą sprężarkę, oryginał rosyjski od T-25.
Wspominałem wcześniej że ma pęknięty korpus i ktoś nieudolnie próbował go kleić.

Po rozebraniu i wyczyszczeniu wygląda to tak:

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 0078284770

Pytanie do znawców tematu kleić, spawać, szukać nowego korpusu ?

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 13 sty 2014, 19:09
autor: chrapek3011
Ja osobiście wolę elementy pełnowartościowe,nie naprawiane...to nawet by źle wyglądało.

Polecam szał wymieniania!

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 13 sty 2014, 19:31
autor: Wicher
Dasz radę to pospawać bez problemu.

Sławek, ja też jestem za wymianą ale jak nie ma części to się robi...

Mam takiego spawacza w swoich stornach który nawet wyszczerbione silniki od motocykli spawa tak że nie ma śladu.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 13 sty 2014, 20:09
autor: Bolszewik
Znalazłem takie info:

To jest sprężarka a29.03.000 prod ZSRR z autobusów m.in Paz.

Niestety zakup korpusu będzie raczej trudny, ale poszukam.

Spawał sam na pewno nie będę choć mam czym, bo nie umiem Al.
Co do klei to niby piszą że są niezawodne ale ....
Poszukam spawacza ....

Ponadto sprężarkę trzeba nieco przerobić. Jest ona smarowana z zewnątrz pod ciśnieniem w "panewkę". Cudzysłów nie jest przypadkowy. Korbowodo-panewka (jednolity odlew) jest łamany i skręcany. Ponoć wystarczy wywiercić otwór od spodu i wlać tyle oleju by korbowód w DMP klepał w lustro oleju by zapewnić odpowiednie smarowanie.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 13 sty 2014, 22:49
autor: pop
Dobre kleje widziałem tylko w reklamach w praktyce zawsze była to większa lub mniejsza kicha.Miejsce jest łatwe do naprawy i można pospawać,choć spawanie takich stopów,to też trochę loteria.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 13 sty 2014, 23:34
autor: chodkii
ja bym to skleił patrząc na solidną podstawę. Połączenie nie przenosi za bardzo obciążeń a ma tylko uszczelnić wyciek powinno trzymać.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 14 sty 2014, 7:40
autor: Wicher
Bolszewik, zajrzyj do tematu "sprzęt warsztatowy wichra" ta sprężarka która siedzi w moim kompresorze ma rozwierconą właśnie dolna panewkę :D

W oryginale w pokrywce siedziała zawleczka która bełtała olej, ja wywaliłem zawleczkę i rozwierciłem panewkę, bo olej chlapał wszędzie tylko nie na wał.

Korpusu nie masz co kleić, bo wstrząsy zrobią swoje... to musi być pospawane i to porządnie.



A co do baniaka to przypomniałem sobie - leć do hydraulicznego sklepu po naczynie wzbiorcze ;)

Są takie co i po 10 litrów mają.

RE: Sprężarka i układ hamulcowy w T 25

: 14 sty 2014, 19:36
autor: Bolszewik
1. Sprężarka HS-11 czyli kolejna porażka ....

Zamówiłem wczoraj cylinder i dziś przyszedł, niestety nie pasują rozstawy śrub pod głowicę.
Albo nową głowica (50 zł) albo dostosować pilnikiem.

https://picasaweb.google.com/1167188366 ... 5201658690

Tłok który kupiłem ma inną długość sworznia, pojechałem kupić nowy niestety wykonany jest tak źle (sworzeń wpada w tłok i panewkę do tego ma rysy wzdłużne na ok 0,1 mm głębokości) że lepiej utnę stary. Co prawda nosi ślady użytkowania, ale nie ma progu.
Zamówiłem nowy oryginalny sworzeń zobaczymy co przyjdzie.

Oczywiście uszczelek brak więc sobie musiałem dorobić.

https://picasaweb.google.com/116718836 ... 0708023570

2. Zbiornik jaki potrzebuję musi mieć pojemność ok. 5l, przymierzałem 7,5l i jest na styk. Niestety jest to zbiornik po gaśnicy więc ma tylko jeden duży otwór. Może coś się trafi na złomie.

3. Ruską sprężarkę postanowiłem jednak skleić. Wiem że lepiej pospawać, ale za 100 zł to wolę zaryzykować klejenie, tym bardziej że kolega użyczył mi kleju którym sam naprawiał blok.