Remont Zetora 25K

Tutaj relacjonujemy tylko przebieg prac restauracyjnych naszych ciągników i maszyn, a wszelkie porady itd. opisujemy w dziale Porady i wskazówki
Awatar użytkownika
drandrzej
Posty: 2016
Rejestracja: 29 paź 2007, 23:28

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drandrzej »

zawsze były muszelki na export
miejscowo gdy lokalni chciali kabiny - były i inne podobne do suprowych - ale czy to fabryka czy prywatne wytwórnie - nie wiem - stawiam raczej na wytwór prywatny bo jakoś w literaturze nie spotkałem innych błotników jak muszelkowe
Awatar użytkownika
Ursus
Posty: 12223
Rejestracja: 16 cze 2006, 11:31
Lokalizacja: Oborniki Śląskie
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: Ursus »

Andrzej ma racje, choć duża ilość bardzo podobnych błotników w Czechach skłania do tego, że to chyba raczej była jakaś seryjna produkcja. W Polsce jednak wszystkie miały muszelki, nie licząc tych przywiezionych w ostatnich latach z Czech.
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Tak myślałem, sporo oglądałem filmików z Czech na youtube'ie z tąd pojawiła się ta wątpliwość.

Z elektryką doszedłem do ładu, problemem była "przypieczona" stacyjka, a że miałem od c330 to takową kupiłem. Zetorkowej nie mogłem nigdzie dostać, chociaż wydaje mi się, że cała instalacja jest od c330.

Drążek pospawany, ale z braku rury o większej średnicy, tylko jest zespawane na zewnątrz. Jutro postaram się zrobić fotki po pracy zetorka :)



Od pewnego czasu zaczął mi cieknąć olej z pod dekla zaworów. podejrzewam, że winna będzie uszczelka, ale macie jakieś pomysły ? Będzie można dostać tą uszczelkę, czy samemu dorobić muszę ?
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: damber »

Drax jak okaże się, że to uszczelka to tu możesz kupić :
http://www.allegro.pl/item940147644_usz ... or_25.html



Chyba źle zrozumiałem. Chodzi Ci o uszczelke pod głowice, albo pod osłone zaworów. Jeśli pod osłone zaworów to możesz zrobić z szarej grubej tektury i posmarować z obu stron silikonem (jest taki na 300'C koloru czerwonego).
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Ja mam na myśli pokrywę zaworów, a nie uszczelkę pod głowicą, a pod pokrywę jak mniemam jest inna.
Awatar użytkownika
damber
Posty: 2568
Rejestracja: 29 lis 2009, 19:18
Kontakt:

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: damber »

Mój błąd, źle zrozumiałem. Spróbuj z tym silikonem naprawde jest dobry. Nawet możesz posmarować starą uszczelke, jeśli nie będzie zbytnio podarta i zpowrotem przykręcić pokrywę-będzie trzymać :yes:
Facebook. old URSUS tractor
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Zobaczę w jakim stanie będzie uszczelka, jeżeli coś mi się nie będzie podobać to niedaleko mnie dorabiają uszczelki, jadę z pokrywą i dorobię, nie ma co kombinować tylko zrobić konkretnie i mieć spokój.
Awatar użytkownika
krzmaz7
Posty: 410
Rejestracja: 27 lip 2008, 10:49

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: krzmaz7 »

A ja sądzę, że dobry sylikon załatwi sprawę lepiej niż jakakolwiek uszczelka, tym bardziej, że uszczelkę pod pokrywę zaworów do Zetora 25 nie tak prosto dorobić (bardzo łatwo można ją przerwać).
bart567
Posty: 56
Rejestracja: 24 wrz 2009, 0:26

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: bart567 »

A ja sądzę, że dobry sylikon załatwi sprawę lepiej niż jakakolwiek uszczelka, tym bardziej, że uszczelkę pod pokrywę zaworów do Zetora 25 nie tak prosto dorobić (bardzo łatwo można ją przerwać).
Ja mam mieszane uczucia co do tego rozwiązania. Nigdy po uszczelnieniu pokrywy zaworów sylikonem nie udało mi się uzyskać zadowalającego efektu. Ostatnio kupiłem mate z gumy temperaturo i olejoodpornej i z niej wyciąłem uszczelkę. Jak narazie ten patent sprawdza się bardzo dobrze, trzeba tylko uważać aby jej nie przeciąć przy dokręcaniu pokrywy.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Zobaczę jak to będzie wyglądało po odkręceniu, na razie mam wycinkę w lesie i nie mam jak za to się wziąć, jak rozkręcę to wtedy od razu trzeba zrobić uszczelkę albo coś myśleć, ale wkrótce za to się wezmę.



Ok dzisiaj testowo zapiąłem pług do mojego zetorka, oczywiście nie był idealnie ustawiony, bo pierwszy raz orałem, ale problem był tak, że nawet na paru cm orki ciągnik tracił obroty, czytałem gdzieś na jakiś forum, że jakoś pompę się przestawia na jakieś tryby, jeżeli tak to jak to wykonać w mojej pompie (od c330) ?
Mam jeszcze pytanie, ile może kosztować pompa oryginalna do tego zetorka ? Albo jak wyregulować tą pompę którą mam, da się to jakoś dobrze zgrać czy szukać oryginalnej ?

Jak dzisiaj zauważyłem to problem jest taki nawet, żę gdy jadę pod górkę niedużą, to na 3 terenowej go przydusza, tak jak by dostawał za mało paliwa.



Jeszcze pytanie, ile może kosztować pompa wtryskowa do niego oryginalna ?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: marek »

Posprawdzaj czy nie masz wody w odstojnikach i filtrze paliwa bo jeżeli do tej pory było dobrze to niewarto grzebać w silniku
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Tzn ja go zimą kupiłem, pierwszy raz orałem nim. Jeżeli np. chodzi o wyrywanie drzew, gdzie jest potrzebna tylko chwile większa moc to jest ok, ale kiedy jest np jakaś dłuższa droga to brakuje mu mocy, nawet nie dymi na czarno, tylko go dusi.
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: marek »

Brakuje mu paliwa .Gdzieś jest przypchany układ dojścia paliwa.Sprawdż wszystko od kranika po pompę. Możesz mieć np. uszkodzony zaworek w pompce paliwa.Objawy są typowe na mały ,,zryw " paliwa mu starcza bo zdąży go napompować a na stały pobór np. droga, orka już nie,bo przepływ jest za mały.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Pompki przy pompie nie mam :/, nie wiem czy jutro dam rade, ale jak nie to we wtorek biorę się czyszczenie układu paliwa. Jeżeli chodzi o filtr paliwa, to domyślam się, że się go czyści, czy jest możliwość zastosowania jakiegoś innego filtra jednorazowego ?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: marek »

W zasadzie wszystkie wkłady filtra paliwa są wymienne .Poprostu się ich nie czyści.Nie znam konkretnie tego silnika ,ale skoro ciągniki te wciąż jeżdżą to znaczy że części czy wkłady są wciąż dostępne lub coś można dobrać Sprawdż na stronie firmy Filtron ,lub w swojej Agromie.Nie masz pewnie ręcznej pompki paliwa ale machaniczna musi być Oczywiście zanim zaczniesz cokolwiek rozbierać w pompce sprawdż najpierw czystość układu . Ponieważ nie masz ręcznej pompki żeby ułatwić odpowietrzenie układu po czyszczeniu i wymianie wkładu filtra najpierw przed naprawą odpal silnik i nagrzej go .Filtr przed złożeniem zalej paliwem.Ułatwi ci to odpowietrzenie układu przy użyciu rozrusznika.Silnik szybciej ,,zaskoczy"
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

wymieniłem filtr, przeczyściłem układ, jest trochę poprawy, ale jednak też go dusi, jak np widziałem filmik jak 3 zetory wyciągają przyczepę drzewa pod górkę, to nie dusiło ich tylko się kopały, a mój normalnie zdycha :/, czy problem może być w pompie ?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: marek »

Moim zdaniem problem tkwi w paliwie. Może ci gdzieś ssie powietrze?No i sprawdż zaworki w pompce podającej paliwo.Niestety nie wszystkie problemy da się ocenić na odległość.Podaję ci te podstawowe.Jak długo on pracuje w miarę normalnie ? Czy jest to tylko siła rozpędu ?Czy choć przez chwilę czuć że ciągnie?Masz nieorginalną pompę a więc jeżeli jest to tylko siła rozpędu to niestety będziesz musiał sprawdzić wszystkie ustawienie.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

tak, do rozpędu jest siłą, ale później wyraźnie słabnie, powietrza raczej nie łapie, zakładałem wszędzie nowe uszczelki i podkładki miedziane, jeżeli coś było przykręcane. A o jakich ustawieniach mówisz ?
Awatar użytkownika
marek
Posty: 1559
Rejestracja: 22 gru 2009, 22:06

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: marek »

Słabnie na wyższych biegach? To poprostu jest słaby Sprawdż wyprzedzenie wtrysku .Może być za póżny, oraz dawkę paliwa .Może być zbyt mała. Piszesz jak słabnie to nie dymi więc nie ma za dużo paliwa.Jeżeli lekko odpala to wtryski i kompresję ma raczej dobre.Zobacz też czy nie blokują mu hamulce.Więcej pomysłów na odległość nie mam.Może wrzóć go na yutube to coś da się zobaczyć i usłyszeć.
Awatar użytkownika
drax
Posty: 438
Rejestracja: 21 paź 2009, 19:17

RE: Remont Zetora 25K

Post autor: drax »

Doszedłem co było, a konkretnie to lewe powietrze. Wczoraj orałem z górki na 3 polowej, a pod górkę na 2, tyle, że płytko., dzisiaj było to odpowiednio 1 pod górkę i 2 z górki. Bardzo dziękuję za odpowiedzi i pomoc w identyfikacji problemu.<br><br><br><br>Przejeździłem dzisiaj trochę Wladimircem na zrywce w lesie, i zauważyłem, że w nim gdy nawet jechałem z drzewami to pod górkę dałem gaz i szedł dalej, nie dusiło go. U mnie jest coś takiego, że nawet gdy jedzie pod górkę sam to go potrafi zdusić. Nie wiem czy tak jest w tych ciągnikach, ale gdy np. ciągnę drzewo i zdejmę nogę z gazu tak do połowy, to już nie wejdzie na obroty. Muszę się zatrzymać podkręcić obroty i dopiero wtedy idzie przez jakiś czas i powoli schodzi z obrotów, dusi go. Nawet gdy dzisiaj testowo ruszyłem z 3 szosowej na równej powierzchni to ruszył, i zaczął się dusić aż zgasł, nawet gdy dawałem gaz to i tak nie wchodził na obroty.

Jak tylko przetworzy mi się filmik na youtube'ie to dodam link, jest tam moment odpalania i gazowania silnika, posłuchajcie czy on w miarę dobrze chodzi, czy raczej nie.



http://www.youtube.com/watch?v=C9AleDl2_fk

Nie wiem czy już przetworzny, niby jest napisane, że tak ale mi wyświetla błąd.

Przepraszam za brak url, zapominam tagować, większość for dodaje samo tagi.

Dodatkowo mam kolejne pytanie, czy jest tutaj jakiś fachowiec od Bocianów z okolic Częstochowy i znalazł by trochę czasu by zobaczyć mojego zetora ? Co do transportu to nie ma problemu.
ODPOWIEDZ