Zetor 3011
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Zero jest zaznaczone jako zero i kreska,a początek wtrysku jako trzy kreski.Trzeba zgrać kreskę zero na kreskę obudowy skrzyni,o której pisałem wyżej i jest GMP.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Dobra już zmniejszyłem te luzy, łapy to teraz mam takie czarne no ale nic. Filmik przedstawiam prace silnika, zdaje mi się że jest trochę lepiej, przy okazji dałem pokrywy do malowania na niebiesko. Teraz czekam na opinie fachowca...
http://www.youtube.com/watch?v=9K3lrAc58r0
http://www.youtube.com/watch?v=9K3lrAc58r0
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
No,puka...ja to musiałbym sam,filmik nie odda nigdy tego co jest normalnie.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Silnik chyba nie ma Ciśnienia.
Czy przy wymianie panewek korbowodu, należy o czymś pamiętać czy wystarczy tylko kupić nowe, tamte zdjąć i założyć te nowe. Jak one są tam mocowane? Czy od C-360 pasowały by? Czy pomogło by to trochę na ciśnienie?
Czy przy wymianie panewek korbowodu, należy o czymś pamiętać czy wystarczy tylko kupić nowe, tamte zdjąć i założyć te nowe. Jak one są tam mocowane? Czy od C-360 pasowały by? Czy pomogło by to trochę na ciśnienie?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Na wał z rysami i przytarciami nie zakładałbym nowych panewek,bo to nic nie da,a nowe wyśrutuje błyskawicznie i będzie to samo,albo jeszcze gorzej,pomijając fakt obrócenia panewki w stopie lub korbie.Panewki główne i korbowe oraz półpierścienie pasują od C-360,tylko odpowiednio mniej.
Jakie jest ciśnienie po rozruchu na zimnym silniku?
Jakie jest ciśnienie na gorącym silniku,czyli te 85-95 stopni?
Jakie jest ciśnienie po rozruchu na zimnym silniku?
Jakie jest ciśnienie na gorącym silniku,czyli te 85-95 stopni?
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Dokładnego ciśnienia Ci nie podam bo jeszcze zegaru nie podłączyłem, sęk jest w tym że nie wiem od czego będzie pasować przewód do niego. Tak samo z temperaturą.
Powiem tyle że zaraz po rozruchu jak podłączyłem czujnik od C-360 to lampa się paliła, to pewnie jest kiepsko,no ale trudno, tyle co on będzie użytkowany to może da rade. Bo to jedynie obkosić rozdrabniaczem jakieś tak na oko 1,5ha trawy i zaorać ogródek, ale naprawdę nie wiem ile on może mieć, ale mały jest bardzo. Chciałem zaorać jeszcze 0,5ha łąki po sadzie, no ale on chyba nie da rady i w dodatku dużo pali, nie wiem dla czego. Czy ustawianie kątu wtrysku jest trudne, czy samemu dałbym radę czy lepiej fachowca.
Powiem tyle że zaraz po rozruchu jak podłączyłem czujnik od C-360 to lampa się paliła, to pewnie jest kiepsko,no ale trudno, tyle co on będzie użytkowany to może da rade. Bo to jedynie obkosić rozdrabniaczem jakieś tak na oko 1,5ha trawy i zaorać ogródek, ale naprawdę nie wiem ile on może mieć, ale mały jest bardzo. Chciałem zaorać jeszcze 0,5ha łąki po sadzie, no ale on chyba nie da rady i w dodatku dużo pali, nie wiem dla czego. Czy ustawianie kątu wtrysku jest trudne, czy samemu dałbym radę czy lepiej fachowca.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Żeby nic się nie stało,(ale tu chyba jest raczej już wał do szlifu i panewki do wymiany),to powinien mieś przynajmniej 0,5 Atm na wolnych i 1,5 Atm przy 1800-2200.Tak,tak...nie pomyliłem się...silnik Majorka przy nowym albo szlifowanym wale powinien mieć na wolnych 1,5-2,2 Atm a na 1800-2200 między 4-4,5 Atm.Znam te silniki z doświadczenia i przy tak niskim ciśnieniu jak powyżej napisałem jeszcze powinien pracować poprawnie.
Gwint czujnika ciśnienia oleju jest 10 x 1 i tu pasuje rurka z wkrętką od Ursusa C-385 bądź któregokolwiek z serii ciężkiej od zegara ciśnienia oleju.
Kąt wtrysku ustawisz sam,według wskazówek zawartych w instrukcji napraw C-360.
Gwint czujnika ciśnienia oleju jest 10 x 1 i tu pasuje rurka z wkrętką od Ursusa C-385 bądź któregokolwiek z serii ciężkiej od zegara ciśnienia oleju.
Kąt wtrysku ustawisz sam,według wskazówek zawartych w instrukcji napraw C-360.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
To możliwe, bo u mnie był jak go kupiłem też czujnik oleju od C-360 i tam jest redukcja, to pewnie bez niej jak założę to będzie pasować, a od czego by pasowała linka od dekompresji (odprężnika). Czyli na wolnych kontrolka nie powinna się palić, czy na 0,5atm się właśnie zaczyna palić, bo nie pamiętam, w C-360 naszej to się non stop paliła to nie wiem.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Czujnik od C-360 powinien się wkręcać do bloku bez jakiejkolwiek redukcji,bo Zetory i Ursusy mają takie same gwinty M10 x 1.Kontrolka powinna się zapalać poniżej 1,5 Atm.Lampka nie powinna się palić w całym zakresie obrotów.Jeszcze można się ratować stosując przystawkę z filtrem olejowym wymiennym.Można przez to zyskać 1-1,5 Atm.
Linkę musisz od czegoś dobrać albo dorobić.U nas rzecz nie do zdobycia.
Linkę musisz od czegoś dobrać albo dorobić.U nas rzecz nie do zdobycia.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Te co ma C-360, ona pasuje bez żadnych przeróbek?
Z tą lampką to przy tym minimalnym ciśnieniu "0,5 Atm na wolnych i 1,5 Atm przy 1800-2200" to powinna się palić cały czas? Napisałeś "Kontrolka powinna się zapalać poniżej 1,5 Atm" to chyba palić się powinna.
To u mnie z tym gwintem jest coś powalone bo mam tam redukcję nie wiem z jakiego na jakie, wiem tylko że sam czujnik ma za mały gwint jak bez redukcji, a sama redukcja się ciężko wkręca, no ale chyba to nie stanie na przeszkodzie przy tym przewodzie, bo przewód też ma ten gwint M10 x 1? To jak z redukcją wchodzi ten czujnik to i przewód powinien wejść.
Z tą lampką to przy tym minimalnym ciśnieniu "0,5 Atm na wolnych i 1,5 Atm przy 1800-2200" to powinna się palić cały czas? Napisałeś "Kontrolka powinna się zapalać poniżej 1,5 Atm" to chyba palić się powinna.
To u mnie z tym gwintem jest coś powalone bo mam tam redukcję nie wiem z jakiego na jakie, wiem tylko że sam czujnik ma za mały gwint jak bez redukcji, a sama redukcja się ciężko wkręca, no ale chyba to nie stanie na przeszkodzie przy tym przewodzie, bo przewód też ma ten gwint M10 x 1? To jak z redukcją wchodzi ten czujnik to i przewód powinien wejść.
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
No jak już ten silnik jest tak wyjechany to powinna się palić cały czas.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
To ten przewód od ciśnienia będzie pasował? Z tą redukcją jak pasuje czujnik ciśnienia?
No ,a ta przystawka do filtru oleju będzie pasować od C-360, bez przeróbek?
No ,a ta przystawka do filtru oleju będzie pasować od C-360, bez przeróbek?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Jest do kupienia specjalny zestaw na filtr wymienny,bez przeróbek,bo przekładka to nie przeróbka.Ja mam taki zestaw w swoim Majorku,ale nie założony ze względu na niskie ciśnienie,tylko po prostu lepszy w obsłudze podczas wymiany oleju.
Jak masz czujnik od 360 to przewód od zegara od 385 i po sprawie.
Jak masz czujnik od 360 to przewód od zegara od 385 i po sprawie.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Ile taki zestaw kosztuje? On obniża ciśnienie czy podnosi?
Jak coś to jak pytać o coś takiego, czy da się to kupić na np.allegro?
Jak coś to jak pytać o coś takiego, czy da się to kupić na np.allegro?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Zestaw kosztuje około 150 zł.Nikt Ci nie powie w sklepie,że podnosi ciśnienie.Ja to wiem i inni co zmieniali,że podnosi.Na wymiennych są mniejsze opory,przez co ciśnienie wyższe.A na szeregowym oryginalnym,jeszcze zasyfionym jest jak jest.Ale jak wał z panewkami i pompa skończona to i tak nic już nie pomoże.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Kurde drogo. Sie zobaczy, może się kupi ,ale drogę bardzo.
Byłem w sklepie i zapytałem o ten przewód od zegara ciśnienia oleju z C-385 no i nie mieli był tylko metalowy, czy to ma być metalowy? Po ile one są u Ciebie?
Czy Majorek miał gdzieś na sobie napisane poszczególne położenia dźwigienek na pokrywie skrzyni i układu biegów?
Byłem w sklepie i zapytałem o ten przewód od zegara ciśnienia oleju z C-385 no i nie mieli był tylko metalowy, czy to ma być metalowy? Po ile one są u Ciebie?
Czy Majorek miał gdzieś na sobie napisane poszczególne położenia dźwigienek na pokrywie skrzyni i układu biegów?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Przewód może być giętki i może być sztywny metalowy.Bez różnicy,byle w miejsce czujnika pasował i do zegara.
Majorek nie ma na pokrywie skrzyni żadnych ideogramów tak jak jest np.w C-360.Ale za to na oryginalnej pokrywce skrzynki bezpieczników były zawarte te wszystkie oznaczenia.Wszystko tak samo jak w 4011,355,360.
Majorek nie ma na pokrywie skrzyni żadnych ideogramów tak jak jest np.w C-360.Ale za to na oryginalnej pokrywce skrzynki bezpieczników były zawarte te wszystkie oznaczenia.Wszystko tak samo jak w 4011,355,360.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
To ja mam nie oryginalną no ale mniej więcej pamiętam tylko najgorsza jest dźwigienka od pompy podnośnika i od Wom'u bo tam jest bodajrze 5 lub 4 pozycje, a ja wyczuwam 3.
Jest problem iż silnik pobiera wodę do oleju i w misce jest woda z olejem, co może być tego przyczyną i czy luz zaworów ustawia się na gorącym czy zimnym silniku?
Jest problem iż silnik pobiera wodę do oleju i w misce jest woda z olejem, co może być tego przyczyną i czy luz zaworów ustawia się na gorącym czy zimnym silniku?
- chrapek3011
- Posty: 4000
- Rejestracja: 23 lip 2011, 20:44
RE: Zetor 3011
Luz zaworów ustawia się na zimnym silniku.
Woda w oleju...oringi tulei cylindrowych,uszczelka pod głowicą,pęknięta głowica/głowice,pęknięty blok.
Woda w oleju...oringi tulei cylindrowych,uszczelka pod głowicą,pęknięta głowica/głowice,pęknięty blok.
- Traktorek98
- Posty: 342
- Rejestracja: 30 lis 2012, 18:03
RE: Zetor 3011
Wody nie wiem z jaką prędkością przybywa, ale wiem że jednocześnie z podniesieniem się stanu oleju maleje ilość wody w chłodnicy to co to może oznaczać, wiem że na pewno nie uszczelki pod głowicą.