Miag LD 20 (SAM)
Miag LD 20 (SAM)
Witam chce przedstawić oraz zaprezentować Niemiecki ciągnik rolniczy MIAG LD 20 który był produkowany w latach 1937-1941,Jak każdy retro traktor ma za sobą ciekawą historie lecz do końca nie znaną.
Ciągnik przez dziesiątki lat ulegał modyfikacją zmieniono silnik oraz dorobiony został tylny podnośnik (TUZ)tak aby można było nim pracować w polu. Wyeksploatowany z uszkodzonym silnikiem miał trafić do huty,z oryginału zachowało się 45% które postanowiłem uratować aby znów wyglądał jak MIAG LD 20
Wcześniej
Ciągnik przez dziesiątki lat ulegał modyfikacją zmieniono silnik oraz dorobiony został tylny podnośnik (TUZ)tak aby można było nim pracować w polu. Wyeksploatowany z uszkodzonym silnikiem miał trafić do huty,z oryginału zachowało się 45% które postanowiłem uratować aby znów wyglądał jak MIAG LD 20
Wcześniej
RE: Miag LD 20 (SAM)
No szczena opada! Nie wiem na ile brakuje mu do oryginału, ale jest świetny! Na koniec zerknąłem na zdjęcie "Przed" i w ogóle już mi oczy wyszły z orbit! Świetna robota!!
Powiedz może co tam teraz siedzi za silnik itd?
Powiedz może co tam teraz siedzi za silnik itd?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Miag LD 20 (SAM)
Jest Smak !
Kurcze ale skąd , gdzie jak ? Fotki to jedno, ale coś wiecej o historii marki, o danych technicznych a przede wszystkim o samej odbudowie bo to najciekawsze. Przecież to unikat, skąd brakujace czesci? literatura etc.
Taka rekonstrukcja to wyjątkowe wyzwanie - szacunek za podjęty trud i uzyskany efekt.
Kurcze ale skąd , gdzie jak ? Fotki to jedno, ale coś wiecej o historii marki, o danych technicznych a przede wszystkim o samej odbudowie bo to najciekawsze. Przecież to unikat, skąd brakujace czesci? literatura etc.
Taka rekonstrukcja to wyjątkowe wyzwanie - szacunek za podjęty trud i uzyskany efekt.
RE: Miag LD 20 (SAM)
silnik zmieniłeś widzę ?
Protek , a czy masz jeszcze kawałki tej blachy co jest na podłodze z tyłu ciągnika ?
Protek , a czy masz jeszcze kawałki tej blachy co jest na podłodze z tyłu ciągnika ?
RE: Miag LD 20 (SAM)
Dziękuje za słowa uznania, ciągnik jest jeszcze w trakcie rekonstrukcji, odpala jeździ o własnych silach, wszystkie podzespoły są sprawne zostały zregenerowane lub dorobione na wzór zbliżony do oryginału jednak nadal potrzebuje kilku detali. W najbliższym czasie będę dodawał stopniowo zdjęcia z przebiegu remontu.
Obecnie jest w nim zamontowany silnik Deutz F2L 411.
Bardzo pomocna okazała się stronahttp://normag-forum.de/gallery/album.php?album_id=47
Blacha na podłodze jest oryginalna niestety nie mam sam zastąpiłem brakujące kawałki innym wzorem
Remont zaczął się od kół opony tylne Barum BUS 9,75-20 12PR zostały założone ponownie po wypiaskowaniu i pomalowaniu felg. Na przód założyłem opony Pneumant 6.50-20 +nowe fartuchy i dętki. Na flagach po wypiaskowaniu można odczytać Hering oraz numer 1943 który najprawdopodobniej oznacza rok produkcji co jednak nie zgadza się z datą produkcji które podają źródła Miag LD 20 1937-1941.Felgi mają jeden pierścień zabezpieczający niestety aby rozebrać koło pierścienie były rozcinane i spawane. Felgi przednie mają charakterystyczne wycięcia w kształcie serca . Od wewnętrznej strony są nitowane do obręczy .
Przednia oś podwójnie resorowana wyposażona była w system centralnego smarowania łożysk niestety nie zachował on się. W osi zostały wymienione sworznie oraz tuleje które wyeliminowały luz.
Tylny most napędowy z blokadą dyferencjału, został uszczelniony oraz wyregulowany
Rama samonośna wymagała poważnych poprawek zmęczenie materiału było widać wszędzie
Po naprawie i złożeniu tych podzespołów znów stanął na własnych kołach
Obecnie jest w nim zamontowany silnik Deutz F2L 411.
Bardzo pomocna okazała się stronahttp://normag-forum.de/gallery/album.php?album_id=47
Blacha na podłodze jest oryginalna niestety nie mam sam zastąpiłem brakujące kawałki innym wzorem
Remont zaczął się od kół opony tylne Barum BUS 9,75-20 12PR zostały założone ponownie po wypiaskowaniu i pomalowaniu felg. Na przód założyłem opony Pneumant 6.50-20 +nowe fartuchy i dętki. Na flagach po wypiaskowaniu można odczytać Hering oraz numer 1943 który najprawdopodobniej oznacza rok produkcji co jednak nie zgadza się z datą produkcji które podają źródła Miag LD 20 1937-1941.Felgi mają jeden pierścień zabezpieczający niestety aby rozebrać koło pierścienie były rozcinane i spawane. Felgi przednie mają charakterystyczne wycięcia w kształcie serca . Od wewnętrznej strony są nitowane do obręczy .
Przednia oś podwójnie resorowana wyposażona była w system centralnego smarowania łożysk niestety nie zachował on się. W osi zostały wymienione sworznie oraz tuleje które wyeliminowały luz.
Tylny most napędowy z blokadą dyferencjału, został uszczelniony oraz wyregulowany
Rama samonośna wymagała poważnych poprawek zmęczenie materiału było widać wszędzie
Po naprawie i złożeniu tych podzespołów znów stanął na własnych kołach
RE: Miag LD 20 (SAM)
Fajna "bryka".*tup* Laski można na nią wyrywać, jak cadillaciem.*clap*
RE: Miag LD 20 (SAM)
No pełen szacun normalnie i słowa uznania*music*
- jarekstryszawa
- Posty: 676
- Rejestracja: 12 gru 2012, 20:35
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontakt:
RE: Miag LD 20 (SAM)
Ładny!
RE: Miag LD 20 (SAM)
Z tą tylko różnicą, że z braku innej opcji od razu sadzasz na kolana :ppapiszon napisał:
Fajna "bryka".*tup* Laski można na nią wyrywać, jak cadillaciem.*clap*
Protek/b] piękne cacko zrobiłeś - praktycznie coś z niczego A jak się popatrzy na zdjęcie przed remontem, to normalnie szok *eek*
Nie wiem czy dobrze mi się wydaje - rok albo dwa temu nie wrzucałeś jego zdjęć na Forum z prośbą o identyfikację co to jest, i wszyscy mieli z tym problem
EDIT 23.06.2014 Poprawiłem.
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
RE: Miag LD 20 (SAM)
Popraw post, bo ktoś pomyślałby, że to mój traktorek.*pissed*Papiszon piękne cacko zrobiłeś - praktycznie coś z niczego happy A jak się popatrzy na zdjęcie przed remontem, to normalnie szok eek
RE: Miag LD 20 (SAM)
Ciesze się że wam się podoba *comfort*
Laski nie muszą siadać od razu na kolana siedzenie jest przewidziane dla dwóch osób ale szczupłych oczywiście dorabiane według wzoru
http://normag-forum.de/gallery/image_pa ... ge_id=4708
SEBRIGHT Dobrze ci się wydaje i masz świetną pamięć ponad dwa lata temu były tu zdjęcia i prośba o identyfikacje lecz się nie udało po kilku dniach przeszukując internet odkryłem sam ze to Miag LD 20,jednak gdybym oczyścił dekiel przedniej piasty wiedział bym od razu
Następnym etapem było znalezienie silnika najlepiej oryginalnego MWM MotorenWerke Mannheim KD15Z zastąpiłem go jednak silnikiem DEUTZ F2l411.
Silnik został połączony ze skrzynią biegów ZF Zahnradfabrik Friedrichshafen K30D 4 biegi do przodu 1 wsteczny.
Wał napędowy łączący skrzynie biegów z tylnym mostem oraz koło do hamulca ręcznego.
Silnik ze skrzynią osadzony w ramie .
Laski nie muszą siadać od razu na kolana siedzenie jest przewidziane dla dwóch osób ale szczupłych oczywiście dorabiane według wzoru
http://normag-forum.de/gallery/image_pa ... ge_id=4708
SEBRIGHT Dobrze ci się wydaje i masz świetną pamięć ponad dwa lata temu były tu zdjęcia i prośba o identyfikacje lecz się nie udało po kilku dniach przeszukując internet odkryłem sam ze to Miag LD 20,jednak gdybym oczyścił dekiel przedniej piasty wiedział bym od razu
Następnym etapem było znalezienie silnika najlepiej oryginalnego MWM MotorenWerke Mannheim KD15Z zastąpiłem go jednak silnikiem DEUTZ F2l411.
Silnik został połączony ze skrzynią biegów ZF Zahnradfabrik Friedrichshafen K30D 4 biegi do przodu 1 wsteczny.
Wał napędowy łączący skrzynie biegów z tylnym mostem oraz koło do hamulca ręcznego.
Silnik ze skrzynią osadzony w ramie .
- marek_spectra
- Posty: 272
- Rejestracja: 02 sty 2013, 19:05
RE: Miag LD 20 (SAM)
No dobrze, ale zadam naiwne pytanie - dlaczego ? Co Cię skłoniło żeby zadać sobie tyle trudu, bez pewności że sie uda, żeby wskrzesić ten wspaniały traktorek?
RE: Miag LD 20 (SAM)
Ktoś kiedyś zapytał pewnego alpinistę:
- Po co się wspinać w górach ?
odparł
- Bo istnieją ....
*flower*
- Po co się wspinać w górach ?
odparł
- Bo istnieją ....
*flower*
RE: Miag LD 20 (SAM)
Mozna zawsze skrytykowac,ze ktos (poprzedni wlasciciel) dokonal przerobek i zamontowal jakiegos esa,ale moze dzieki temu te ,,szlachetne relikwie,,ocalaly,moze dlatego ze istnial-jak pisze Bolszewik ktos podjal wyzwanie i efektem tego jest to co widac...moze na swiadectwo tego co obecnie sie slyszy ze dzisiejsza mlodziez jest nic nie warta.Bolszewik napisał/a:
Ktoś kiedyś zapytał pewnego alpinistę:
- Po co się wspinać w górach ?
odparł
- Bo istnieją ....
*flower*
RE: Miag LD 20 (SAM)
Dlaczego po co Ci to? często to słyszę. . .
Jeżeli ktoś lubi stare rzeczy miedzy innymi traktory zrobił by to samo co ja albo jeszcze lepiej to nie jest trud gdy wie się ze takich traktorów zachowało się około 60 sztuk.
„Albo realizujemy albo marzymy " ja realizuje robię to dla siebie nie dla kogoś
Traktor pomalowany został dwoma kolorami:
Autorenolak czarny połysk
Autorenolak F-251 żółta kanarkowa
Równo rok temu można było nim już jeździć...
Jeżeli ktoś lubi stare rzeczy miedzy innymi traktory zrobił by to samo co ja albo jeszcze lepiej to nie jest trud gdy wie się ze takich traktorów zachowało się około 60 sztuk.
„Albo realizujemy albo marzymy " ja realizuje robię to dla siebie nie dla kogoś
Traktor pomalowany został dwoma kolorami:
Autorenolak czarny połysk
Autorenolak F-251 żółta kanarkowa
Równo rok temu można było nim już jeździć...
RE: Miag LD 20 (SAM)
Protek, gratuluję!
Sam bardzo często słyszę "po co Ci to" albo "zostaw to w diabły, aby się dokłada" a prawda jest taka że pracuje się nie po to żeby zarabiać ale żyć, a wiadomo taki ciągnik kosztuje czasu, pieniędzy....
Sam bardzo często słyszę "po co Ci to" albo "zostaw to w diabły, aby się dokłada" a prawda jest taka że pracuje się nie po to żeby zarabiać ale żyć, a wiadomo taki ciągnik kosztuje czasu, pieniędzy....
Rolnik amator, wiejski mechanizator ;)
- Jacek ze Skansena
- Posty: 2797
- Rejestracja: 17 paź 2006, 11:22
RE: Miag LD 20 (SAM)
Wydaje mi się, że widziałem go na żywo jeszcze w trakcie prac i już mi się podobał. Fajna maszyna. Gratulacje!!!
RE: Miag LD 20 (SAM)
Wicher dziękuje
Jacek dziękuje widziałeś go w lutym wtedy był jeszcze bez blacharki ale już w trakcie jej tworzenia
Błotniki tylne wykonane z blachy 1,5mm nie mogły mieć ostrych krawędzi,pręt grubości 8mm naciąłem i nabiłem na rant.
Płaty boczne maski także wykonane z blachy grubości 1,5 mm w środek zostały wstawione wloty powietrza od Kraza
Wsporniki lamp przednich
Manetka gazu
Jacek dziękuje widziałeś go w lutym wtedy był jeszcze bez blacharki ale już w trakcie jej tworzenia
Błotniki tylne wykonane z blachy 1,5mm nie mogły mieć ostrych krawędzi,pręt grubości 8mm naciąłem i nabiłem na rant.
Płaty boczne maski także wykonane z blachy grubości 1,5 mm w środek zostały wstawione wloty powietrza od Kraza
Wsporniki lamp przednich
Manetka gazu
RE: Miag LD 20 (SAM)
Udało Ci się może zgromadzić jakieś materiały nt. oryginalnego silnika KD15Z?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
RE: Miag LD 20 (SAM)
Najwięcej informacji o tym silniku można znaleźć na stronie http://normag-forum.de/
Do kompletu kanister
oraz sygnał dźwiękowy
dodatki z epoki *rofl*
Blacharka po dopasowaniu prezentowała się tak
Zaczepy maski, raczki i inne części takie jak kluczyk do stacyjki Bosch podstawa pod opornik świec żarowych oraz lampy Hella
Odbłyśniki lamp po regeneracji w firmie którą polecił użytkownik bossmann którego pozdrawiam
Kanistry z napisem MIAG
Wszystkie elementy czekały tylko na założenie
mała sesja w stylu retro
Miag w kalendarzu RETROTRAKTOR 2015
.
Do kompletu kanister
oraz sygnał dźwiękowy
dodatki z epoki *rofl*
Blacharka po dopasowaniu prezentowała się tak
Zaczepy maski, raczki i inne części takie jak kluczyk do stacyjki Bosch podstawa pod opornik świec żarowych oraz lampy Hella
Odbłyśniki lamp po regeneracji w firmie którą polecił użytkownik bossmann którego pozdrawiam
Kanistry z napisem MIAG
Wszystkie elementy czekały tylko na założenie
mała sesja w stylu retro
Miag w kalendarzu RETROTRAKTOR 2015
.