T25a Sprzegło i Hydraulika

Wszystko o ciągnikach z ZSRR
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

T25a Sprzegło i Hydraulika

Post autor: Deleted_User »

Witam jestem nowicjuszem i chcialbym sie dowiedziec co sie dzieje ze sprzeglem np. Kiedy jade czasami z pelna przyczepa i chce wrzucic z 2 na 5 to traktor chwile jest taki zamulony i nagle szybko przyspiesza. Albo gdy oram to czasami plog sie zabije a ja nieodrazu wciskam sprzeglo. Czytalem otym ze niewolno jechac na poł sprzegla ale jak cofac bez sprzegla ?
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T25a Sprzegło

Post autor: Deleted_User »

Jeśli jedziesz z pełną przyczepą i ciągnik trzyma obroty ale nie jedzie z taką prędkością jak powinien a po chwili przyspiesza to jest efekt ślizgania się sprzęgła. Może pomoże wyregulowanie a jak nie to wymiana tarcz.
Awatar użytkownika
wujekcinek
Posty: 111
Rejestracja: 09 gru 2006, 9:52

RE: T25a Sprzegło

Post autor: wujekcinek »

cofać na niższym biegu. na takim aby prędkość była na tyle mała żebyś nadążył kręcić kierownicą
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T25a Sprzegło

Post autor: Bolszewik »

1. A pomiędzy 2 i 5 nie ma biegów ? Taką zmianą biegów zajeździsz skrzynię lub sprzęgło do wyboru, a najprawdopodobniej oba podzespoły.

Pewnie masz taką skrzynie jak ja na I - 1,2,5 na II - 3,4,6 zalecam używanie II wtedy masz mniejsze różnice między biegami i jazda jest płynniejsza poza tym 2 jest niemal równa 3.

To zbyt gwałtowna zmiana obciążenia i przełożeń, sprzęgło musi się ślizgać od tego miedzy innymi jest żeby łagodnie przenosić moment obrotowy. Jak chcesz robić takie redukcje to fundnij sobie SKORA z satelitarną skrzynią biegów, ale też go zarżniesz po jakimś czasie. Tam są sprzęgła kłowe więc zapinają natychmiast, a satelitarna skrzynia biegów pozwala na zmianę biegu w każdej chwili, zaś dopiero wciśnięcie sprzęgła powoduje załączenie biegu. Bodaj pierwszy taki pojazd to amerykański czołg Shermana z czasów II WŚ.

2. Z tym pół sprzęgłem to jest tak że nie powinno się tylko że czasem się nie da np. podjeżdżając do maszyny czy wjeżdżając gdzieś gdzie jest ciasno. Cała sprawa polega na tym by były to sytuacje absolutnie awaryjne i wyjątkowe zaś ciągnik był w tym momencie nieobciążony, tzn nie ciągnąć np. przyczepy na pół sprzęgła przez 100 m. Ponadto jest sporo wolnych biegów i można ich użyć, 1 jest naprawdę wolna.

3. Ogólnie wyregulowanie sprzęgła jest trudne i sam miałem z tym wiele kłopotu. Prawdopodobnie materiały użyte na okładzinę i lustro są podłej jakości i "puchną" nadmiernie po rozgrzaniu. Osobiście niezliczoną ilość razy poprawiałem już sprzęgło. Zawsze działa dobrze, ale to tylko dlatego że często dokonuje regulacji. Ponadto fabrycznie sprzęgło ma zbyt słabą sprężynę co powoduje że pedał nieco opada i się "buja" w luźnym położeniu. Powoduje to obcieranie tarczy o lustro i problemy z "puchnącą" tarczą. Osobiście założyłem dodatkową mocną sprężynę aby pedał był stale maksymalnie wydźwignięty do góry.


PS. Deluss postaraj sie pisać bardzie gramatycznie.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T25a Sprzegło

Post autor: Deleted_User »

A te slizgające sprzęgło prowadzi do czegoś ?? I jeszcze dlaczego gdy oram to plug bardzo powoli się podnosi.. czasami od razu pójdzie w góre a czasami muszę chwile pogazować... ?
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T25a Sprzegło

Post autor: Bolszewik »

1. Ślizganie się sprzęgła prowadzi do szybszego zużycia tarczy sprzęgłowej i lustra. Brak poprawnego docisku i ślizganie z kolei powoduje że moc silnika jest nie w pełni przekazywana do skrzyni biegów i dalej na koła.

2. Sprawdź:
- poziom oleju
- czy olej nie jest stary
- czy przystawka prawidłowo załącza pompę oleju, zazwyczaj brak w jej korpusie oleju co prowadzi do zużycia i złej pracy.

To na początek jeśli nic nie da, będziesz musiał pobawić się dalej.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T25a Sprzegło

Post autor: Deleted_User »

Wszystko jest okey bo ostatnio wymienialem... pompa jest mocna bo czasami niewejdzie mi tryb swobodny to zaczyna sie podnosic traktor..
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T25a Sprzegło

Post autor: Bolszewik »

Zobacz czy nie masz spienionego oleju.

Jeśli olej jest dobry pompa i przewody w porządku to problem tkwi zapewne w rozdzielaczu. Trzeba kupić nowy zestaw gumek uszczelniających i wymienić. Jeśli nigdy nie rozkręcałeś rozdzielacza to w żadnym razie nie bierz się do tego sam. Lepiej oddaj go do zakładu lub poproś kogoś o pomoc. Jeśli twój rozdzielacz jest bardzo zużyty to może się nie opłacać go naprawiać nowy ok 300 zł.



PS. Pozwoliłem sobie zmodyfikować temat, może wypowie się jakiś specjalista od układów hydrauliki.
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
Awatar użytkownika
Deleted_User
Posty: 2797
Rejestracja: 01 sty 1970, 1:00

RE: T25a Sprzegło i Hydraulika

Post autor: Deleted_User »

Czasami to muszę czekać tak z 10sek zęby w ogóle zauważyć ruch do góry... Jeździłem kiedyś Ursusem c360 to tam pompa od razu w gore i to szybko... czasami nawet w trakcie jazdy podnosiłem... a w t25a niema mowy o takim czymś
Awatar użytkownika
Bolszewik
Posty: 4854
Rejestracja: 29 mar 2008, 18:12

RE: T25a Sprzegło i Hydraulika

Post autor: Bolszewik »

A jak pracuje rozdzielacz ?
Nie zacina się czy coś podobnego ?
Staram się pisać poprawnie i zrozumiale po polsku.
T-25
bolszewik@retrotraktor.pl
ODPOWIEDZ