Klejenie bloku silnika
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 sie 2008, 18:18
Klejenie bloku silnika
Witam Panowie mam pytanie ,czym można zakleić pęknięty blok silnika?Pęknięcie powstało ponieważ zamarzła woda w zimie.Ma ktoś w tym jakieś doświadczenia?Jeżeli tak to proszę o podpowiedż.jaki klej itd.
RE: Klejenie bloku silnika
Ciężka sprawa jak to żeliwo to są specjalne elekrody do tego. kleje nic ci nie dadzą. A można wiedzieć odczego to blok???
RE: Klejenie bloku silnika
Przede wszystkim trzeba wiedzieć co to za pęknięcie.
Istnieją co najmniej cztery metody łączenia żeliwa:
1. Spawanie na gorąco (po wyżarzeniu) gazowe.
2. Spawanie na gorąco (po wyżarzeniu) elektryczne.
3. Spawanie na zimno specjalną ekektrodą.
4. Klejenie specjalnym klejem.
To ostatnie widziałem w odniesieniu do bloku C-360 po zamarznięciu wody. Sprawuje się bez zarzutu już kilka lat. Widziałem też poklejone bloki w samochodach i też nie było problemów. Oczywiście wszystko zależy od skali i miejsca pęknięcia.
Można też nawiercić otwory nagwintować dopasować podkładkę z grubej blachy wyczyścić obie strony posmarować poxipolem i skręcić. To jest jednak możliwe tylko w niektórych miejscach.
Istnieją co najmniej cztery metody łączenia żeliwa:
1. Spawanie na gorąco (po wyżarzeniu) gazowe.
2. Spawanie na gorąco (po wyżarzeniu) elektryczne.
3. Spawanie na zimno specjalną ekektrodą.
4. Klejenie specjalnym klejem.
To ostatnie widziałem w odniesieniu do bloku C-360 po zamarznięciu wody. Sprawuje się bez zarzutu już kilka lat. Widziałem też poklejone bloki w samochodach i też nie było problemów. Oczywiście wszystko zależy od skali i miejsca pęknięcia.
Można też nawiercić otwory nagwintować dopasować podkładkę z grubej blachy wyczyścić obie strony posmarować poxipolem i skręcić. To jest jednak możliwe tylko w niektórych miejscach.
- MarekSkansen
- Posty: 73
- Rejestracja: 27 sie 2008, 9:37
RE: Klejenie bloku silnika
Jeżeli to jest małe pęknięcie to na to pomoże szkło wodne ja kiedyś miałem lekkie przemrożenie i pomogło uszczelnia na wieki.
- dominik5211
- Posty: 142
- Rejestracja: 16 sty 2008, 15:34
RE: Klejenie bloku silnika
a ja znam lepszy pomysl mianowicie trzeba w ta szczeline nawiercic i nagwintowac otwory nastepnie nagwintowac drut miedziany o odpowiedniej grubości potem całość zaklepać i nawet śladu nie ma ze byl rozmrozony szczegułów nie znam ale muj tata sie takimi rzeczami trudni takrze szczegułów nie znam w każdym razie zrobione to jest w zetorze i trzyma juz 25 lat i nie ma śladu jakich kolwiek uszkodzen albo wyciekow
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 sie 2008, 18:18
RE: Klejenie bloku silnika
Pęknięcie to jest z boku silnika Zetor super 50 od strony pompy wtryskowej.Długość pęknięcia 20 cm.Wyciek widać dopiero po wlaniu wody,tak naocznie to minimalna ryska.Chciałbym spróbować czymś na początek zakleić,a jak to nie pomoże to spawanie.Nie wiem jakim klejem.A co do spawania to w warsztacie powiedzieli mi 12 zł za centymetr spawu.
RE: Klejenie bloku silnika
ja robiłem następująco :
przemywałem ze 3 razy acetonem okolicę pęknięcia
szczelinę pogłębiałem szlifierką żeby powstał rowek ok 3 mm głęboki
znów przemywałem acetonem (dobre odtłuszczenie jest podstawą klejenia)
następnie szczelinę wypełniałem klejem (2 składnikowy szaro-srebrny kupiony w hurtowni motoryzacyjnej - do bloków/głowic/pokryw - odporny na benzynę , niekruszący , nawet w castoramie mają - akurat tu firmy chyba techmold ??)
klej castoramowy daje się formować jak plastelina - więc ugniatałem z niego wałeczek o średnicy zapałki i wciskałem w szczelinę - i tak do skutku aż wypełni się całość nawet jak wylezie - nie szkodzi po zastygnięciu będzie do zeszlifowania
i tyle
na szybko daje się zakleić bez nacinania ale zostaje nadmiar na zewnątrz - jak si.ę odtłuści i tak trzyma OK , ale pewniejszy jestem z wypełnieniem rowka
przemywałem ze 3 razy acetonem okolicę pęknięcia
szczelinę pogłębiałem szlifierką żeby powstał rowek ok 3 mm głęboki
znów przemywałem acetonem (dobre odtłuszczenie jest podstawą klejenia)
następnie szczelinę wypełniałem klejem (2 składnikowy szaro-srebrny kupiony w hurtowni motoryzacyjnej - do bloków/głowic/pokryw - odporny na benzynę , niekruszący , nawet w castoramie mają - akurat tu firmy chyba techmold ??)
klej castoramowy daje się formować jak plastelina - więc ugniatałem z niego wałeczek o średnicy zapałki i wciskałem w szczelinę - i tak do skutku aż wypełni się całość nawet jak wylezie - nie szkodzi po zastygnięciu będzie do zeszlifowania
i tyle
na szybko daje się zakleić bez nacinania ale zostaje nadmiar na zewnątrz - jak si.ę odtłuści i tak trzyma OK , ale pewniejszy jestem z wypełnieniem rowka
RE: Klejenie bloku silnika
To zrób tak:
1. Idź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o dobry klej do żeliwnych bloków silnika.
2. Zeszlifuj dokładnie całą długość rysy do gołego metalu i odtłuść np benzyną ekstrakcyjną.
3. Wywierć małe otworki na końcach rysy wiertłem 4-5 mm. Dzięki temu zdejmiesz naprężenia i nie pozwolisz "pójść" dalej pęknięciu.
4. Otworki możesz nagwintować i wkręcić w nie śrubki, całą długość rysy wysmaruj dokładnie klejem.
Przeczytaj dokładnie etykietkę na kleju gdyż może on wymagać specjalnego przygotowania podłoża. Zalezy to od producenta kleju.
http://www.kleje-szu.pl/diamant.html
http://www.ekwasek.pl/index.php?cat_id=6
Blok który widziałem był poklejony CX-80 może są obecnie lepsze kleje nie wiem nie interesowałem się tym tematem.
1. Idź do sklepu motoryzacyjnego i poproś o dobry klej do żeliwnych bloków silnika.
2. Zeszlifuj dokładnie całą długość rysy do gołego metalu i odtłuść np benzyną ekstrakcyjną.
3. Wywierć małe otworki na końcach rysy wiertłem 4-5 mm. Dzięki temu zdejmiesz naprężenia i nie pozwolisz "pójść" dalej pęknięciu.
4. Otworki możesz nagwintować i wkręcić w nie śrubki, całą długość rysy wysmaruj dokładnie klejem.
Przeczytaj dokładnie etykietkę na kleju gdyż może on wymagać specjalnego przygotowania podłoża. Zalezy to od producenta kleju.
http://www.kleje-szu.pl/diamant.html
http://www.ekwasek.pl/index.php?cat_id=6
Blok który widziałem był poklejony CX-80 może są obecnie lepsze kleje nie wiem nie interesowałem się tym tematem.
RE: Klejenie bloku silnika
:yes:Ja mam pękniętom głowice w c-45 też rozmrożona niewiem jak ją pospawać bo jest w ryska w najtrudniejszym miejscu. może któryś kolega mi pomoże?
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 17 sie 2008, 18:18
RE: Klejenie bloku silnika
Dziękuje koledzy za podpowiedzi ,jak będę miał jakieś rezultaty naprawy to napiszę jak udało się klejenie.
RE: Klejenie bloku silnika
RS , głowica bombajowa to ciężki temat , zadzwoń do dampol-u w Iłowie , zapytaj ile zaśpiewają za spawanie , myślę że w tej cenie spokojnie kupisz całą