Witam.
Kupiłem sama z silnikiem 1CA90 . Po dolaniu oleju do silnika i odpaleniu go , olej wyciekł przez dekiel aluminiowy obudowy filtra oleju. Po rozkreceniu okazalo się ze był on spawany i pękniety .
Zakupiłen na necie nowy dekiel , dorobiłem uszczelke , zalożyłem nowy filtr oleju , poskŕęcałem , uszczelniłem , odpaliłem i dekiel pękł tak jak ten stary. Olej wyciekł i jestem w czarnej d...e.. Co może być tego przyczyną , ma ktoś jakieś pomysły, może ktoś miał już styczność z czymś takim ?
1CA90 sam es 10 dekiel pokrywa filtra oleju
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: 1CA90 sam es 10 dekiel pokrywa filtra oleju
Wróżki wyjechały na wakacje...
Zrób zdjęcia jak to pękło, zmierzyc ciśnienie oleju. Sprawdzic płaszczyznę do której się to przykręca.
Zrób zdjęcia jak to pękło, zmierzyc ciśnienie oleju. Sprawdzic płaszczyznę do której się to przykręca.
Re: 1CA90 sam es 10 dekiel pokrywa filtra oleju
Każda instalacja olejowa jest zabezpieczona zaworem przelewowym który utrzymuje maksymalne ciśnienie w układzie. Może masz zacięty lub został zablokowany.Wtedy ciśnienie będzie rozrywać wszystko z czym sobie poradzi. Swoją drogą masz dobrą pompę.
-
- Posty: 228
- Rejestracja: 24 maja 2011, 20:55
Re: 1CA90 sam es 10 dekiel pokrywa filtra oleju
Jakieś postępy w poszukiwaniu przyczyny problemu?
Prosimy o podzielenie się informacja co było przyczyną lub co już sprawdziłeś.
To jest forum gdzie sobie pomagamy, opisujemy problemy i sposoby rozwiązania aby było pomocne dla kogoś także innego.
Prosimy o podzielenie się informacja co było przyczyną lub co już sprawdziłeś.
To jest forum gdzie sobie pomagamy, opisujemy problemy i sposoby rozwiązania aby było pomocne dla kogoś także innego.
Re: 1CA90 sam es 10 dekiel pokrywa filtra oleju
Witam.
Dziękuję pięknie za odpowiedzi i sugestie. Od napisania postu nic przy esie nie robiłem - chroniczny brak czasu , w razie czego mam po prostu jeszcze esa 7 i mi się tak strasznie nie śpieszy . Aczkolwiek w tym zepsutym jest podnośnik hydrauliczny , i dlatego kupiłem tą 10-tkę ( ale też to naprawy ) .
Mam pytanie czy ten zawór przelewowy to jest to może gdzie jest sprężynka ze śrutem czy w całkiem innym miejscu ? I proszę o odpowiedź czy jak dokręcam mocniej tą sprężynkę ze śrutem to ciśnienie oleju wzrasta czy spada ? Bo słyszałem parę wersji i nie wiem która jest prawdziwa .
Dzisiaj popołudniu mam zamiar pogrzebać przy 10-ce . Na razie załączam zdjęcia obudowy filtra oleju , gdzie widać pęknięcie - już dwa razy mi to wywaliło -pytałem się różnych ludzi co może być - nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi . Kupiłem sobie nawet książkę napraw tego silnika , za wiele tam nie znalazłem na temat takiej przypadłości - zobaczę czy znajdę tam coś o zaworze przelewowym .Czekam na ewentualne podpowiedzi , jak coś się zmieni po dzisiejszych próbach dam znać , jak nie to znowu dwa dekle będę musiał zaspawać i próbować dalej . ( dodam tylko że pęka w tym samym miejscu - czyli na górze dekla jak widać na zdjęciu)
Pozdrawiam wszystkich : Darek
Dziękuję pięknie za odpowiedzi i sugestie. Od napisania postu nic przy esie nie robiłem - chroniczny brak czasu , w razie czego mam po prostu jeszcze esa 7 i mi się tak strasznie nie śpieszy . Aczkolwiek w tym zepsutym jest podnośnik hydrauliczny , i dlatego kupiłem tą 10-tkę ( ale też to naprawy ) .
Mam pytanie czy ten zawór przelewowy to jest to może gdzie jest sprężynka ze śrutem czy w całkiem innym miejscu ? I proszę o odpowiedź czy jak dokręcam mocniej tą sprężynkę ze śrutem to ciśnienie oleju wzrasta czy spada ? Bo słyszałem parę wersji i nie wiem która jest prawdziwa .
Dzisiaj popołudniu mam zamiar pogrzebać przy 10-ce . Na razie załączam zdjęcia obudowy filtra oleju , gdzie widać pęknięcie - już dwa razy mi to wywaliło -pytałem się różnych ludzi co może być - nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi . Kupiłem sobie nawet książkę napraw tego silnika , za wiele tam nie znalazłem na temat takiej przypadłości - zobaczę czy znajdę tam coś o zaworze przelewowym .Czekam na ewentualne podpowiedzi , jak coś się zmieni po dzisiejszych próbach dam znać , jak nie to znowu dwa dekle będę musiał zaspawać i próbować dalej . ( dodam tylko że pęka w tym samym miejscu - czyli na górze dekla jak widać na zdjęciu)
Pozdrawiam wszystkich : Darek
Re: 1CA90 sam es 10 dekiel pokrywa filtra oleju
Trudno gdybać,najlepiej sprawdzić jakie jest ciśnienie.Kiedyś kupiłem wadliwą pompę(brak kanału z nadmiaru na str.ssącą)do starego motocykla.Nie zdążyłem nawet wyłączyć,jak zegar 15 barów wystrzelił jak pomidor.Rozwalenie takiej obudowy przez ciśnienie,być może też jest możliwe,choć wygląda nieprawdopodobnie.
Re: 1CA90 sam es 10 dekiel pokrywa filtra oleju
Na zdjęciu zaworu nie widać. Powinien być w okolicy filtra lub pompy.Nie wiem jak jest w tym silniku . Może jest pod jakimś deklem silnika /Później poszukam w necie. Wszystkie zawory ciśnieniowe czy przelewowe, jak zwał tak zwał, działają jednakowo. Gdy zwiększasz nacisk sprężyny wkręcając śrubę to zwiększasz ciśnienie przy którym zawór otworzy przelew.Nic nie znalazłem.Na zdjęciach pompy też zaworu nie widać. Czyli Hiuston mamy problem.Pewnie zawór jest gdzieś w arterii ale powinien być jak najbliżej pompy.
Re: 1CA90 sam es 10 dekiel pokrywa filtra oleju
Nie powinno się pisać postu pod swoim własnym postem ale chcę coś dodać do tematu więc proszę o wyrozumiałość. Zastanowiło mnie dlaczego w necie nie ma wzmianki o smarowaniu tego silnika oprócz możliwości zakupu pompy i zapewne filtra.To bardzo prosty silnik i podejrzewam że system smarowania nie jest zabezpieczony zaworem przelewowym tylko wydatek pompy jest tak obliczony że olej pod ciśnieniem jest doprowadzony do panewek i ewentualnie jakimś cienkim przewodem olejowym na tryby rozrządu i impulsowo na klawiaturę.Ewentualny nadmiar usuwany jest przez coś w rodzaju odpowiednio dobranej dyszy.Działa to mniej więcej tak że olej z pompy poprzez filtr doprowadzany jest do panewek poprzez otwór w wale korbowym. I tu może być przyczyna. Po prostu obróciła się panewka i otwór do wału został zablokowany.Olej gdzieś musi się podziać w krótkim zablokowanym obwodzie pompa=filtr. Dlatego wyrywa dekiel. To moje przypuszczenie, ale warte sprawdzenia.Sam takiego silnika na żywo nawet nie widziałem a przypuszczenie bierze się stąd że są różne rodzaje smarowania i tu może być taki.Jeżeli tak jest to silnik nie ma smarowania i radził bym nie odpalać.Sądząc z rysunku chyba jest zawór przelewowy http://images78.fotosik.pl/365/b4280e1710b7114cm.png