Trabant 601S de luxe reaktywacja
Trabant 601S de luxe reaktywacja
Witam serdecznie, wpadłem na pomysł założenia wątku o remoncie mojego Trabanta, tak dla urozmaicenia i jeśli spotka się z zainteresowaniem to jak najbardziej chciałbym go kontynuować.
Może też dzięki temu inne osoby podzielą się z Nami swoimi poza rolniczymi starociami nad którymi pracują
Może też dzięki temu inne osoby podzielą się z Nami swoimi poza rolniczymi starociami nad którymi pracują
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Po tym "mrocznym" zdjęciu zgaduję,że jest to ostatnia modyfikacja dwusuwa,czyli połowa lat 80-tych.Sporo grzebałem swego czasu w tych sprzętach.
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
O jakiej wersji nadwozia masz Trabanta: sedan czy kombi? Moja babcia ze strony matki miała Trabanta, po którym został tylny klosz. Jak coś, mogę załatwić klosz do tego auta.
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
dokładnie jest to wersja z 1990r, z czerwca czyli ostatnie podrygi w produkcji 601
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Sedan x2 w całości plus dobrych kilka sztuk rozebranych jako dawcy. Jakoś nigdy nie miałem szczęscia do kombi
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Te ostatnie wypusty miały tył na sprężynach i u nas już nie były często spotykane.
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Często bywam w Niemczech i tam można jeszcze spotkać trabanty i to w wersji 2 suwów.Lubie ten zapach spalin.Miałem kiedyś sama na podzespołach napędowych od Trabanta. Niestety raz jeden raz drugi cylinder zalewał świecę. Doszedłem do wniosku że to wina uszczelniaczy na wale pomiędzy cylindrami. Ponieważ remont był nieopłacalny to wymieniłem wszystko na napęd z Malucha.Trabanty nazywano potocznie ,, zemsta Honekera,,.A właściciel martwił się by mu szczury nie zamieszkały w pobliżu Widzę że ma tablice. Jest zarejestrowany? Wydaje mi się że dwusuwa nie można od nowa zarejestrować nawet jako zabytek.
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Duża nieszczelność stawideł może też stwarzać spore problemy z pracą silnika,nie tylko uszczelniacze na wale.Trabant miał swoje sekrety,dlatego niewiele osób chciało się nimi zajmować.Dużo silników było wykorzystywana przez lotniarzy i taki temat techniczny też "przerabiałem".
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Dokładnie tak, w teorii od 88r już były na sprężynie z tyłu, akurat drugi jakiego mam to też 88r i sprężyny.
Ale do brzegu, Trabant zakupiony z sentymentu, gdyż na początku lat 90-tych gdy byłem dzieciakiem, mój tata miał dokładnie takiego błękitnego de luxe i sentyment pozostał, niestety ten konkretny Trabant został u mnie jedynie dawcą części gdyż nie kwalifikował się do naprawy. Przywieziony spod Suwałk, akurat trafił się na ogłoszeniu za rozsądne jak na pojazd tego typu pieniądze ale i sprzedajacy był na tyle uczciwy, że udokumentował dokładnie w rozmowie w jakim on jest stanie.
Dokładniej określając jest to wersja de luxe z końca produkcji w dodatku zakupiona w kraju jako nowy, co niestety przekłada się na bardzo ubogie wyposażenie oraz czarne wstawki na aucie jak np grill oraz ramki świateł, to był właśnie wyróżnik ostatnich wypustów
Poprzedni właściciel zmarł, zaczął go już przygotowywać lekko do remontu więc wszystkie poszycia były załapane jedynie na kilka gwoździ, plus odwiercone resztki jednego progu
W takim stanie zastałem go na miejscu
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Tak, jest zarejestrowany i była to walka na śmierć i życie do końca roku żeby ogarnąć. Postawiłem sobie za punkt honoru żeby miał czarne tablice i udało sięmarek pisze: ↑14 sty 2024, 11:17 Często bywam w Niemczech i tam można jeszcze spotkać trabanty i to w wersji 2 suwów.Lubie ten zapach spalin.Miałem kiedyś sama na podzespołach napędowych od Trabanta. Niestety raz jeden raz drugi cylinder zalewał świecę. Doszedłem do wniosku że to wina uszczelniaczy na wale pomiędzy cylindrami. Ponieważ remont był nieopłacalny to wymieniłem wszystko na napęd z Malucha.Trabanty nazywano potocznie ,, zemsta Honekera,,.A właściciel martwił się by mu szczury nie zamieszkały w pobliżu Widzę że ma tablice. Jest zarejestrowany? Wydaje mi się że dwusuwa nie można od nowa zarejestrować nawet jako zabytek.
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
A skąd takie info, że dwusuwa nie można zarejestrować?
Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Napisałem ,, wydaje mi się,, choć jak pisał wieszcz ,, wszystkim się zdawało że to Wojski grał jeszcze a to echo grało,, , ale biorąc pod uwagę szał ekologiczny to nie zdziwił bym się.Podłubię trochę w necie. Może znajdę jakiś konkret, choć jak pisze Damian88 pojazd jest zarejestrowany to nie ma problemu. Jednak jeżeli nie było opłacane OC to jest to problem ok. 7000 czny.I może lepiej się nie przyznawać że jest się szczęśliwym posiadaczem tego sprzętu.Jest jeszcze kwestia ciągłości umów.Ja mażę o Syrenie ale ceny za sprawną są kosmiczne a co w środku nie wiadomo.Miałem kiedyś 105 lux.Znalazłem coś takiego.
Ustęp 3 Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy
Przepisu ustęp 3 nie stosuje się do motocykla,pojazdu czterokołowego, oraz samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1989 oraz pozostałych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 30 kwietnia 1993. To z innego forum. Niestety nie podano z jakiej ustawy ale brzmi mądrze. Pewnie Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym.
Ustęp 3 Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy
Przepisu ustęp 3 nie stosuje się do motocykla,pojazdu czterokołowego, oraz samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1989 oraz pozostałych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 30 kwietnia 1993. To z innego forum. Niestety nie podano z jakiej ustawy ale brzmi mądrze. Pewnie Ustawa Prawo o Ruchu Drogowym.
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
OC jest opłacone, ponadto z pewnych względów jest już zwolniony z ciągłości posiadania ubezpieczenia więc nie jest najgorzej, aczkolwiek ja jestem zwolennikiem wykupowania na cały rok i temat z głowy tym bardziej że to koszt poniżej 200zł. Problem w zarejestrowaniu żaden nie występuje. Można sobie przytargać równie dobrze jakiegoś dwusuwa zza granicy i śmiało rejestrować
Ogólnie po zakupie przestał sobie 3 lata w stodole czekając na swój czas, aż w końcu zeszłej jesieni przyszła pora wyciągnąć dziada ze stodoły i zacząć zabawę:
Na początek usuwanie starej masy uszczelniającej wkoło zgrzewów i tam oczywiście bez niespodzianek
Ogólnie po zakupie przestał sobie 3 lata w stodole czekając na swój czas, aż w końcu zeszłej jesieni przyszła pora wyciągnąć dziada ze stodoły i zacząć zabawę:
Na początek usuwanie starej masy uszczelniającej wkoło zgrzewów i tam oczywiście bez niespodzianek
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Nie wygląda tak źle.Ktoś chyba ,, naprawiał,, blacharkę pianką. A tak z ciekawości odpalałeś go?
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Trabant miał bardzo słabą blacharkę i nawet kilkuletnie egzemplarze po odkręceniu płyt wyglądały bardzo źle.Plusem jest to,że większość elementów można wykonać samemu i z lepszej blachy(ja tak robiłem).Największym problemem może być główny dźwigar do którego jest przykręcony przedni wózek,bo ten element najlepiej kupić nowy ,wiele egzemplarzy potrafiło się złamać,gdy dźwigar pękł.Po wykonanym remoncie trzeba bardzo starannie uszczelnić miejsca styku "dykty"z blacharką i będzie git na wiele lat.Ten egzemplarz nie wygląda aż tak źle .
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
To nie pianka, to klej trzymajacy duroplast czyli poszycia do konstrukcji nadwozia, swoją drogą bardzo upierdliwy w skrobaniu
Tak, już został odpalony ale fakt faktem zostawiłem to sobie na sam koniec, efekt widnieje na pierwszym zdjęciu. nie obyło się jednak bez rozbiórki silnika bo niestety ciekł dosyć mocno a winnymi okazały się uszczelniacze labiryntowe na wale korbowym, taki ciekawy wynalazek zamiast simmeringów
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Mówisz o jaskółce, owszem jest to bardzo ważna część konstrukcyjna, tutaj akurat nie była najgorsza, i całe szczęście bo jej wymiana nie należy do najprzyjemniejszych, szczególnie jeśli komuś zależy na geometriipop pisze: ↑16 sty 2024, 9:44 Trabant miał bardzo słabą blacharkę i nawet kilkuletnie egzemplarze po odkręceniu płyt wyglądały bardzo źle.Plusem jest to,że większość elementów można wykonać samemu i z lepszej blachy(ja tak robiłem).Największym problemem może być główny dźwigar do którego jest przykręcony przedni wózek,bo ten element najlepiej kupić nowy ,wiele egzemplarzy potrafiło się złamać,gdy dźwigar pękł.Po wykonanym remoncie trzeba bardzo starannie uszczelnić miejsca styku "dykty"z blacharką i będzie git na wiele lat.Ten egzemplarz nie wygląda aż tak źle .
tutaj troche więcej śladów po zębie czasu:
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
W sobotę jadę do dziadków to wtedy poszukam klosza tylnego do Trabanta i chociaż podeślę zdjęcia.
Re: Trabant 601S de luxe reaktywacja
Jeśli koniecznie chcesz to ok , mam ich sporo na zapasie więc bez stresu
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982