Witam
Stoi na złomie przyczepina (ale chyba pierotnie wóz), czy ktoś ma pomysł co to za wytwór raczej fabryczny i z jakiego okresu. Może kogoś zaintersuje loco Warszawa
Przyczepa/woz 2osiowy metalowy fabryczny?
- arjanprojekt
- Posty: 107
- Rejestracja: 28 cze 2011, 21:59
Re: Przyczepa/woz 2osiowy metalowy fabryczny?
Może być to fabryczny wyrób albo i kowalska robota. W Niemczech wiele firm budowało gummiwagen, czyli takie uniwersalne wozy do koni i traktorów.
Re: Przyczepa/woz 2osiowy metalowy fabryczny?
Klasyczna rolwaga coś na,wzór jak w misiu
- arjanprojekt
- Posty: 107
- Rejestracja: 28 cze 2011, 21:59
Re: Przyczepa/woz 2osiowy metalowy fabryczny?
Ze względu na kranc, lekką acz sztywną konstrukcję i zapewne otwierany kiedyś zadek do zwiekszenia platformy ładunkowej, moim zdaniem fabryczna produkcja. Czy ten gummiwagen (rollwagen) może być z przed 1945r ?
Re: Przyczepa/woz 2osiowy metalowy fabryczny?
Raczej po 1945 roku. Celowałbym w lata 50te, gdy w Niemczech Zachodnich nastąpił nagły wzrost mechanizacji rolnictwa.
Re: Przyczepa/woz 2osiowy metalowy fabryczny?
No przecież koła są od Warszawy / Żula / Skarpety ....
W dwóch pierwszych przypadkach 16", trzeci 15"
W dwóch pierwszych przypadkach 16", trzeci 15"
Re: Przyczepa/woz 2osiowy metalowy fabryczny?
Ta biała felga napewno jest polskiej produkcji. Natomiast felgi widoczne na dwóch pierwszych zdjęciach niekoniecznie muszą być od Warszawy/Żuka, bo bardzo podobne można spotkać w niektórych niemieckich wozach ogumionych.
Po za tym, w moich okolicach nigdy nie spotkałem takiego wozu ala przyczepa na resorach zbudowanego przez kowala czy innego ślusarza. Wszystkie miały przyspawane lub przykręcone osie bezpośrednio do ramy. Natomiast ramy były na tyle elastyczne aby możliwa była jazda po nierównościach terenu.
Nawet wiele niemieckich gummiwagen nie miały resorów.
Po za tym, w moich okolicach nigdy nie spotkałem takiego wozu ala przyczepa na resorach zbudowanego przez kowala czy innego ślusarza. Wszystkie miały przyspawane lub przykręcone osie bezpośrednio do ramy. Natomiast ramy były na tyle elastyczne aby możliwa była jazda po nierównościach terenu.
Nawet wiele niemieckich gummiwagen nie miały resorów.