Os od wozu konnego
Os od wozu konnego
Witam,
Mam małą przyczepę z wspawaną osią od wozu konnego. Chciałbym umieścić na niej zbiornik na wodę 1000L więc całość będzie ważyć ponad tonę. Czy macie może informacje na temat obciążalności takich łożysk/osi? Koła mam 15", bezdętkowe, wzmacniane więc tylko piastami się martwię.
Mam małą przyczepę z wspawaną osią od wozu konnego. Chciałbym umieścić na niej zbiornik na wodę 1000L więc całość będzie ważyć ponad tonę. Czy macie może informacje na temat obciążalności takich łożysk/osi? Koła mam 15", bezdętkowe, wzmacniane więc tylko piastami się martwię.
Re: Os od wozu konnego
Dziś przywiozłem z kopalni 1240 kg wysiewki pod płyty typu jomb.
Poprzednio nieco przesadziłem i sypnęli mi prawie 2,4 tony.
Wielokrotnie woziłem po kilka metrów drzewa.
Przyczepa na osi od fury łożyska stożkowe (oryginał) koła 15", opony od jakiegoś busa z indeksem "C".
PS.
Co do kół, a w zasadzie felg to tu mam największy problem. Fabrycznie były felgi skręcane 15" z otworem piasty 111mm i na cztery otwory M16.
Nie były to niestety felgi skręcane jak np. u wózka akumulatorowego tylko badziewne odgnioty skręcane na 6 śrub M8. Miałem pewien wypadek, mianowicie wystrzał owych śrub. Fakt że na przyczepie było ze dwie tony piachu, ale dźwięk gwizdu strzelającej śruby był identyczny jak rykoszetującego pocisku. No i felgi poszły do lamusa, założyłem od Uaza, ale oczywiście nie pasują rozstawy otworów (jest ich pięć). Wywierciłem nowe otwory do tego musiałem odwrócić felgi.
Ponieważ zauważyłem niedawno na felgach pęknięcia chciałbym je wymienić.
W zasadzie to pewnie muszę je dorobić ....
Stare zdjęcie jeszcze na skręcanych felgach - przednia oś od fury.
Również stare zdjęcie obecnie beczka (pierwotnie hydrofor 760 litrów) jest na podwoziu dwuosiowym. Podwozie które jest na zdjęciu stoi nie używane - tylna oś od fury. Felgi 13" od Trabanta.
Poprzednio nieco przesadziłem i sypnęli mi prawie 2,4 tony.
Wielokrotnie woziłem po kilka metrów drzewa.
Przyczepa na osi od fury łożyska stożkowe (oryginał) koła 15", opony od jakiegoś busa z indeksem "C".
PS.
Co do kół, a w zasadzie felg to tu mam największy problem. Fabrycznie były felgi skręcane 15" z otworem piasty 111mm i na cztery otwory M16.
Nie były to niestety felgi skręcane jak np. u wózka akumulatorowego tylko badziewne odgnioty skręcane na 6 śrub M8. Miałem pewien wypadek, mianowicie wystrzał owych śrub. Fakt że na przyczepie było ze dwie tony piachu, ale dźwięk gwizdu strzelającej śruby był identyczny jak rykoszetującego pocisku. No i felgi poszły do lamusa, założyłem od Uaza, ale oczywiście nie pasują rozstawy otworów (jest ich pięć). Wywierciłem nowe otwory do tego musiałem odwrócić felgi.
Ponieważ zauważyłem niedawno na felgach pęknięcia chciałbym je wymienić.
W zasadzie to pewnie muszę je dorobić ....
Stare zdjęcie jeszcze na skręcanych felgach - przednia oś od fury.
Również stare zdjęcie obecnie beczka (pierwotnie hydrofor 760 litrów) jest na podwoziu dwuosiowym. Podwozie które jest na zdjęciu stoi nie używane - tylna oś od fury. Felgi 13" od Trabanta.
Re: Os od wozu konnego
Przy śrubach - wierconych otworach, jutro jak nie zapomnę to zrobię zdjęcie.
Chciałem kupić same obręcze 15", ale nigdzie nie mogę znaleźć ....
Chciałem kupić same obręcze 15", ale nigdzie nie mogę znaleźć ....
Re: Os od wozu konnego
A co stoi na przeszkodzie wycięcia obręczy z felg od samochodu?
Re: Os od wozu konnego
Nic tylko jak to zrobić ?
Nie mam tokarki.
Gdyby felga była na nitach to żaden problem, ale moje są zgrzane / zespawane nie ma tam podejścia. Owszem można by to jakoś wyrzeźbić szlifierką ale nie mam ciśnienia na już więc wolę poszukać innego rozwiązania.
Nie mam tokarki.
Gdyby felga była na nitach to żaden problem, ale moje są zgrzane / zespawane nie ma tam podejścia. Owszem można by to jakoś wyrzeźbić szlifierką ale nie mam ciśnienia na już więc wolę poszukać innego rozwiązania.
Re: Os od wozu konnego
No to daj zdjęcie felgi.
Ogólnie to tniesz wnętrza felgi szlifierką między otworami wentylacyjnymi, wypada wnętrze a zostaje zgrzana część. Tniesz między zgrzewami żeby każdy zgrzew był osobno a później przecinakiem od drugiej strony rozbijasz je - zostaje sama obręcz.
Możesz szukać felg spawanych (cztery spawy po wewnętrznej stronie) - robisz to co wcześniej ale możesz jeszcze przyszlifować spawy żeby łatwiej odchodziły.
Mi całość zajęła jakieś 15-20min, mam takie obręcze w przyczepie a z koła dojazdowego zrobiłem koło do taczki - bezdętkowe praktycznie nie do zużycia.
Ogólnie to tniesz wnętrza felgi szlifierką między otworami wentylacyjnymi, wypada wnętrze a zostaje zgrzana część. Tniesz między zgrzewami żeby każdy zgrzew był osobno a później przecinakiem od drugiej strony rozbijasz je - zostaje sama obręcz.
Możesz szukać felg spawanych (cztery spawy po wewnętrznej stronie) - robisz to co wcześniej ale możesz jeszcze przyszlifować spawy żeby łatwiej odchodziły.
Mi całość zajęła jakieś 15-20min, mam takie obręcze w przyczepie a z koła dojazdowego zrobiłem koło do taczki - bezdętkowe praktycznie nie do zużycia.
Re: Os od wozu konnego
Dziś rozładowałem przyczepę ze żwiru. Nie będzie mi potrzebna przez najbliższy czas więc spróbuję zająć się felgami.
Re: Os od wozu konnego
Ta przyczepa mniejsza czy raczej podwozie ma oś z bębnami. Pierwotnie była z tyłu fury.
Hamulec nigdy nie działał za mojej pamięci. Gdy robiliśmy tą małą próbowałem "odmrozić" hamulce, ale bez powodzenia. Szczerze przyznam że się też i nie starałem za bardzo.
Hamulec nigdy nie działał za mojej pamięci. Gdy robiliśmy tą małą próbowałem "odmrozić" hamulce, ale bez powodzenia. Szczerze przyznam że się też i nie starałem za bardzo.
Re: Os od wozu konnego
Ja będę chciał zrobić hamulce ale mam bęben tylko na jednej osi i w dodatku bez tarczy kotwicznej. Chcę dołożyć bęben na drugą oś, nawet znalazłem na złomie kompletną oś z której można wymontować - oś też ma hamulec na jednym kole.
Re: Os od wozu konnego
Re: Os od wozu konnego
Wyglądają super ale.dlaczego cztery szpilki?
Opony wzmacniane C?
Opony wzmacniane C?
Re: Os od wozu konnego
Dlatego że takie są piasty - czterośrubowe.
Zwróć uwag na srebrną skręcaną felgę, to oryginał.
Oczywiście, 195/70/15C
Zwróć uwag na srebrną skręcaną felgę, to oryginał.
Oczywiście, 195/70/15C