Strona 1 z 1
S301d
: 03 paź 2025, 22:20
autor: Damlucz
Witam wszystkich. Posiadam sama robionego w latach 90 i chciałbym zmienić w nim silnik na taki:
https://www.sklepagroray.pl/silnik-spal ... p-416.html
Co do radzicie a może bez reduktora.
Zamontowany Silnik to s301d czyli s7 z 74roku który wymaga naprawy,dymi z filtra powietrza cieknie itp.
Re: S301d
: 04 paź 2025, 16:48
autor: bergman31
Ten silnik z linku jest strasznie drogi.
Jeśli nie chcesz remontować tego S301d, to może lepszą opcją, byłby montaż jakiegoś silnika z samochodu wraz z skrzynią biegów.
Możesz wrzucić zdjęcia Twojego SAMa? Widząc go, będzie łatwiej coś doradzić.
Re: S301d
: 05 paź 2025, 19:41
autor: piorun1234
Jeśli ten silnik ma 18KM i 1800 obr/min, a wałek wyjściowy 25 mm jako wyjście z reduktora to świadczy o jego długiej chińskiej żywotności. To co sprzedający pisze to bajki dla dzieci za taką cene.
Re: S301d
: 07 paź 2025, 17:07
autor: Damlucz
Re: S301d
: 07 paź 2025, 17:10
autor: Damlucz
Sprzęgło duży fiat stary typ,skrzynia biegów Lublin 4 biegi,łączenie skrzyni biegów z mostem przekładnia z cyklopa,most skrócony.Wszystko złożone na sztywno bez pasków

Re: S301d
: 07 paź 2025, 17:12
autor: Damlucz
Damlucz pisze: ↑07 paź 2025, 17:10
Sprzęgło duży fiat stary typ,skrzynia biegów Lublin 4 biegi,łączenie skrzyni biegów z mostem przekładnia z cyklopa,most skrócony.Wszystko złożone na sztywno bez pasków

A co może być przyczyną dymienia na biało z filtra powietrza?
Re: S301d
: 07 paź 2025, 19:07
autor: arturwietnamczyk
Luz zaworowy warto sprawdzić
Re: S301d
: 07 paź 2025, 19:19
autor: bergman31
Trochę mało miejsca aby wstawić jakiś mały silnik z samochodu.
Re: S301d
: 07 paź 2025, 20:01
autor: Damlucz
Luz ustawiałem od 0.5 do 0.35 nic sie nie zmieniało,a jak powinny mieć luzy?
Re: S301d
: 09 paź 2025, 8:09
autor: Bolszewik
Luzy zaworowe 0,2 mm ....
Re: S301d
: 18 paź 2025, 9:38
autor: Damlucz
Ustawiłem luzy jak kolega wyżej napisał przy takim ustawieniu silnik nie odpala,ustawiłem luz na ssącym 0,5 i wydechowy 0,10 i silnik odpala i równo pracuje,natomiast dymi dalej a może być taki objaw brak filtra powietrza? Lub coś z zapłonem tzw.kat wtrysku?
Re: S301d
: 18 paź 2025, 11:20
autor: marek
Jeżeli silnik pracuje przy tak dziwnym ustawieniu luzu zaworowego to wygląda na złe ustawienie wałka rozrządu o jeden ząb. Ja wykręcił bym wtryskiwacz i sprawdził bym ustawienie zaworów względem GZP tłoka a obserwując jednocześnie ruch paliwa w przewodzie wtryskowym zobaczysz punkt wtrysku choć w tym momencie wtrysku nie podejrzewam. Ustawienie luzu zaworowego szokuje.Choć jak to mówią ,, są na tym świecie rzeczy, które się filozofom nie śniły,,

Przed sprawdzeniem ustawienia zaworów względem tłoka musisz ustawić prawidłowy luz czyli 0,2ssący i 0,3 wydech.