Strona 1 z 1

S301d

: 03 paź 2025, 22:20
autor: Damlucz
Witam wszystkich. Posiadam sama robionego w latach 90 i chciałbym zmienić w nim silnik na taki: https://www.sklepagroray.pl/silnik-spal ... p-416.html


Co do radzicie a może bez reduktora.
Zamontowany Silnik to s301d czyli s7 z 74roku który wymaga naprawy,dymi z filtra powietrza cieknie itp.

Re: S301d

: 04 paź 2025, 16:48
autor: bergman31
Ten silnik z linku jest strasznie drogi.

Jeśli nie chcesz remontować tego S301d, to może lepszą opcją, byłby montaż jakiegoś silnika z samochodu wraz z skrzynią biegów.

Możesz wrzucić zdjęcia Twojego SAMa? Widząc go, będzie łatwiej coś doradzić.

Re: S301d

: 05 paź 2025, 19:41
autor: piorun1234
Jeśli ten silnik ma 18KM i 1800 obr/min, a wałek wyjściowy 25 mm jako wyjście z reduktora to świadczy o jego długiej chińskiej żywotności. To co sprzedający pisze to bajki dla dzieci za taką cene.

Re: S301d

: 07 paź 2025, 17:07
autor: Damlucz
Obrazek

Re: S301d

: 07 paź 2025, 17:10
autor: Damlucz
Sprzęgło duży fiat stary typ,skrzynia biegów Lublin 4 biegi,łączenie skrzyni biegów z mostem przekładnia z cyklopa,most skrócony.Wszystko złożone na sztywno bez pasków 😜

Re: S301d

: 07 paź 2025, 17:12
autor: Damlucz
Damlucz pisze: 07 paź 2025, 17:10 Sprzęgło duży fiat stary typ,skrzynia biegów Lublin 4 biegi,łączenie skrzyni biegów z mostem przekładnia z cyklopa,most skrócony.Wszystko złożone na sztywno bez pasków 😜
A co może być przyczyną dymienia na biało z filtra powietrza?

Re: S301d

: 07 paź 2025, 19:07
autor: arturwietnamczyk
Luz zaworowy warto sprawdzić

Re: S301d

: 07 paź 2025, 19:19
autor: bergman31
Trochę mało miejsca aby wstawić jakiś mały silnik z samochodu.

Re: S301d

: 07 paź 2025, 20:01
autor: Damlucz
Luz ustawiałem od 0.5 do 0.35 nic sie nie zmieniało,a jak powinny mieć luzy?

Re: S301d

: 09 paź 2025, 8:09
autor: Bolszewik
Luzy zaworowe 0,2 mm ....

Re: S301d

: 18 paź 2025, 9:38
autor: Damlucz
Ustawiłem luzy jak kolega wyżej napisał przy takim ustawieniu silnik nie odpala,ustawiłem luz na ssącym 0,5 i wydechowy 0,10 i silnik odpala i równo pracuje,natomiast dymi dalej a może być taki objaw brak filtra powietrza? Lub coś z zapłonem tzw.kat wtrysku?

Re: S301d

: 18 paź 2025, 11:20
autor: marek
Jeżeli silnik pracuje przy tak dziwnym ustawieniu luzu zaworowego to wygląda na złe ustawienie wałka rozrządu o jeden ząb. Ja wykręcił bym wtryskiwacz i sprawdził bym ustawienie zaworów względem GZP tłoka a obserwując jednocześnie ruch paliwa w przewodzie wtryskowym zobaczysz punkt wtrysku choć w tym momencie wtrysku nie podejrzewam. Ustawienie luzu zaworowego szokuje.Choć jak to mówią ,, są na tym świecie rzeczy, które się filozofom nie śniły,, :o Przed sprawdzeniem ustawienia zaworów względem tłoka musisz ustawić prawidłowy luz czyli 0,2ssący i 0,3 wydech.