Strona 3 z 3
RE: 2CA90
: 24 mar 2010, 10:50
autor: Pentax
Witam. Jeśli dobrze zrozumiałem , to obudowa skrzyni biegów ( tzw ryj) od Stara 200 pasuje do silnika 2CA90. A czy z drugiej strony pasuje bez przeróbek do skrzyni Zuka 3 biegowej lub 4 biegowej ?.A jakie zastosować sprzęgło i jakie łozysko wyciskowe sprzęgła ? ( od Żuka czy od Stara i co ewentualnie trzeba przerobić )
RE: 2CA90
: 24 mar 2010, 12:40
autor: olowaty
Trzeba dorobić flanszę pomiędzy skrzynie a ryj niestety. Sprzęgło i łożysko o d Żuka.
RE: 2CA90
: 24 mar 2010, 15:45
autor: Pentax
Serdeczne dzięki za informacje .

RE: 2CA90
: 24 paź 2010, 20:30
autor: cycusxxl
Ja w swoim samie napęd mam przeniesiony z przodu przez paski, silnik tak nie cierpi, nie ma przenoszenia drgań. Już 5 lat jeżdze i pasków nie wymianiałem. Inny powie żę paski to głupota ale ja wybrałem taki wariant.
RE: 2CA90
: 17 sty 2012, 19:47
autor: pojawie11
Witam Wszystkich Mam pytanko Kupiłem silnik 2ca90 (andoria) i nie wiem jaką skrzynie podłączyć do niego by pasowała ( i oczywiście sprzęgło) Prosił bym o porady*yes*
Witam Poszukuje Zbiornika Paliwa do Andori 2ca90. Jeśli można prosił bym o pomoc !!!! To moje GG 19067389:)
Aha i wydechu tez poszukuję i nie mogę nigdzie znaleźć*bye* ;/
RE: 2CA90
: 19 sty 2012, 11:22
autor: oman7
Poszukuję Katalogu Części do silnika 2CA90.
W zamian oferuję inne katalogi i instrukcję 1CA90,S301D,TZ4K14.
RE: 2CA90
: 23 kwie 2012, 18:05
autor: Shooter
Cześć próbuje skompletować części na zbudowanie "dużego" (dużych kołach) es'a

Możecie mi powiedzieć jakie podzespoły wziąć i jak zapiąć silnik ( 2ca90, 1ca90 mam) na koło czy na rozrząd, a i dodam że mam:
-kolumne kierowniczą żuk
-cały przedni most (ze starego sama)
-elektryke
-skrzynie star nie wiem jaki ale jest świetna 5 biegów w przód 1wtył (dotąd pracowała z silnikiem 1ca90)
-siedzenie robione, razem z bagażnikiem pod nim
-cały zestaw do podnośnika (władymirec: pompa, siłownik itd.)
-sprzęgło i ryj do skrzyni ( w bardzo dobrym stanie)
-stary tylni most "jodełka" (żuk i koła kosiara też w świetnym stanie)
Powiedzcie co zostawić,co wziąć do niego, jak to pozrabiać itd.
RE: 2CA90
: 29 kwie 2013, 10:32
autor: BAR123
Kolego cycusxxl ile cenisz sobie za 2ca90??
RE: 2CA90
: 26 sty 2014, 23:11
autor: geoglob
Czy ktoś mi podpowie w jaki sposób możliwe jest połączenie skrzyni biegów od koleby i silnika 2ca90? Taki zestaw był prawdopodobnie w kolebach budowlanych WND. W tej chwili mam silnik benzynowy od motopompy i skrzynię od koleby. Być może jest to tylko kwestia obudowy sprzęgła.
RE: 2CA90
: 27 sty 2014, 19:12
autor: marek
W każdym zestawie napędowym pomiędzy silnikiem a skrzynią biegów musi być sprzęgło cierne chyba że skrzynia jest automatyczna.A Ty nic o sprzęgle nie piszesz.
RE: 2CA90
: 27 sty 2014, 22:13
autor: geoglob
Na chwilę obecną wygląda to tak: silnik od motopompy strażackiej, sprzęgło syrena, skrzynia koleba budowlana (3+wsteczny). Będzie wymiana silnika na 2ca90. Pytanie: jak to połączyć wykorzystując starą skrzynię biegów?
RE: 2CA90
: 28 sty 2014, 19:21
autor: marek
SAM-y są sprzętami indywidualnymi i raczej niepowtarzalnymi. Zamieść jakieś fotki jak wygląda to co masz i co na co chcesz zamienić a wtedy może uda się coś podpowiedzieć.Na pewno frez w tarczy sprzęgłowej i wałku sprzęgłowym skrzyni musi być taki sam.Inaczej tego ze sobą nie złożysz
RE: 2CA90
: 03 lut 2014, 22:12
autor: geoglob
RE: 2CA90
: 04 lut 2014, 20:23
autor: marek
Moim zdaniem należało by spróbować np. przy pomocy tokarza wpasować koło zamachowe z silnika benzynowego do wnętrza koła zamachowego przy silniku który chcesz zamontować.Koło od usuwanego silnika stoczyć do minimum tak żeby swoją masą jak najmniej wpływało na nowe koło a pozwalało na pozostawienie oryginalnego i kompletnego sprzęgła.A wtedy dorobienie łącznika pomiędzy nowym silnikiem a obudową sprzęgła to już łatwizna. Może to być taki łącznik z 1 centymetrowej blachy jak dorabia się zmieniając silnik z Zetora 25 na silnik od c 330.Oczywiście dopasowany do Twojego urządzenia.Czy dotychczasowe sprzęgło wytrzyma nie wiem bo jednak jest różnica mocy.Ja mam taki pomysł a jaki mają inni ,zobaczymy.
RE: 2CA90
: 05 lut 2014, 13:50
autor: oman7
marek napisał/a:
Moim zdaniem należało by spróbować np. przy pomocy tokarza wpasować koło zamachowe z silnika benzynowego do wnętrza koła zamachowego przy silniku który chcesz zamontować.Koło od usuwanego silnika stoczyć do minimum tak żeby swoją masą jak najmniej wpływało na nowe koło a pozwalało na pozostawienie oryginalnego i kompletnego sprzęgła.A wtedy dorobienie łącznika pomiędzy nowym silnikiem a obudową sprzęgła to już łatwizna. Może to być taki łącznik z 1 centymetrowej blachy jak dorabia się zmieniając silnik z Zetora 25 na silnik od c 330.Oczywiście dopasowany do Twojego urządzenia.Czy dotychczasowe sprzęgło wytrzyma nie wiem bo jednak jest różnica mocy.Ja mam taki pomysł a jaki mają inni ,zobaczymy.
Też bym skłonił postąpić jak pisze Marek
RE: 2CA90
: 23 maja 2014, 17:06
autor: wiktor750
Witam Wszystkich
Chciałbym podpiąć się do tematu. Zdobyłem z magazynu wojskowego silnik 2CA90 (a właściwie cały agregat prądotwórczy) który przepracował od nowości kilka motogodzin , niestety nie ma rozrusznika. Po przewertowaniu forum znalazłem informację że do podobnego silnika (1CA90) pasuje rozrusznik od Fiata 126p. Czy będzie tak samo w przypadku silnika 2CA90?
Pozdrawiam
RE: 2CA90
: 24 maja 2014, 9:33
autor: oman7
Do 2CA90 pasuje rozrusznik z żuka ale model R5S lub R5K.
Najprościej rozrusznik musi się kręci się w prawo patrząc od strony szczotek.
Rozrusznik z malucha nie pasuje do 2CA90.
RE: 2CA90
: 25 maja 2014, 21:38
autor: wiktor750
Bardzo dziękuję za szybką odpowiedź. Po przewertowaniu ofert na znanym portalu aukcyjnym widzę że są duże trudności ze zdobyciem rozruszników R5S i R5K, a jak już są to ceny są bardzo wysokie. A czy są jakieś inne alternatywy? np zastosowania innego rozrusznika po odpowiednich przeróbkach?
Re: 2CA90
: 01 gru 2025, 20:53
autor: szkudnik20
Witam wszystkich. Dlaczego silnik Andoria 2ca90 kopci na biało po odpaleniu? Czuć nie spalonym paliwem. Pracuje równo. Odpala ładnie. Zimą pomagam większa dawka paliwa, ale też ładnie pali. Wtryski nowe. Ciśnienie na cylindrach w normie. Filtr , paliwa, oleju, powietrza i olej wymieniony. Poprzedni właściciel twierdził, że to pierścienie. Jak pisałem ciśnienie w normie, więc nie wiem czy to to.