Mam, nie ma ich na zdjęciach.
Ursus C-4011 1966r.
Re: Ursus C-4011 1966r.
....a już emocje rosły




Re: Ursus C-4011 1966r.
Tak z ciekawości, na jakim etapie jest obecnie remont ciągnika ? Dawno nie było żadnej relacji zdjęciowej 

- Ursus c-325
- Posty: 1716
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Czy poza przednią osią silnik i inne podzespoły są już gotowe do montażu? Kiedy można spodziewać się malowania choć jednego z wybranych elementów?
- Ursus c-325
- Posty: 1716
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Jak napisałem wyżej - tempo rekreacyjne.
W tym momencie trwają prace nad skrzynią biegów. Jakieś zdjęcia wkrótce.
W tym momencie trwają prace nad skrzynią biegów. Jakieś zdjęcia wkrótce.
- Ursus c-325
- Posty: 1716
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Jednak zmieniłeś. Zawleczka ładniej wygląda.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Strzemiona czopów które posiadasz prawdopodobnie są od C-330. Ursus C-4011 miał strzemiona ze zgrubieniem takim jak na załączonym obrazku. Widziałem kiedyś takie w ogłoszeniu do sprzedania więc sobie tego nie wymyśliłem. Wydaje mi się że fabryka mogła wprowadzić zmianę gdy zaczęto montować błotniki z wąskim dolnym mocowaniem w C-330 bo wtedy to zgrubienie by przeszkadzało. Są to tylko moje rozważania więc mogę się mylić.


Re: Ursus C-4011 1966r.
Mam blaszki zabezpieczające te pionowe jakby ktoś szukał 

Zetor 25, Zetor 25A, Zetor 25K, Zetor 50 Super, Zetor 3011 Major, Ursus C-325, Ursus C-328, Ursus C-4011, Ursus C-308, Dzik 2, Dzik 21, Robi 151, żniwiarka, silniki stacjonarne, snopowiązałki, młocarnia i wiele innych...
Re: Ursus C-4011 1966r.
@RRC Takie same powinny być w C-4011. Wiadomo, że jest to drobnostka ale to właśnie o te szczegóły chodzi w tej zabawie 

- Ursus c-325
- Posty: 1716
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Znowu mnie zaskoczyliście
Pozytywnie oczywiście, cieszę się, że tak się angażujecie w sprawę.
Trzeba się rozejrzeć za starym typem strzemion. Jeśli ktoś ma to piszcie.

Trzeba się rozejrzeć za starym typem strzemion. Jeśli ktoś ma to piszcie.
Re: Ursus C-4011 1966r.
Czy w swoim ciągniku będziesz stosował odwróconą logikę sygnalizacji ciśnienia oleju w silniku ? Odwróconą mam na myśli to, że gdy silnik pracuje to kontrolka się pali a gdy silnik zgaszony (lub zanik ciśnienia oleju podczas pracy) to kontrolka zgaszona.
- Ursus c-325
- Posty: 1716
- Rejestracja: 10 wrz 2006, 12:17
Re: Ursus C-4011 1966r.
Czas powypędzać pająki z tego tematu
Etap dalszego "kawałkowania" traktora sobie daruję, będę go pokazywał fragmentami przy kolejnych podzespołach.
Zwolnice plus pochwy... Temat niby banalny, ale jak to w przypadku ciągnika jakim jest C-4011, tylko niby. Korpusy zwolnic u mnie miały po jednym korku. Lewa i prawa. Według katalogu zbiorczego ciągników C-4011 i pochodnych, korpus zwolnicy był uniwersalny do numeru ciągnika 9000. Znaczy to, że obudowa miała dwa korki, dzięki czemu można ją było stosować jako prawą lub lewą.
Rozpoczęły się więc poszukiwania uniwersalnych korpusów
Z pomocą przyszedł forumowy kolega ~kumarzysta. Okazało się, że w jego ciągniku jedna obudowa była na dwa korki. Wymieniliśmy się.


Połowa sukcesu, trzeba było jeszcze znaleźć drugą. Na szczęście nie było to trudne.

Tak więc można wziąć się za kompletowanie zespołów.































































Wykorzystano wiele nowych elementów z dawnej produkcji PRL: bębny, szczękotrzymacze, osłona mechanizmu różnicowego (użyta oczywiście później), półosie, koła zwolnic, wały kół.
Na razie tyle, ale obiecuję częściej tu zaglądać

Etap dalszego "kawałkowania" traktora sobie daruję, będę go pokazywał fragmentami przy kolejnych podzespołach.
Zwolnice plus pochwy... Temat niby banalny, ale jak to w przypadku ciągnika jakim jest C-4011, tylko niby. Korpusy zwolnic u mnie miały po jednym korku. Lewa i prawa. Według katalogu zbiorczego ciągników C-4011 i pochodnych, korpus zwolnicy był uniwersalny do numeru ciągnika 9000. Znaczy to, że obudowa miała dwa korki, dzięki czemu można ją było stosować jako prawą lub lewą.
Rozpoczęły się więc poszukiwania uniwersalnych korpusów



Połowa sukcesu, trzeba było jeszcze znaleźć drugą. Na szczęście nie było to trudne.

Tak więc można wziąć się za kompletowanie zespołów.































































Wykorzystano wiele nowych elementów z dawnej produkcji PRL: bębny, szczękotrzymacze, osłona mechanizmu różnicowego (użyta oczywiście później), półosie, koła zwolnic, wały kół.
Na razie tyle, ale obiecuję częściej tu zaglądać
