Przyczepy ogólnie ....
Re: Przyczepy ogólnie ....
Wiem już, że jest to po prostu hamulec najazdowy tylko zdemontowany jest zaczep z resztą konstrukcji.
Re: Przyczepy ogólnie ....
Możesz zrobić z bliska zdjęcie felgi i piasty od zewnętrznej strony?
W przyczepce samoróbce mam podobne felgi a może nawet taką samą oś.
W trakcie wymiany łożysk, jedno stare było wyprodukowane przez firmę FAG prawdopodobnie w 1939 roku (cyfry 39 nabite na bieżni), a z tego co mi wiadomo, to łożysko było jeszcze oryginalne.
Całkiem możliwe, że Twoja przyczepa jest produkcji niemieckiej z okresu II Wojny Światowej lub nawet starsza.
W przyczepce samoróbce mam podobne felgi a może nawet taką samą oś.
W trakcie wymiany łożysk, jedno stare było wyprodukowane przez firmę FAG prawdopodobnie w 1939 roku (cyfry 39 nabite na bieżni), a z tego co mi wiadomo, to łożysko było jeszcze oryginalne.
Całkiem możliwe, że Twoja przyczepa jest produkcji niemieckiej z okresu II Wojny Światowej lub nawet starsza.
Re: Przyczepy ogólnie ....
Przypomniało mu się jeszcze, że z przodu był podest dla Woźnicy to wyjaśniało by te ślady rdzy na belkach.
Re: Przyczepy ogólnie ....
Piasta i felgi są inne niż w mojej przyczepie.
W Niemczech przez wiele lat produkowano przyczepy uniwersalne, które można było sprzęgać z traktorami i koniami. Według mnie, to ta Twoja przyczepa na 100% jest produkcji niemieckiej i wyprodukowana przed 1946 rokiem.
W Niemczech przez wiele lat produkowano przyczepy uniwersalne, które można było sprzęgać z traktorami i koniami. Według mnie, to ta Twoja przyczepa na 100% jest produkcji niemieckiej i wyprodukowana przed 1946 rokiem.
Re: Przyczepy ogólnie ....
Znasz może jakieś nazwy takich przyczep firmy jakie je produkowały?
Re: Przyczepy ogólnie ....
Blumhardt
Bruns
Christ
Diedam
Eckart
Gothaer
Krone
Maack
Weidner
Welger
To tylko kilka producentów takich przyczep.
Bruns
Christ
Diedam
Eckart
Gothaer
Krone
Maack
Weidner
Welger
To tylko kilka producentów takich przyczep.
Re: Przyczepy ogólnie ....
Po kolei bedę wpisywał to może coś znajdę, dzięki!
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 05 lis 2011, 19:57
Re: Przyczepy ogólnie ....
Witam. Może tutaj znajdę pomoc jakiej firmy to może być przyczepa. Mój ojciec kupił ją na początku lat 80-tych od gościa który robił pustaki i woził na niej cement (ciągał ją za jelczem). Przyczepa w oryginale miała burty drewniane. Felgi i piasty podobne lub takie same jak w Autosanie D55. Skrzyni nie mierzyłem ile ma dokładnie ale jest szersza i dłuższa od D47. Belki 120cm mieszczą się dwie obok siebie bez podwieszania burty i nic nie wystaje poza podłogę.
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Przyczepy ogólnie ....
to przyczepa o ładowności 5 ton zdaje się, parę postów wcześniej wstawiałem o niej info. idzie ciężko
viewtopic.php?t=4635&start=200
viewtopic.php?t=4635&start=200
Re: Przyczepy ogólnie ....
Nie wiem czy to jest dobry wątek, ale nie znalazłem o tym żadnych informacji na forum. Co sądzicie o przyczepach ZASŁAW jeśli chodzi o awarię czy nie ma z tym większego problemu?
Re: Przyczepy ogólnie ....
Jak dla mnie prawie bezawaryjne, nie wiem jakie inni mają doświadczenia. Fakt, że sprzęt kosztuje swoje, ale warty każdej złotówki i tu płaci się za jakość i wysokiej jakości materiały. Nawet jeśli zdarzą się awarię to serwis działa u nich sprawnie i nie ma z tym problemu.
Re: Przyczepy ogólnie ....
Koledzy, w przyczepie dwuosiowej na kołach 7,50-20 jakie powinno być prawidłowe ciśnienie
Dmc 4300kg, przeładowywana raczej nie będzie
Dmc 4300kg, przeładowywana raczej nie będzie
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
- kumarzysta
- Posty: 433
- Rejestracja: 30 mar 2015, 19:50
Re: Przyczepy ogólnie ....
Myślę że jak dasz 3bar to nic nie stanie się. Gdybym wiedział ile u siebie mam, od nowości w2 kołach jeszcze nie pompowane szczerze mówiąc , a reszta na oko aby nie siedziała za mocno
Re: Przyczepy ogólnie ....
Dzięki U siebie tak na oko napompowałem właśnie 3 bary, resztę zobsczy się z pierwszym ładunkiem jak ją w końcu ruszę
Zetor 25K - 1953; Dolpima PS290 - 1988 (chyba); Dezamet ... - 1988; Żuk A06 - 1980; MF70 - 1980 i 1989; HakoTrac T6 - 1963; Dzik 2 - 1969; Ursus C-355 - 1972; Hakotrac T8 - 1965;
Re: Przyczepy ogólnie ....
3 bary nie jest zle, ale powinno być trochę więcej.
Dla D732 Autosan podawał 3,7bar dla 8,25-20
A Stomil podaje dla takiej opony ciśnienie 6,75
Dla D732 Autosan podawał 3,7bar dla 8,25-20
A Stomil podaje dla takiej opony ciśnienie 6,75
Re: Przyczepy ogólnie ....
Producent na opinie podaje maksymalne ciśnienie.
Ja mam w przyczepie jednoosiowej opony 8.25-20 ciśnienie 4,5bar.
Ja mam w przyczepie jednoosiowej opony 8.25-20 ciśnienie 4,5bar.
Re: Przyczepy ogólnie ....
Takie sobie zabawy ....
https://www.youtube.com/watch?v=jIYqZXDReFY&t=271s
https://www.youtube.com/watch?v=imAtbiDuD0s&t=22s
https://www.youtube.com/watch?v=YL4BoNnMiyc
Zanim ktoś skomentuje używam mniej niż sporadycznie więc nie mam wprawy (brak płynności ruchów).
Funkcja podnoszenia - opuszczania działa po wariacku - bardzo cienkie przewody.
https://www.youtube.com/watch?v=jIYqZXDReFY&t=271s
https://www.youtube.com/watch?v=imAtbiDuD0s&t=22s
https://www.youtube.com/watch?v=YL4BoNnMiyc
Zanim ktoś skomentuje używam mniej niż sporadycznie więc nie mam wprawy (brak płynności ruchów).
Funkcja podnoszenia - opuszczania działa po wariacku - bardzo cienkie przewody.
Re: Przyczepy ogólnie ....
Funkcja podnoszenia - opuszczania działa po wariacku - bardzo cienkie przewody.
[/quote]
To nie jest wina przewodów,ale regulacji przepływu.Podstawowa różnica w konstrukcji między żurawiem ręcznym i mechanicznym,to elementy nośne policzone na dużo mniejsze siły dynamiczne,dlatego konstrukcja jest znacznie delikatniejsza.Trzeba doposażyć układ o dodatkowe elementy,bo gwałtowne tąpnięcie może się przykro zakończyć,chociaż zakładam,ze jesteś tego świadomy.Zamiana ręcznego wysuwu na mechaniczny,też bardzo zmienia charakter pracy urządzenia.
[/quote]
To nie jest wina przewodów,ale regulacji przepływu.Podstawowa różnica w konstrukcji między żurawiem ręcznym i mechanicznym,to elementy nośne policzone na dużo mniejsze siły dynamiczne,dlatego konstrukcja jest znacznie delikatniejsza.Trzeba doposażyć układ o dodatkowe elementy,bo gwałtowne tąpnięcie może się przykro zakończyć,chociaż zakładam,ze jesteś tego świadomy.Zamiana ręcznego wysuwu na mechaniczny,też bardzo zmienia charakter pracy urządzenia.
Re: Przyczepy ogólnie ....
Tylko podnoszenie było za pomocą pompy ręcznej. Wysuw był regulowany na bolec. Coś muszę zrobić, ale pliczyć i dobrać nie umiem. Więc coś z regulacją.