Zetor 6945
- Marian1231973
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Zetor 6945
na pierwszych testach moim 59.. maiłem zaczepioną taką samą talerzówkę jak widzę u kolegi, wtedy wypadł lepiej niż 8011, który nie ma przedniego napędu i jest dużo cięższy, dlatego te średnie ciągniki z przednim napędem mają popyt i wysoką cenę
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Re: Zetor 6945
To fakt, dlugo szukałem gdzieś w mojej okolicy 6748, 5945 lub 6945 bo pierwszym kryterium był gruby most. Inne zachodnie ciagniki raczej mnie nie przekonały do siebie. Nowsze modele Zetora to też już spora przepaść cenowa choć to w sumie tylko kwestia kabiny
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Zetor 6945
Dlaczego 5945 lepiej radzi sobie z talerzówka 2,4m od 8011?Marian1231973 pisze: ↑25 lis 2022, 12:01 na pierwszych testach moim 59.. maiłem zaczepioną taką samą talerzówkę jak widzę u kolegi, wtedy wypadł lepiej niż 8011,
- Marian1231973
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Zetor 6945
przede wszystkim dlatego że ma przedni napęd co daje brak poślizgu, a moc w stosunku do masy ciągnika podobnie
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Re: Zetor 6945
W moim odczuciu ten ciagnik ogólnie wydaje sie być żwawszy i bardziej chetny do pracy niż np C-385, mimo że chciałem drugi ciągnik do cięższej pracy to opcja 4cyl bez napedu odpadla juz chyba prędzej bym sie pokusił o jakiegoś MTZ-ta
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Zetor 6945
według mnie, to górny zaczep w c360 i pochodnych, to jest dramat i nie wiem jak można tego normalnie używać, to że do większości maszyn z wałkiem trzeba go zdejmować, to jeszcze to zdejmowanie nie należy do najszybszych, a też jest kwestia tej paszczy, która ciągle zwisa do dołu i weź tu sam podepnij pełną przyczepę bez hamulca ręcznego w ciągniku, no dramat, dlatego wolę orginalne duże zetorowskie zaczepy, które mają dużą paszczę, która sama naprowadza dyszel i jeszcze dodatkowo jest na gumach, w sumie sytuacja jest podobna do c330, gdzie zaczep już nie zwisa, ale jest krótki, ciężki, ma małą paszczę i też trzeba zdejmować, ale w tym przypadku do C330M zrobili lżejszy i dłuższy zaczep, z paszczą jak w zetorze, przez co można łatwiej zaczepić przyczepę i można mocniej skręcać, i w c330 łatwiej się zdejmuje ten zaczepMarian1231973 pisze: ↑24 lis 2022, 10:38 witam
widzę że zajrzałeś już do mojego 59.., u mnie też skrzynia z szybkim wstecznym i zamianą 2 z 3, domyślam się że u ciebie tak samo gdzie trójka tam dwójka, zaczep przedni mam oryginalny, tylne dolny od C-355 (uważam że nie ma bardziej praktycznego), górny nowy ze starych zapasów od C-360 po lekkich modyfikacjach, ściągacze cięgien dolnych wymienione na od MTZ-82 ponieważ tanie i mocne
poza tym jeszcze nie dokończony, ale będzie
Pozdrawiam
Re: Zetor 6945
Osobiście nigdy nie zdejmowałem zaczepu do maszyny z wałkiem WOM, nigdy mi nawet nie przeszkadzał zbytnio. A co do zwisania, miałem ten problem gdy był już ostro wyeksploatowany i luzy w każdą stronę. Ręcznego nie posiadam ale zawsze sobie radziłem z zaczepianiem samemu przyczepy, raczej na zasadzie wrzucam biegi polowe i ide zaczepiać. Teraz zaczep w 55 mam po zregenerowaniu przez znajomego ślusarza, jest sztywniutki bez luzów i bez problemu pozostaje uniesiony, także posiada gumy i amortyzację więc jeździ się o wiele przyjemniej. W Zetorze natomiast trzeba ten zaczep zdemontować by podpiąc maszynę zawieszaną z WOM-em ale to dosłownie chwila, wystarczy wyjąć 4 sworznie.
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
- Marian1231973
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Zetor 6945
witamSzymonS pisze: ↑25 lis 2022, 20:38według mnie, to górny zaczep w c360 i pochodnych, to jest dramat i nie wiem jak można tego normalnie używać, to że do większości maszyn z wałkiem trzeba go zdejmować, to jeszcze to zdejmowanie nie należy do najszybszych, a też jest kwestia tej paszczy, która ciągle zwisa do dołu i weź tu sam podepnij pełną przyczepę bez hamulca ręcznego w ciągniku, no dramat, dlatego wolę orginalne duże zetorowskie zaczepy, które mają dużą paszczę, która sama naprowadza dyszel i jeszcze dodatkowo jest na gumach, w sumie sytuacja jest podobna do c330, gdzie zaczep już nie zwisa, ale jest krótki, ciężki, ma małą paszczę i też trzeba zdejmować, ale w tym przypadku do C330M zrobili lżejszy i dłuższy zaczep, z paszczą jak w zetorze, przez co można łatwiej zaczepić przyczepę i można mocniej skręcać, i w c330 łatwiej się zdejmuje ten zaczepMarian1231973 pisze: ↑24 lis 2022, 10:38 witam
widzę że zajrzałeś już do mojego 59.., u mnie też skrzynia z szybkim wstecznym i zamianą 2 z 3, domyślam się że u ciebie tak samo gdzie trójka tam dwójka, zaczep przedni mam oryginalny, tylne dolny od C-355 (uważam że nie ma bardziej praktycznego), górny nowy ze starych zapasów od C-360 po lekkich modyfikacjach, ściągacze cięgien dolnych wymienione na od MTZ-82 ponieważ tanie i mocne
poza tym jeszcze nie dokończony, ale będzie
Pozdrawiam
dla mnie nie dramat, zaczep wahliwy to zaleta, dlaczego brak ręcznego?, podstawowa rzecz, zaczep ze starych zapasów i nie używany wcześniej, w zetorze jest nieco inna konsola i w ten sposób jest uniesiony wyżej, jutro wrzucę fotki
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Re: Zetor 6945
55- tka u mnie nie posiada żadnego elementu od ręcznego odkąd pamiętam, ale będzie zamontowany przy nadchodzącym remoncie, w Zetku nie ma tylko dźwigni i cięgna ale mam zamiar to uzupełnić, u mnie jest trochę mniejsza regulacja zaczepu gdyż jest na krótkiej konsoli ale spełnia moje oczekiwania. Prawdopodobnie fabrycznie nie posiadał zaczepu górnego
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
- Marian1231973
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Zetor 6945
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
- Marian1231973
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Zetor 6945
co myślisz o przednich błotnikach?, mój też ich nie ma, nie będzie chlapać po kabinie?, zetor jakoś niechętnie je stosował w tamtym okresie
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Re: Zetor 6945
Powoli się rozglądam i raczej będę montował bo po wczorajszej jeździe przez błoto jest ochlapane wszystko, także kwestia czasu i błotniki wpadną, raczej metalowe bo plastiki średnio mi podchodzą wizualnie.
Właśnie nie jestem pewien czy były fabrycznie i na przestrzeni lat ktoś je zdemontował, czy faktycznie ich nie było
Właśnie nie jestem pewien czy były fabrycznie i na przestrzeni lat ktoś je zdemontował, czy faktycznie ich nie było
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
- Marian1231973
- Posty: 299
- Rejestracja: 11 kwie 2014, 13:56
- Lokalizacja: pomorskie
Re: Zetor 6945
od 7045 byłyby chyba najbardziej odpowiednie, z moich tylko 8011 ma i to nie oryginalne, tylko dorobione razem z wspornikami
Zetor 8045, 8011, 5945, 3511, Ursus C-355, C-4011
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Pozdrawiam serdecznie
Mariusz
Re: Zetor 6945
Zetor 6945 miał fabrycznie montowane błotniki przednie. Wystarczy obejżeć zdjęć z folderów i projektów. Polecam zajżeć na stronę "konedata".
Re: Zetor 6945
Dla samej estetyki pracy powinny być bo inaczej kabina wszystkim dostaje, jednak koło spore, dość blisko i rzuca po szybach Z pewnościa jeśli coś znajde to kupię , nowy komplet ok 900zł także odstawiam na dalszy plan.
Małe zakupy i malowanko części, uzupełniamy braki:
Małe zakupy i malowanko części, uzupełniamy braki:
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Zetor 6945
Gadu gadu o błotnikach i w sumie przypadkiem wpadły dzisiaj oryginalne błotniki i trochę innych gratów w cenie praktycznie połowy tego co noweMarian1231973 pisze: ↑07 gru 2022, 20:20 co myślisz o przednich błotnikach?, mój też ich nie ma, nie będzie chlapać po kabinie?, zetor jakoś niechętnie je stosował w tamtym okresie
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Zetor 6945
tez jestem szczęśliwym posiadaczem tego dziadka mam wersje z turem, gdyz takiego szukałem, ale za to brakuje mu pneumatyki, tzn nie ma ani zbiornika na powietrze ani rurek ani zaworów do starowania hamulcami przyczepy. czy koledzy ktorzy maja taki ciagnik mogli by wrzucic zdjecia gdzie i jak to jest mocowane, bo chciałbym odtworzyć ten układ, choc nie wiem czy przez tura nie będzie problemu ze zbiornikiem na powietrze.
Re: Zetor 6945
U mnie przy zakupie instalacja kończyła się na odolejaczu zawór tak samo jak c360, dokrecany do skrzyni od spodu, butla na powietrze jest między lewym kołem tylnym a skrzynią, jedna jej opaska przychodzi do zwolnicy, a druga do skrzyni tam, gdzie w C360 jest mocowany wspornik skrzynek (ten bliżej tylnego mostu). W zestawie który kupiłem były co prawda rurki ale zrezygnowałem z nich i puściłem wężem pomiędzy zaworem sterowania a butlą i odolejaczem, bardzo prosta instalacja na trójniku. Jeśli masz odolejacz nowszego typu to jest w nim wbudowany regulator ciśnieniaoptymalny pisze: ↑12 gru 2022, 17:03 tez jestem szczęśliwym posiadaczem tego dziadka mam wersje z turem, gdyz takiego szukałem, ale za to brakuje mu pneumatyki, tzn nie ma ani zbiornika na powietrze ani rurek ani zaworów do starowania hamulcami przyczepy. czy koledzy ktorzy maja taki ciagnik mogli by wrzucic zdjecia gdzie i jak to jest mocowane, bo chciałbym odtworzyć ten układ, choc nie wiem czy przez tura nie będzie problemu ze zbiornikiem na powietrze.
Ursus C-355M 1975, Zetor 6945 1982
Re: Zetor 6945
Dokladnie jak u mnie, kompresor sa sie wlaczyc i dziala, nie ma w odolejaczu dolnej sruby i tego ca za nim byc powinno. Przez zime bede kompletowal, Rozumiem ze zbiornik powinien byc w miare nowy bo tam jest kwestia homologacji?Damian88 pisze: ↑12 gru 2022, 17:18
U mnie przy zakupie instalacja kończyła się na odolejaczu zawór tak samo jak c360, dokrecany do skrzyni od spodu, butla na powietrze jest między lewym kołem tylnym a skrzynią, jedna jej opaska przychodzi do zwolnicy, a druga do skrzyni tam, gdzie w C360 jest mocowany wspornik skrzynek (ten bliżej tylnego mostu). W zestawie który kupiłem były co prawda rurki ale zrezygnowałem z nich i puściłem wężem pomiędzy zaworem sterowania a butlą i odolejaczem, bardzo prosta instalacja na trójniku. Jeśli masz odolejacz nowszego typu to jest w nim wbudowany regulator ciśnienia