cookies
STRONA GŁÓWNA   ARTYKUŁY   MAGAZYN   FORUM   SZUKAJ   GALERIA
Zobacz Temat
RetroTRAKTOR || Traktory Ursus, Zetor, Lanz, Stare Maszyny i Ciągniki Rolnicze... | FORUM OGÓLNE | WARSZTAT
Strona 1 z 2 1 2 >
Autor rozrząd 360
~ziom c-328
Użytkownik

Dodane dnia 02-12-2012 10:52
witam ma ktoś foto dobra poradę jak ustawić rozrząd w c-360 ? ? pilne


c-328
1483033 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~marek
Użytkownik

Dodane dnia 02-12-2012 11:58
Chodzi Ci o luz zaworów czy koła rozrządu?


Kto pyta nie błądzi
Szukajcie a znajdziecie
Proście,a będzie wam dane.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~ziom c-328
Użytkownik

Dodane dnia 02-12-2012 13:10
o ustawienie kół


c-328
1483033 Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~marek
Użytkownik

Dodane dnia 02-12-2012 13:50
http://obrazki.elektroda.net/61_1267342912.jpg



http://obrazki.elektroda.net/1_1267862418.jpg


Kto pyta nie błądzi
Szukajcie a znajdziecie
Proście,a będzie wam dane.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~lisek
Użytkownik

Dodane dnia 02-12-2012 14:07
Ja ustawiałem według zdjęć z "elektrody" i musałem pompę przestawić o ząbek bo silnik nie chciał palić był słaby i dymił potężnie.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~marek
Użytkownik

Dodane dnia 02-12-2012 14:45
Myślę że po ustawieniu wg zdjęć należy poprzez kręcenie powoli za wał sprawdzić wizualnie i po kolei jak chodzą zawory i kiedy pokazuje się paliwo na pierwszym cylindrze, bo wystarczy złe umieszczenie znaczka i coś nie gra. Ale jak piszesz to jest do poprawy.Najlepiej wszystko sprawdzić podczas pracy silnika.


Kto pyta nie błądzi
Szukajcie a znajdziecie
Proście,a będzie wam dane.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~papiszon
Użytkownik

Dodane dnia 02-12-2012 20:23
Myślę, że znak na kole pośrednim powinien być pośrodku dwóch znaków na kole pompy. Tak przynajmniej jest wszędzie (chyba?). Nie wiem dlaczego akurat tutaj znak nie trafia? Być może dlatego musiałeś przesunąć o jeden ząb pompę?


SUPER jest super
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~lisek
Użytkownik

Dodane dnia 03-12-2012 09:28
Dobrze jest założyć kawałek przewodu na pierwszą sekcję,obrócić wałem i sprawdzić czy wtrysk jest w dobrym miejscu. Podczas wtrysku powinien być widoczny znak na kole zamachowym.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~papiszon
Użytkownik

Dodane dnia 03-12-2012 17:28
Oglądałem inny rysunek układu kół rozrządu w c-360 i znaki pokrywały się tak jak wcześniej napisałem. Zaraz znajdę i podam link. Ten z elektrody wprowadza w błąd.pissed



SUPER jest super
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~damber
Użytkownik

Dodane dnia 03-12-2012 17:34
Wprowadzają w błąd, bo te koła rozrządu to zamienniki jakieś są tzw. "chinole" Są beznadziejnej jakości, a do tego źle wykonane i wprowadzają w błąd.


Jak dbasz, tak masz...

URSUS - C 325 z 1962 roku na eksport.
URSUS - C 325A z 1961 wersja krajowa.
W planach powiększenie kolekcji happy
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~marek
Użytkownik

Dodane dnia 03-12-2012 18:07
o to wam chodzi?http://www.google.pl/imgres?imgurl=http://obrazki.elektroda.pl/5342112800_1297587705.jpg&imgrefurl=http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1888742.html&h=1536&w=2048&sz=518&tbnid=iJXHGQNCmgDXzM:&tbnh=90&tbnw=120&zoom=1&usg=__Yl-0nUTBmG5VDYEljHGxGBueNnA=&docid=slara8s2nBdPHM&sa=X&ei=_9i8UOSHLJCEhQfRroHwBA&ved=0CGoQ9QEwBw&dur=1488



Tu są znaki po środku, ale wychodzi że tu jest źle bo powinno być 0 na wprost 0


Kto pyta nie błądzi
Szukajcie a znajdziecie
Proście,a będzie wam dane.
Edytowane przez marek dnia 03-12-2012 18:34
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~papiszon
Użytkownik

Dodane dnia 03-12-2012 18:08
http://www.agrofoto.pl/forum/topic/49239-jak-to-z-tym-rozrzadem-w-silniku-c-360-jak-ustawiac/
Panowie tam jest wytłumaczone, jak znak na zębatce pompy i kole pośrednim powinien być ustawiony. Tego nie wiedziałem.blushing


SUPER jest super
Edytowane przez papiszon dnia 03-12-2012 18:09
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~marek
Użytkownik

Dodane dnia 03-12-2012 18:32
Czyli wychodzi że fotki z elektrody są dobre, bo licząc zęby a nie sugerując się znakami po stronie pompy ma być 0 na wprost 0 a nie 0 pomiędzy dwoma kreskami.Więc ma byc na wale kreska na wprost kreski na kole rozrządu ząb z dwoma punktami pomiędzy zębami z dwoma punktami a napęd pompy 0 na wprost 0.Dobrze?confused


Kto pyta nie błądzi
Szukajcie a znajdziecie
Proście,a będzie wam dane.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~papiszon
Użytkownik

Dodane dnia 03-12-2012 20:27
Tak jest. Tak to wykombinowane, że koła od wałka rozrządu i pompy można stosować zamiennie. Są identyczne i nawet jak ich pozamieniać, to wyjdzie na to samo. Każde ma znaki puntowe i 0. Wałek ustawia się na znaki, a pompę na 0.


SUPER jest super
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
^Ursus
Super Administrator

Dodane dnia 03-12-2012 21:35




Pozdrawiam, Paweł

Strona o Zetorze 25 - www.zetor25.pl
Filmy RetroTRAKTOR
Literatura do starych ciągników rolniczych i maszyn - kupię - 607 955 163
8133546 www.retrotraktor.pl Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~marek
Użytkownik

Dodane dnia 04-12-2012 10:36
To niech mi ktoś wytłumaczy dlaczego na kole pośrednim od strony pompy nie ma dwóch punkcików na zębie który znajduje się pomiędzy zębami z dwoma punkcikami na kole pompy?Tak jak jest po stronie rozrządu. Przecież ze względu na znaczek znajdujący się na kole pośrednim a ustawiony ze znaczkiem na wale, nie można koła pośredniego założyć inaczej.I po co ten punkt 0.Wyjaśniono wcześniej ,link w poście @papiszona , że dzieje się tak dlatego że koła odbiorcze z koła pośredniego na napędzie rozrządu i napędzie pompy są identyczne, jednak przy montażu jest różnica tego jednego zęba.Stąd ten dodatkowy znaczek.Na zdjęciu @Ursusa nie widać tego znaczka ,,0" ale jeżeli jest pomiędzy zębami z kropkami to jest źle, ale jeżeli po obróceniu koła pośredniego w prawą stronę o jeden ząb ,,0" na obu kołach się zejdą to jest dobrze.Ja już nie robię silników ale kiedyś tak ustawiałem i było dobrze.Bo po co w takim razie to ,,0"?
Co prawda wystarczyło by żeby producent przesunął lekko klin na wałku pompy i nie było by tego dodatkowego zamieszania.Być może chodziło o to że te koła rozrządu były też stosowane w innym silniku i tam obowiązywało inne ustawienie.To z kropkami.Kiedyś tak produkowano części że pasowały do kilku silników.Teraz jak kupuję jakąś część to pytają nawet z którego miesiąca jest dany model( w samochodzie) bo w ciągu roku robiono zmiany.Kota można dostać.


Kto pyta nie błądzi
Szukajcie a znajdziecie
Proście,a będzie wam dane.
Edytowane przez marek dnia 04-12-2012 10:42
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~papiszon
Użytkownik

Dodane dnia 04-12-2012 18:02
Z tego co ja zrozumiałem, to znak "0" odosi się do wałka pompy, a punkty ignorujesz (tak, jakby jch nie było). Jeśli jednak to samo koło założone będzie na wałku rozrządu, to nie "widzisz "0", a punty.
Te koła zębate pasują do różnych typów silników, przynajmniej tych z rodziny S 40xx.



SUPER jest super
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~chrapek3011
Użytkownik

Dodane dnia 04-12-2012 18:57
Znakowanie kół żeby było do dzisiejszego dnia takie jak w pierwowzorze czyli silniku Zetora 3011 typ silnika 3001 to nie było by problemu.Ustawia się według znaków i po temacie.Na zetoroskich kołach są tylko kropki bez żadnych ,,0,,czy ,,O,,.


sławek
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~marek
Użytkownik

Dodane dnia 04-12-2012 18:58
papiszon napisał/a:
Z tego co ja zrozumiałem, to znak "0" odosi się do wałka pompy, a punkty ignorujesz (tak, jakby jch nie było). Jeśli jednak to samo koło założone będzie na wałku rozrządu, to nie "widzisz "0", a punty.
Te koła zębate pasują do różnych typów silników, przynajmniej tych z rodziny S 40xx.

Ja to wszystko rozumie tylko moje pytania są skierowane do tych co twierdzą że jest inaczej.


Kto pyta nie błądzi
Szukajcie a znajdziecie
Proście,a będzie wam dane.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: rozrząd 360
~papiszon
Użytkownik

Dodane dnia 04-12-2012 20:15
@chrapek, oba rozwiazania mają plusy i minusy. W wersji zetorowskiej koło rozrządu i koło pompy były niezamienne, czyli podczas demontarzu trzeba było zapamiętać które jest które, aby ich później nie pozamieniacć. Chociaż też nie do konńca, bo jedno miało 2 punkty, a drugie trzy i ustawiając koło pośrednie względem wału korbowego, widać gdzie które ma być.
To dodatkowe oznaczenie ułatwia sprawę, gdyż nawet jak zamieni się koła, to zawsze będzie pasować.
Mam pytanie do Ciebie. Czy w Twoim majorku są oryginalne koła? Bo mój znajomy (kuzyn) w swoim wymieniał koło od pompy (a może wszystkie), z c-360 i ustawiając na punkty nie mógł odpalic. Tzn. chyba z trudem odpalił, ale to nie to. Mechanik, którego poprosił o pomoc, dowiedziawszy się o zmianie kół, bez namysłu kazał zdjąć pokrywę i przestawić o jeden ząb tryb pompy.
Jak będziesz miał okazję temu się przyjrzeć u siebie (a może wiesz), to daj znać. Przydatnych wiadomości nigdy za wiele.
I jeszcze przypomniałem sobie. U mnie w suprze, czy to fabrycznie, czy też już przez kogoś, ponabijane są znaki, na obu kołach, umożliwiajace ich zamianę.


SUPER jest super
Wyślij Prywatną Wiadomość
Strona 1 z 2 1 2 >
Skocz do Forum: